Narrow your search

Library

ULiège (4)

KU Leuven (3)

UCLouvain (3)

ULB (3)

KBR (1)

UGent (1)

UNamur (1)

VUB (1)


Resource type

book (5)


Language

French (3)

English (2)


Year
From To Submit

2007 (5)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
The dyslexia-friendly primary school : a practical guide for teachers
Author:
ISBN: 1446212459 9786611897765 1281897760 184860744X Year: 2007 Publisher: London ; Thousand Oaks, CA : PCP,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This text offers a step-by-step guide to creating a dyslexia-friendly classroom and whole-school environment.


Book
L'acquisition du langage et ses troubles
Authors: ---
ISSN: 16372379 ISBN: 2353270026 9782353270026 Year: 2007 Publisher: Marseille : Solal,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mind, brain, and education in reading disorders
Authors: --- ---
ISBN: 0521854792 9780521854795 1107603226 1107165865 9786610850525 0511278691 0511279299 0511321740 0511489951 1280850523 0511277520 051127811X 9780511489952 9781107603226 Year: 2007 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

One of the key topics for establishing meaningful links between brain sciences and education is the development of reading. How does biology constrain learning to read? How does experience shape the development of reading skills? How does research on biology and behaviour connect to the ways that schools, teachers and parents help children learn to read, particularly in the face of disabilities that interfere with learning? This book addresses these questions and illuminates why reading disorders have been hard to identify, how recent research has established a firm base of knowledge about the cognitive neuroscience of reading problems and the learning tools for overcoming them, and finally, what the future holds for relating mind, brain and education to understanding reading difficulties. Connecting knowledge from neuroscience, genetics, cognitive science, child development, neuropsychology and education, this book will be of interest to both academic researchers and graduate students.


Book
Les neurones de la lecture.
Authors: ---
ISBN: 9782738119742 2738119743 Year: 2007 Publisher: Paris Jacob

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Les Neurones de la lecture" s’ouvre sur une énigme : comment notre cerveau de primate apprend-il à lire ? Comment cette invention culturelle, trop récente pour avoir influencé notre évolution, trouve-t-elle sa place dans notre cortex ?Voici qu’émerge une nouvelle science de la lecture. Tandis que l’imagerie cérébrale en révèle les circuits corticaux, la psychologie en dissèque les mécanismes. Ces résultats inédits conduisent à une hypothèse scientifique nouvelle. Au cours de l’acquisition de la lecture, nos circuits neuronaux, conçus pour la reconnaissance des objets, doivent se recycler pour déchiffrer l’écriture – une reconversion lente, partielle, difficile, qui explique les échecs des enfants et suggère de nouvelles pistes pédagogiques.Qu’est-ce que la dyslexie ? Certaines méthodes d’enseignement de la lecture sont-elles meilleures que d’autres ? Pourquoi la méthode globale est-elle incompatible avec l’architecture de notre cerveau ? Utilise-t-on les mêmes aires cérébrales pour lire le français, le chinois ou l’hébreu ? La lecture subliminale existe-t-elle ? Autant de questions auxquelles Stanislas Dehaene, spécialiste de la psychologie et de l’imagerie cérébrale, apporte l’éclairage des avancées les plus récentes des neurosciences.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by