Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Clowns --- Operas, Chinese --- Theater --- History and criticism
Choose an application
By its very nature the clown, as represented in art, is an interdisciplinary phenomenon. In whichever artform it appears – fiction, drama, film, photography or fine art – it carries the symbolic association of its usage in popular culture, be it ritual festivities, street theatre or circus. The clown, like its extended family of fools, jesters, picaros and tricksters, has a variety of functions all focussed around its status and image of being “other.” Frequently a marginalized figure, it provides the foil for the shortcomings of dominant discourse or the absurdities of human behaviour. Clowns, Fools and Picaros represents the latest research on the clown, bringing together for the first time studies from four continents: Europe, America, Africa and Asia. It attempts to ascertain commonalities, overlaps and differences between artistic expressions of the “clownesque” from these various continents and genres, and above all, to examine the role of the clown in our cultures today. This volume is of interest for scholars of political and comic drama, film and visual art as well as scholars of comparative literature and anthropology.
Clowns in literature --- Fools and jesters in literature --- Tricksters in literature --- Clowns --- Theater --- Postmodernism (Literature) --- Clowns. --- Clowns in literature. --- Fools and jesters in literature. --- Theater. --- Tricksters in literature. --- Trickster in literature --- Tricksters as literary characters --- Dramatics --- Histrionics --- Professional theater --- Stage --- Theatre --- Performing arts --- Acting --- Actors --- Literary movements --- Literature, Modern --- Modernism (Literature) --- Post-postmodernism (Literature) --- Clowns as literary characters --- Circus performers --- Entertainers --- Fools and jesters --- Comedians --- History --- Fools and jesters. --- Court fools --- Jesters --- Courts and courtiers --- Favorites, Royal --- Joking
Choose an application
Gérard de Nerval rattachait directement le théâtre d'ombres aux atellanes latines : " Aussi bien Caragueuz lui-même n'est-il autre que le Polichinelle des Osques, dont on voit encore de si beaux exemplaires au musée de Naples ". Un demi-siècle plus tard, le grand helléniste Salomon Reinach faisait la relation entre les mimes du monde ottoman, leurs homologues italiens et ceux de l'Antiquité, via Byzance : " Il semble bien établi que le Karagëz turc a hérité du mime byzantin, comme aussi, par d'autres voies, la Commedia dell'arte et le théâtre des marionnettes ". Sans doute la filiation n'est-elle pas aussi directe. La continuité est frappante cependant : à la différence de la tragédie antique, qui dut attendre la Renaissance pour être réinventée à l'opéra puis au théâtre, la comédie et ses masques, relayés par les marionnettes, connurent une fortune moins illustre mais ininterrompue. C'est cette permanence que le volume souhaite illustrer, en privilégiant la portée familière du théâtre, qui dessine une nouvelle carte de l'Europe des spectacles. Sur cette carte, dans ce domaine comme dans tant d'autres, l'Empire ottoman se révèle une puissance de premier plan, bien intégrée au jeu européen. Les voyageurs ne manquent pas de s'intéresser à ses silhouettes familières, où ils scrutent l'héritage des Anciens. Notre époque a considéré ces spectacles avec la condescendance réservée au pittoresque. Au XIXe siècle, les spécialistes de l'Antiquité et de l'Orient étaient mieux avertis de leur importance. Cet ouvrage, qui réunit des historiens de la littérature, du théâtre, de l'art et de l'archéologie, remet au centre de la scène une tradition injustement marginalisée.
Masks --- Masques --- Masques (Spectacles) --- Theatrical science --- drama [discipline] --- masks [costume] --- dolls [figurines] --- clowns --- Marionnettes --- Comédie --- Karagöz --- Histoire --- Histoire et critique --- Appréciation
Choose an application
100 Circusspelen is een bundel korte circusspelen bestemd voor docenten drama, leerkrachten in het basisonderwijs en begeleiders in het jeugdwerk. Het boek bevat 100 (korte) spelen die met weinig voorbereiding ontworpen, gerepeteerd en uitgevoerd kunnen worden. De circusspelen zijn ingedeeld naar leeftijd en naar soorten spelen. Zo kan gemakkelijk een spel gekozen worden voor een bepaalde groep. In dit boek worden allerlei verschillende soorten circusacts beschreven. Er zijn dierennummers, jongleeroefeningen, acrobatische oefeningen. Er is natuurlijk ook ruimte voor clownerie, evenwichtsoefeningen, en er zijn humoristische spelvormen die met het oude circus te maken hebben. (Bron: www.uitgeverij-pantarhei.nl)
#PBIB: +117.30 --- acrobatiek --- circus --- circusspelen --- goochelen --- jongleren --- 797 --- Acrobatie --- Bewegingsopvoeding --- Circus --- Clowns --- Evenwicht --- Goochelen --- Jongleren --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Spelen(Kinderspelen) --- 477.2 --- 477.8 --- Acrobatiek --- Basisonderwijs --- Bewegingsspelen --- Circusspelen --- Dieren --- Evenwichtsspelen --- Handboek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- 796.2 --- Clownerie --- 072530.jpg --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Circussen --- Muzische vorming : Beweging --- Circus - Variété --- Dramatische expressie --- spellen --- Didactics of sports and games --- dramatische expressie --- Didactics of primary education --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Muzische vorming : Beweging & dans
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|