Narrow your search

Library

UCLL (2)

KDG (1)

Thomas More Mechelen (1)


Resource type

book (3)


Language

Dutch (2)

English (1)


Year
From To Submit

2007 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Wegwijzers voor reflectie: een veldboek voor het faciliteren van levenslang leren in beroepsonderwijs en -vorming
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Roma Leonard da Vinci Reflect Project

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wegwijzers voor reflectie : een veldboek voor het faciliteren van levenslang leren in beroepsonderwijs en -vorming.
Authors: --- ---
ISBN: 9789033470066 Year: 2007 Publisher: Roma Istituto Guglielmo Tagliacarne.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek is gebaseerd op veldwerk binnen het kader van het Leonardo da Vinci Reflect Project en opent perspectieven op praktische invalswegen om reflectie te stimuleren in een ruim veld van beroepsopleidingen. Uittreksels van logboeken, verhalen, dialogen, anekdotes en metaforen geven toegang tot de wereld van reflectiegestuurde praktijk, terwijl beknopte conceptuele kaders en onderliggende theorieën geïntegreerd werden om betekenis vast te knopen aan die refectie-ervaring. Het boek nodigt reflectiebegeleiders uit om zich aan hun eigen reflectietocht te wagen en begeleidt hen op hun weg in het ondersteunen van lerenden om bedachtzame en kritische refelctive practitioners te worden.

Keywords


Book
Reflective journeys : a fieldbook for facilitating life-long learning in vocational education and training
Authors: --- ---
ISBN: 0903607093 Year: 2007 Publisher: Rome Leonardo da Vinci Reflect Project

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Reflective journeys brings insights into how this thoughtfulness may be stimulated and supported within Vocational Education and Training. Based on field work within the framework of the Leonardo da Vinci Reflect Project, the book opens up perspectives on practical ways of facilitating reflection in vocational settings. Excerpts from logs, stories, dialogues, anecdotes and metaphors open up the world of reflective practice, while concise conceptual frameworks and underlying theories are integrated to make sense of these reflective experiences. The book invites facilitators to embark on their own reflective journeys and accompanies them on their way in helping learners to become thoughtful and critical, reflective practicioners. (Bron: covertekst)

Keywords

Listing 1 - 3 of 3
Sort by