Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
tweede-taalverwerving --- Frans --- Didactics of French --- kleuteronderwijs (doelgroep)
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het eerste deel van dit boekje omvat tientallen spelletjes die met een pak kaarten gespeeld kunnen worden. Eerst zijn er voorbeelden die geschikt zijn voor kleuters, bijvoorbeeld 'Memory'. Voor oudere kinderen is een ingewikkelder spel als 'Eenentwintigen' opgenomen. Zo worden per leeftijdsgroep van 5 t/m 9 jaar zo'n zes tot twintig ideeën voor rekenkaartspelletjes aangereikt. Bij elk spel zijn de leerdoelen op rekengebied vermeld, is er een beschrijving van het spel met een voorbeeld van hoe het kan verlopen, en is er een schema van wat er op tafel ligt. Het tweede hoofdstuk gaat over rekendidactiek. Dit is een verantwoording van de keuze om kaartspelen in het onderwijs te gebruiken. In het derde hoofdstuk is er speciale aandacht voor remediërend onderwijs. Steeds wordt het verband gelegd tussen de spelletjes en wat kinderen in het Vlaamse en Nederlandse onderwijs moeten leren. Het is leuk dat er zo veel originele ideeën in staan. Werken met kaartspelletjes kan het onderwijs echt leuker maken. Niet alleen bedoeld voor basisscholen, maar ook o.a. bruikbaar in de naschoolse opvang en voor (groot)ouders. Achterin zijn enkele kopieerbladen opgenomen. (Dr. H.J.M. van Bemmel) © NBD Biblion Per leeftijdsgroep worden vele kaartspelletjes uitgelegd om nog beter te leren rekenen.
Rekenen --- Kaartspelen. --- Basisonderwijs. --- Didactics of Kindergarten --- lager onderwijs --- Didactics of mathematics --- rekenspelletjes --- Didactics of primary education --- 475.4 --- 622.1 --- Kaartspelen --- Rekenspelletjes --- Remediëring --- Rekenspelen --- Rekenspelletjes ; basisonderwijs --- Wiskunde --- 472.2 --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Didactiek van de wiskunde --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Didactiek van het lager onderwijs --- Speelkaarten --- Didactiek --- 5-jarigen --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Buitengewoon lager onderwijs --- lager onderwijs (doelgroep) --- Speelkaart --- 5-jarige --- Drukprocédé --- Vormgeving
Choose an application
Iedereen wordt wel eens boos, maar sommigen hebben last om nadien weer gewoon te doen. Of voelen zich slecht wanneer ze boos zijn geweest. Of vinden dat ze veel te snel boos worden. Daarom is dit boekje een prachtige handleiding. Het leert je om beter om te gaan met je boosheid. Je krijgt tips om je boosheid te stoppen en ook vijf stappen om je slechte stemming onder controle te krijgen. De verschillende gezichten van woede en de domme dingen die mensen doen als ze boos zijn komen aan bod. De kracht van woorden wordt verduidelijkt en je krijgt zeven stappen om woedeproblemen op te lossen. Achterin het boek volgt nog een boodschap voor ouders en leerkrachten, om beter te leren omgaan met boosheid. Daarna volgen nog interessante websites voor kinderen en voor volwassenen.
#PBIB:+105.91 --- 416.5 --- agressie --- kinderpsychologie --- zorgverbreding --- Agressie kinderen --- gevoelens --- jeugdpsychologie --- psychologie --- 433.4 --- Agressie --- Boos zijn --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- kinder- en jeugdpsychologie - overige onderwerpen --- 159.94 --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- 415.3 --- Boosheid --- Controle --- 8-14 jr --- Boos --- Gevoelens --- Geweld --- Kinderen --- Agressie (geweld, woede) --- woede --- boos zijn --- Gevoelens- gedrag --- Geweld (jeugd) --- Uitvoerende functies --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- Boos zijn : kinderen --- Zelfbeheersing --- 467 --- Agressie ; kinderen --- Educational psychology --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Pedagogische psychologie
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|