Narrow your search
Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Content and Language Integrated Learning (CLIL) at school in Europe : survey
ISBN: 9279005804 Year: 2006 Publisher: Brussel Eurydice

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Angewandte Linguistik und Fremdsprachendidaktik
Author:
ISBN: 9783823362487 Year: 2006 Publisher: Tübingen : Narr,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
LE DEVELOPPEMENT DE LA LANGUE MATERNELLE DES ENFANTS IMMERGES. RECHERCHE DE LITTERATURE ET ETUDE DE CAS : L'ECOLE DE WISTERZEE, COURT-ST-ETIENNE
Authors: ---
Year: 2006 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Het doel van deze scriptie is inzicht te krijgen in de ontwikkeling van de moedertaal tijdens een immersieprogramma. In het theoretische gedeelte leggen we eerst enkele algemene begrippen uit, zoals de verwerving van een taal, de verschillende aspecten van een immersieprogramma en de vereiste kwalificaties voor immersieleerkrachten. We beschrijven ook het programma van de gemeentelijke basisschool Wisterzée van Court-St-Etienne. In ons literatuuronderzoek komen een aantal deelvragen naar voren die handelen over de rol en ontwikkeling van de moedertaal in een immersieprogramma, de mogelijke risico's voor de moedertaal, de taal waarin de kinderen het best beginnen te lezen en de effecten van immersie op het metalinguïstische bewustzijn en op de andere vakken van het lessenpakket. In het praktische gedeelte analyseren we het immersieprogramma van l'école de Wisterzée in Court-St-Etienne. We proberen ook een overzicht te bieden van de samenwerking tussen de verschillende immersiescholen in de Franstalige gemeenschap. Middelen of methode: Na ons literatuuronderzoek woonden we enkele lessen bij in het eerste, tweede en derde leerjaar immersie van de basisschool Wisterzée in Court-St-Etienne. We hebben de testen die werden afgenomen in september 2005 in het derde leerjaar door een werkgroep van het ministerie verbeterd en geanalyseerd om te kijken hoe de moedertaal zich ontwikkelt bij de immersieleerlingen van Wisterzée. Om de samenwerking tussen de immersiescholen te analyseren, hebben we een enquête afgenomen bij een aantal scholen. Resultaten: Een immersieprogramma is een goede manier voor jonge kinderen om een tweede taal relatief spontaan te verwerven. De moedertaal van de jonge kinderen ondervindt geen nadelige effecten als het programma wordt georganiseerd volgens een aantal criteria : het principe één taal, één klas, één leerkracht hanteren, de leerkrachten moeten de nodige kwalificaties hebben, de klassen moeten beperkt worden tot 20 leerlingen, de moedertaal en tweede taal mogen niet steeds door elkaar gebruikt worden. In de Franstalige gemeenschap is er wel nog nood aan samenwerking tussen de verschillende scholen en ondersteuning van de overheid.

Language testing : the social dimension
Authors: ---
ISBN: 9781405155434 1405155434 Year: 2006 Publisher: Malden, MA : Blackwell Pub.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gemeenschappelijk Europees referentiekader voor moderne vreemde talen: leren, onderwijzen, beoordelen
Authors: ---
ISBN: 9070593084 9789070593087 Year: 2006 Publisher: Den Haag Nederlandse Taalunie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

CALL dimensions : options and issues in computer-assisted language learning.
Authors: ---
ISBN: 080585634X 0805856331 Year: 2006 Publisher: Mahwah Erlbaum


Book
Orthodidactiek van het Engels
Author:
ISBN: 9062833373 9789062833375 Year: 2006 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dyslectische leerlingen ondervinden specifieke problemen bij het leren van een vreemde taal. Welke deze problemen zijn bij het Engels, wordt in dit boek in kaart gebracht. Aan de hand van voorbeeldmateriaal van dyslectische leerlingen komen de volgende onderwerpen aan bod: het Engelse spellingsysteem, de begeleiding bij het lezen, spellen en woordjes leren, onregelmatige werkwoorden, toetsen en beoordelen. Dit boek vervangt de Orthodidactische gids voor het vreemde-talenonderwijs. Door zich te beperken tot het Engels kan dit nieuwe boek dieper ingaan op de specifieke problemen bij het Engels, niet alleen in het voortgezet onderwijs, maar ook in het basisonderwijs (preteaching). Op een bijbehorende website kunnen docenten een klank-spellingschrift van hoogfrequente woorden vinden, om te gebruiken bij de begeleiding van hun leerlingen.


Book
Jongeren met leer- of gedragsproblemen : naar een school met zorg
Authors: ---
ISBN: 9789033459382 Year: 2006 Publisher: Leuven Acco

Diagnosing foreign language proficiency : the interface between learning and assessment
Author:
ISBN: 1441147594 1281294861 1474212158 1847142583 9786611294861 9781847142580 9780826485038 0826485030 9781441147592 9781281294869 0826493882 9780826493880 0826485030 9781474212151 6611294864 9780826485030 Year: 2006 Publisher: London Continuum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book addresses the need for tests that can diagnose the strengths and weaknesses in learners' developing foreign language proficiency. It presents the rationale for, and research surrounding, the development of DIALANG, a suite of internet-delivered diagnostic foreign language tests funded by the European Commission. The word 'diagnosis' is common in discussions in language education and applied linguistics, but very few truly diagnostic tests exist. However, the diagnosis of foreign language proficiency is central to helping learners make progress. This volume explores the nature of diag

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by