Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Kinderen kampen soms al van op heel jonge leeftijd met faalangst. Een probleem dat niet altijd onmiddellijk duidelijk is omdat zowel mentaal zwakkere als zeer intelligente kinderen er last kunnen van hebben. Bij de ene gaat het gepaard met een verlegen houding, bij de andere wordt het gecompenseerd met uitbundig gedrag. Wat is faalangst? Hoe merk je het op? Hoe ga je ermee om? Deze en nog veel meer vragen worden beantwoord in dit dossier. We proberen de juf of meester zo veel mogelijk handvatten aan te reiken om kleuters en schoolkinderen met faalangst bij te staan bij elke nieuwe bange stap. Daarnaast vind je in dit boekje een aantal creatieve werkvormen om in de klas te gebruiken. Zelfvertrouwen, vertrouwen in de andere, omgaan met angst en uitkomen voor je mening zijn enkele van de thema's die hierbij aan bod komen.
Faalangst --- Emotie --- Lager onderwijs --- Leerlingbegeleiding
Choose an application
Dyslexie --- Leesprobleem --- Secundair onderwijs --- Lezen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Nederlands
Choose an application
Leerlingbegeleiding --- Peer teaching --- Zorgverbreding --- Beroepssecundair onderwijs --- Secundair onderwijs --- Mentor --- Nederland
Choose an application
Angst --- Kind --- Adolescent --- Behandeling --- Preventie --- Depressie --- Leerlingbegeleiding --- Kinder- en jeugdpsychiatrie
Choose an application
Angst --- Kind --- Adolescent --- Behandeling --- Preventie --- Depressie --- Leerlingbegeleiding --- Kinder- en jeugdpsychiatrie
Choose an application
Angst --- Kind --- Adolescent --- Behandeling --- Preventie --- Depressie --- Leerlingbegeleiding --- Kinder- en jeugdpsychiatrie
Choose an application
Jongeren ontwikkelen in de adolescentie een eigen identiteit. Ze stellen vragen als Wie ben ik?, Wat kan ik? en Wat wil ik? De toenemende individualisering daagt jongeren nog meer uit zélf op zoek te gaan naar antwoorden op deze vragen en zo actief vorm te geven aan hun eigen identiteit. Dat doen ze in voortdurende interactie met hun sociale omgeving, zowel in real life als online. Voor iedereen die met jongeren werkt, is het nuttig om meer inzicht te krijgen in de manier waarop identiteit gestalte krijgt.br/br/iIdentiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding/i beschrijft de ontwikkeling bij jongeren van 12 tot 22 jaar op het gebied van cognitie, hersenen, emotie en seksualiteit, en de manier waarop deze ontwikkeling bijdraagt aan hun identiteitsvorming. Omdat de sociale omgeving hierbij een cruciale rol speelt, krijgt ook zij de nodige aandacht. br/Daarnaast komen praktische vaardigheden voor het begeleiden van leerlingen aan bod, zoals gespreksvoering, signaleren en diagnosticeren van probleemgedrag, en het opstellen van handelingsplannen. br/De lezer kan zelf aan de slag met behulp van de overzichtschemas, leerdoelen, verwerkings- en toetsvragen en er worden mogelijkheden geboden voor het doen van onderzoek op de werkplek.br/br/iIdentiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding/i is primair gericht op leraren in opleiding en is daarnaast geschikt voor iedere professional die met jongeren werkt.
leerlingenbegeleiding --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Pupil counseling. Pupil guidance --- identiteit --- Teacher education. Teacher's profession --- Personality development --- pedagogische psychologie --- 071012.jpg --- Leerlingbegeleiding: secundair onderwijs --- departement Algemeen 10 --- identiteitsontwikkeling --- ontwikkelingspsychologie --- Identiteit --- leerlingbegeleiding --- Leerlingbegeleiding ; secundair onderwijs --- Ontwikkelingspsychologie ; jeugd --- 371.21
Choose an application
Onderwijs is begeleiding. Het onderwijs is in beweging, de schoolpopulatie verandert, het 'nieuwe leren' rukt op. Wat betekent dat allemaal voor het denken over en werken aan een begeleidende school? Wat is er 'nieuw' aan het nieuwe leren en hoe wordt onderbouwd wat onder die paraplu wordt aangeboden? Niet alles wat nieuw wordt genoemd, is dat ook, en soms lijken one-liners het ontbreken van een verantwoorde basis te moeten maskeren. Onderwijs vindt vooral plaats in een ontmoeting, een samenlevingsvorm van mensen, een sociaal verband. Dit boek gaat over de begeleidende school. De eerste drie hoofdstukken schetsen een theoretische achtergrond. Zij vormen een basis voor wat in de daarop volgende hoofdstukken wordt gezegd over nieuwe ontwikkelingen binnen het onderwijs en de kenmerken van een begeleidende school. Ten behoeve van dit boek heeft de auteur een groot aantal schoolbezoeken afgelegd. Zo is een beeld ontstaan van wat een begeleidende school vandaag kan zijn. (Bron: covertekst)
Onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijskunde --- 104313.jpg --- Provincie West-Vlaanderen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Leerlingbegeleiding --- Coaching --- Kind --- Gesprekstechniek --- Lager onderwijs --- Daltononderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding --- Onderwijs
Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|