Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De praktijkvoorbeelden laten zien wat het realiseren van een geïntegreerd onderwijs-zorgaanbod betekent voor kinderen en ouders, medewerkers en organisaties. Het wordt duidelijk dat samenwerking van onderwijs en zorg leidt tot betere kansen voor kinderen om te functioneren in het onderwijs. Hiermee is voor kinderen, ouders en gezinnen veel gewonnen. Deze publicatie beoogt concrete handvatten en inspiratie te bieden aan onderwijs- en zorgpartners die de samenwerking willen verbeteren rond kinderen die zowel onderwijs als dagbehandeling behoeven. (Bron: covertekst)
Kwaliteitszorg ; buitengewoon onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs --- Zorgverbreding --- Jeugdzorg --- Geestelijke gezondheidszorg --- Kinderen --- Regionale expertisecentra (Nederland) --- Nederland --- Kwaliteitszorg --- Dagcentra --- 460.8 ) Buitengewoon onderwijs --- buitengewoon onderwijs --- zorgverbreding --- jeugdzorg --- 083316.jpg --- Kwaliteitszorg ; buitengewoon onderwijs --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Dagcentrum
Choose an application
Inclusief onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Kind met een handicap --- Zorgverbreding
Choose an application
Inclusief onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Cognitieve opvoeding --- Gelijke onderwijskansen --- Zorgverbreding
Choose an application
Schoolmaatschappelijk werk --- Buitengewoon onderwijs --- Probleemgedrag --- MW --- BuBao Windekind, Lokeren
Choose an application
Doelstelling: In de scriptie wordt nagegaan of er grote verschillen zijn tussen de dovengemeenschap in Vlaanderen en Wallonië. Veel inwoners van België voelen zich niet Belg, maar eerder Vlaming of Waal en de scriptie gaat na of dit gevoel zich ook doorzet in de dovengemeenschap. Voor beide dovengemeenschappen worden de gewoontes onderzocht. Er wordt eerst een algemene beschrijving gegeven over de dove persoon en daarna worden het onderwijs en de communicatiemiddelen besproken. Middelen of methode: Om een goed beeld te krijgen van de dovengemeenschap, werden er verschillende boeken geraadpleegd die verschillende facetten van de dovenwereld beschreven. Daarnaast was het internet van zeer groot belang. Op de websites van de belangenorganisaties en van de verschillende scholen die onderwijs type 7 aanbieden, was er heel veel interessante informatie te vinden. Op die websites was ook de meest actuele informatie te vinden. Tenslotte werd er ook gebruik gemaakt van enkele interessante brochures, uitgegeven door scholen of door de belangenorganisaties. Resultaten: Het blijkt dat er toch twee aparte dovengemeenschappen bestaan. Lange tijd was gebarentaal verboden in de scholen en veel doven moesten dus gesproken taal leren. Er is dus een scheiding onder andere door de twee verschillende landstalen namelijk Frans en Nederlands. Verder heeft de federalisatie van België de scheiding ook een beetje in de hand gewerkt. Beide landsdelen hebben andere einddoelen uitgewerkt voor het onderwijs en hebben dus een iets andere kijk daarop. Verder zoeken Vlaamse doven en Waalse doven niet veel contact met elkaar. Er zijn enkele samenwerkingen waarbij de twee voornaamste belangenorganisaties als Belgische organisatie naar buiten treden, maar de dovengemeenschap zelf komt niet veel in contact met de dovengemeenschap van het andere landsdeel.
Choose an application
Recht --- Gids (boek) --- Buitengewoon onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Inclusief onderwijs --- Persoon met een handicap
Choose an application
Praktijkles --- Buitengewoon onderwijs type 1 --- Persoonlijk ontwikkelingsplan --- Handelingsgericht werken --- Nederland --- Didactisch principe --- Persoonlijke ontwikkeling
Choose an application
Hoe ga je om met een leerling die rouwt? Hoe met een klasgroep die het verlies van een medeleerling doormaakt? Hoe help je een collega die het verlies van een dierbare moet verwerken? En wat moet je vooral niet doen? Hoe ver gaat de betrokkenheid van de school met de ouders wanneer een leerling sterft? Is dit alles anders in het buitengewoon/speciaal onderwijs dan daarbuiten? Reageren kinderen met specifieke onderwijsbehoeften anders op dergelijk verlies of rouwen zij anders? (Bron: covertekst)
C6 --- jeugd --- gehandicapten --- rouw (x) --- 418.7 --- 460 --- Buitengewoon onderwijs --- Dood --- Dood(Kinderen en dood) --- Rouwproces --- Verlies --- Verlies (emotie) --- Buitengewoon onderwijs (bijzonder onderwijs) --- Migrantenkinderen, onderwijs --- Rouw / rouwverwerking --- Verliesverwerking --- 393.7 --- Begeleiding --- Ideologieën --- Personen met een mentale handicap --- 071576.jpg --- Rouwproces: buitengewoon onderwijs --- rouw --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Psychologie van leven en dood --- Orthopedagogiek --- 612.67 --- 362.31 --- Kinderen --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Kind --- Kind met een verstandelijke handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Educational psychology --- Secondary education --- Ideologieën
Choose an application
jeugdhulpverlening --- handelingsplan --- Age group sociology --- Social welfare methods --- methoden van het sociaal werk --- Social policy and particular groups --- Geestelijke gezondheidszorg ; jeugd --- Handelingsplannen ; buitengewoon onderwijs --- Jeugdzorg ; methodiek --- #KVHB:Jeugdhulpverlening --- #KVHB:Orthopedagogie --- 460.7 --- gezinsbegeleiding --- handelingsplannen --- jeugdzorg --- leefgroepen --- ouderbegeleiding --- S2006370.JPG --- bijzondere jeugdbijstand --- buitengewoon onderwijs --- welzijnswerk --- welzijnswerk, methoden --- Hulpverlenende instanties --- 362.74 --- 376 --- 392.5 --- 362.7 --- 361 --- 361.1 --- Jeugdzorg --- Methodiek --- Handelingsplannen --- Buitengewoon onderwijs --- Geestelijke gezondheidszorg --- Jeugd --- Jeugdzorg : hulpverlening --- Jeugdzorg : behandelingsplanning --- 374.33 --- Handelingsplan --- Jongere --- Handelingsgericht werken
Choose an application
Dit boek over de "abnormale" ontwikkeling bevat een uitgebreid overzicht van de verschillende stoornissen die gedurende de ontwikkeling van een kind kunnen optreden. In detail wordt ingegaan op de belangrijkste stoornissen.
Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingsstoornissen ; kinderen --- Psychomotorische stoornissen --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderpsychologie --- Kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Diagnose --- Hulpverlening --- Buitengewoon onderwijs --- Jeugdpsychologie --- Kind --- Ontwikkelingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|