Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
1. So so solidair - 2. Iedereen die wil doet mee - 3. Zomaar gratis - 4. Eerlijk - 5. Gefatsoeneerd - 6. Concentreer je - 7. Vrienden kopen - 8. Vrij zijn - 9. Iedereen een stuk - 10. Ik kan er wel tegen - 11. Van een ander - 12. Handje helpen
Sociaal-emotionele opvoeding --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Waardevorming --- Morele opvoeding --- Omgangsvorm --- Rechtvaardigheid --- Vertrouwen --- Vrijheid --- Verdraagzaamheid --- Solidariteit --- Zelfbeheersing
Choose an application
In het onderwijs durft men de lat hoog te leggen. Dat geldt ook voor het ontwikkelen van basisvaardigheden die het goede leven kunnen bevorderen. De school is een centrum waar leerlingen, leerkrachten, ouders, begeleiders en alle andere betrokkenen zich optimaal kunnen ontwikkelen, in alle openheid. Het gevoel van zinvolle aanwezigheid is hierbij essentieel. De hamvraag is: Hoe kun je een school met een positief leef- en leerklimaat realiseren? Met concrete voorbeelden komen eerst de school- en de groepsregels aan bod. Daarna volgen werkvormen die helpen om een positief groepsklimaat te creëren. Er is pro-actief ook een draaiboek voor grensoverschrijdend gedrag. Juist bij grensoverschrijdend gedrag verdienen ouders speciale aandacht. Ook een anti-pestactieplan kan niet ontbreken. Hoewel dit boek geschreven is voor de basisscholen, kan het heel verdienstelijk zijn voor de Basisvorming van het Voortgezet Onderwijs en voor de Middenscholen. Met concrete voorbeelden komen eerst de school- en de groepsregels aan bod. Daarna volgen werkvormen die helpen om een positief groepsklimaat te creëren. Er is pro-actief ook een draaiboek voor grensoverschrijdend gedrag. Juist bij grensoverschrijdend gedrag verdienen ouders speciale aandacht. Ook een anti-pestactieplan kan niet ontbreken.
School management --- 433.2 --- morele opvoeding --- sociale opvoeding --- sociale vaardigheden --- 458.1 --- Basisschool --- Conflicten --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Pesten --- Schoolcultuur --- Sociale opvoeding --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Groeperingsvormen --- Groepsgedrag --- Leeromgeving --- Pesten op school --- Schoolklimaat --- Schoolreglementen --- 456.8 --- basisonderwijs (ler) --- leerklimaat --- onderwijsvernieuwing --- onderwijsvisie --- 071073.jpg --- 104395.jpg --- Orde houden ; onderwijs --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- morele en religieuze opvoeding --- Organisatie - Management --- Didactische principes --- basisonderwijs --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- Tolhuis
Choose an application
#PBIB:+108.31 --- #PBIB:+108.21 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Morele opvoeding --- Waardevorming --- Projectonderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Omgangsvormen --- Rechtvaardigheid --- Vertrouwen --- Vrijheid --- Verdraagzaamheid --- Solidariteit --- Zelfbeheersing --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Waardenopvoeding --- Kleuter --- Omgangsvorm
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|