Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Gabriël is zwaar autistisch. Hij leeft in zichzelf gekeerd. In dit boek beschrijft zijn moeder wat het is te leven met zo'n opgroeiend kind. Wat dit boek ver boven andere getuigenissen uittilt, is het talent van Kate Rankin de wereld door de ogen van Gabriël te zien. Zo stelt zij de lezer in staat iets te voelen van wat het wil zeggen, te zijn als Gabriël.
462.4 --- autisme --- leermoeilijkheden --- roman --- Lerarenopleiding : CVO --- 616.89 --- Autisme --- Autistische kinderen --- Geestelijke gezondheidszorg
Choose an application
Comportement --- Functieleer (psychologie) --- Gedragswetenschap --- Psychologie expérimentale --- Academic collection --- Psychologie/algemeen --- Experimenteel onderzoek --- Functieleer --- Geheugen --- Waarneming --- Motivatie --- Emoties (gevoelens, haat) --- Leerpsychologie --- Lerarenopleiding : CVO --- Psychologie --- algemene psychologie --- Experimentele psychologie --- 159
Choose an application
De Schrijfwijzer Compact is een kleine, handzame versie van de Schrijfwijzer, het veelgebruikte adviesboek over de Nederlandse taal. Het boek beantwoordt nog steeds praktische vragen die zich bij het schrijven kunnen voordoen. De uitleg is echter kort gehouden en de theoretische achtergronden en oefeningen zijn achterwege gelaten. Voor taalgebruikers die zich niet verder willen verdiepen in de taal, maar direct verder willen met het schrijven van hun tekst, zoals studenten hbo, directiesecretaresses en ambtenaren.
taalbeheersing --- Dutch language --- schriftelijke communicatie --- schrijftechniek --- Schrijven --- Nederlands --- Taalgebruik --- Taalvaardigheid --- Nederlands : leestekens --- Schriftelijke communicatie --- schrijfvaardigheid --- Spelling --- 800.852 --- Lerarenopleiding : CVO --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Zo'n tien procent van de scholieren en studenten heeft last van studiefaalangst. Sommigen maken zich zelfs zo veel zorgen over hun studie, dat ze nauwelijks nog aan studeren toekomen. Faalangst heeft een verlammend effect op je prestaties. Dat is jammer, want zo blijven je intelligentie en een schat aan talenten en vaardigheden onbenut.In dit boek laten de psychologen Fred Sterk en Sjoerd Swaen zien hoe je studiefaalangst, uitstelgedrag, beoordelingsangst, spreekangst en examenvrees kunt overwinnen. Aan de hand van een uitgebreide gedachtetraining met doelgerichte ontspannings- en zelfhypnosetechnieken helpen ze je stapsgewijs op weg naar positieve zelfmotivatie en een inhoudsgerichte studiehouding. Je concentratie- en doorzettingsvermogen zullen zo aanzienlijk verbeteren, waardoor je betere studieprestaties kunt bereiken en meer zelfvertrouwen krijgt.Omgaan met studiefaalangst verschijnt in de reeks Van A tot ggZ.
Social psychology --- Personality development --- Psychiatry --- studiemotivatie --- examenvrees --- studiebegeleiding --- studieproblemen --- faalangst --- Faalangst --- Onderwijs --- #KVHB:Faalangst --- #KVHB:Studiebegeleiding --- geestelijke gezondheidszorg --- psychiatrie --- 419.3 --- faalangst (ler) --- Faalangst ; onderwijs --- 37.04 --- Lerarenopleiding : CVO --- Onderwijs. --- Psychology. --- Popular Science in Psychology. --- Behavioral sciences --- Mental philosophy --- Mind --- Science, Mental --- Human biology --- Philosophy --- Soul --- Mental health --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Bij een collegiale visitatie bezoeken teams van leraren op een systematische en doelgerichte wijze een school en bezorgen ze hun bevindingen in een adviserend rapport aan de school. De ervaringen in het buitenland zijn bemoedigend. In dit boek vindt de lezer niet alleen het theoretisch referentiekader maar ook een volledig uitgewerkt scenario voor het verloop van een collegiale visitatie. Daarin komen twee interessante werkwijzen aan bod die los van het volledige scenario door schoolteams toegepast kunnen worden: 'shadowing' en het 'onderzoeken van leerlingenwerk'.
Lerarenopleiding --- Kwaliteitszorg. --- Onderwijs. --- Algemeen. --- zelfevaluatie --- benchmarking --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- onderwijsstrategieën --- School management --- onderwijsorganisatie --- onderwijskwaliteit --- collegiale visitatie --- kwaliteitszorg --- 450.4 --- 450.7 --- Inspectie --- Kleuteronderwijs --- Kwaliteitszorg --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- Zelfevaluatie --- lerarenopleiding --- onderwijs --- visitatie --- 450.6 --- Schoolteams --- Visitatie --- 450.49 --- Collegiale visitatie --- Onderwijs --- Schoolontwikkeling --- Lerarenopleiding : CVO --- Kwaliteitszorg ; onderwijs ; Vlaanderen --- 37.014.6 --- Onderwijskunde --- Opleiding en bijscholing --- Resultaten en selectie --- Visitaties --- Scholen --- Visitatie (Onderzoek) --- School (instelling) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Opvoedkunde --- Onderwijssystemen
Choose an application
Inhoudsopgave : 1. Wat is psychologie 2. De biologie van het gedrag 3. Gewaarwording 4. Waarneming 5. Aandacht en bewustzijn 6. Conditionering en leren 7. Onthouden en vergeten 8. Taal 9. Denken 10. Motivatie en emotie 11. Veranderingen in de loop van het leven 12. Intelligentie 13. De persoonlijkheid 14. Psychopathologie 15.Therapieën 16. Gedrag en gezondheid 17. Sociale psychologie 18. Toegepaste psychologie
Psychologie --- Inleidingen --- 159.9 --- 411 --- Bewustzijn --- Concentratie (Aandacht) --- Denken --- Emoties(Gevoelens) --- Gedrag --- Geheugen --- Intelligentie --- Leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Ontwikkeling --- Persoonlijkheidsleer --- Psychopathologie --- Sociale psychologie --- Taal --- Toegepaste psychologie --- Waarneming --- bewustzijn --- conditionering --- denken --- emoties --- gedrag --- geheugen --- gezondheid --- intelligentie --- leren --- levensloop --- motivatie --- persoonlijkheid --- psychologie --- psychopathologie --- sociale psychologie --- taal --- therapie --- toegepaste psychologie --- waarnemen --- zintuigen --- 411 )* PSYCHOLOGIE - INLEIDINGEN --- aandacht --- gewaarwording --- linguïstiek --- psychologie (gez) --- therapieën --- waarneming --- Gezondheid --- Lerarenopleiding : CVO --- Inleidingen - hand- en leerboeken psychologie --- Psychologie - Inleidingen - Hand- en leerboeken --- 415 --- persoonlijkheidsleer --- stress --- waarnemen en observeren --- zenuwstelsel --- Psychology --- gedrag (mensen) --- Algemene psychologie --- Psychologie. --- Handboeken en inleidingen. --- psychologie - inleidingen --- Encyclopedias --- departement Gezondheidszorg 07 --- Man --- Volwassene
Choose an application
Het Protocol Hoger Onderwijs is een inhoudelijke handreiking voor HO-instellingen (HBO en WO) om de begeleiding van dyslectische studenten te optimaliseren. Dit Protocol is ontwikkeld in het kader van het door OCW geïnitieerde Impulsproject 2004 onder regie van Handicap + Studie. De ontwikkelaars van dit protocol hebben dankbaar gebruik gemaakt van de praktijkgerichte suggesties van studenten en docenten van Fontys Hogescholen. Primaire doelgroep: studenten, docenten en studieloopbaanbegeleiders van HO-instellingen. Verder: beleidsmakers op instellingsniveau en tweedelijns begeleiders (studentendecanen, studentenpsychologen), raden van bestuur, professionaliseringscoördinatoren, medezeggenschapsraden en studentenfracties. Bij het boek is een dvd ontwikkeld waarin studenten en docenten aan het woord zijn over het omgaan met de belemmeringen die de functiebeperking met zich meebrengt. Op de bijgeleverde cd-rom zijn documenten voorhanden die ingezet kunnen worden bij de begeleiding van dyslectische studenten.
Dyslexie --- Zorgverbreding --- Hoger onderwijs --- Leerproblemen --- Studenten --- Nederland --- Leesproblemen --- Studentenbegeleiding --- Spellingproblemen --- 454.23 --- 464 --- 489.5 --- Didactische principes --- Kinderen met leerproblemen --- Studie en studieresultaten --- 452.2 Politiek, wetgeving en organisatie --- 489.33 Hoger onderwijs; politiek, wetgeving en organisatie --- 780 Hoger onderwijs --- #KVHB:CD-ROM --- #KVHB:DVD --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Hoger onderwijs --- dyslexie --- hoger onderwijs --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- 376.54 --- Lerarenopleiding : CVO --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Contains audio-visual material --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Dyslexie ; volwassenen --- Leerprobleem --- Student --- Leesprobleem --- Spellingsprobleem --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Dit boek wil meer zijn dan een leesboek. Het neemt de lezer mee en laat hem kennismaken met boeiende uitzichten op de menselijke persoon. Dat uitzicht op is nog geen inzicht in die persoon. Dat laatste kan maar het resultaat zijn van een diepgaande verwerking van wat deze algemene inleiding aanbiedt. Themata die hier aan bod komen zijn : de mens in relatie met de wereld (waarneming, geheugen, fantasie en denken), het bewustzijn, menselijke motivatie, verschillen tussen mensen, leren en het zelfbeeld.
Ergotherapie --- leren --- psychologie --- Affective and dynamic functions --- waarneming --- Didactics of philosophy --- Psychology --- gedragsobservatie --- slaap --- psychologische scholen --- gedragspsychologie --- bewustzijn --- geheugen (mensen) --- Psychologie --- #PBIB:2002.1 --- Academic collection --- 159.93 --- 411 --- Bewustzijn --- Denken --- Fantasie --- Gedrag --- Geheugen --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Intelligentie --- Leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Waarneming --- behoeften --- betekeniskaders --- conditionering --- denken --- fantasie --- gedrag --- geheugen --- informatieverwerking --- intelligentie --- persoonlijkheidsleer --- waarnemen --- zelfbeeld --- Conditionering --- Persoonlijkheid --- Psychologie : algemeen --- 050075.jpg --- #gsdbP --- Psychische functies --- Inleidingen - hand- en leerboeken psychologie --- Psychologie - Inleidingen - Hand- en leerboeken --- (zie ook: interactief leren) --- (zie ook: ontwikkelingspychologie) --- 316.6 -053.5 --- 159.9 --- 316.6 --- handboeken --- motivatie --- oefeningen --- persoonlijkheid --- Lerarenopleiding : CVO --- 316.6 -053.5 Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33})--?-053.5 --- Gedragstheorie. Sociaal gedrag. Sociale psychologie --(gedrag en zelfconcept van het individu in de groep z.o. {159.923.33})--?-053.5 --- Schoolbooks - Didactic material --- Gedragspsychologie --- psychologie - inleidingen --- Man --- Volwassene
Choose an application
Als het om onderwijs en opleiden gaat, kan over veel zaken verschil van mening bestaan, maar over één ding zijn docenten het roerend eens: deelnemers leren pas als ze iets doen. Wie iets wil leren, moet inspanningen leveren.Dit boek biedt 130 werkvormen om die inspanningen bij deelnemers op te roepen, stuk voor stuk werkvormen die leren tot avontuur maken. De auteurs baseren zich op de 4 fasen van ervaringsleren van Kolb: conceptualiseren, toepassen, ervaren en reflecteren. Bij elke fase horen andere werkvormen. In een les komen alle fasen aan bod, pas dan is er sprake van een volwaardig leerproces. Activerende werkvormen zorgen voor de goede balans tussen de activiteiten van de deelnemers en de docent. Zowel voor docent als deelnemer leveren activerende werkvormen interessante voordelen op.De werkvormen zijn ingedeeld in 5 soorten: ijsbrekers, spelvormen, discussievormen, werkopdrachten en docentgecentreerde werkvormen. De werkvormen zijn overzichtelijk ingedeeld en voorzien van voorbeelden uit de praktijk van de auteurs
Didactiek. --- Ervaringsleren. --- Opleidingen. --- Personnel management --- coaching --- Didactics of higher education --- opleiden --- ervaringsleren --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Didactische werkvormen --- Ervaringsleren --- 371.38 --- 374 vorming en opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- Jeux Spelen --- Matériel didactique Leermiddelen --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- #KVHB:Didactiek --- didactiek --- 454.21 --- activerende werkvormen --- discussievormen --- leerprocessen --- spelvormen --- 489.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- hoger onderwijs --- Didactisch proces (leerproces) --- Leermiddelen --- leermethoden --- 454 --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- activerende didactische werkvormen --- didactische werkvormen (ler) --- ervaringsleren (ler) --- onderwijs --- opleiding --- reflecteren --- 37.02 --- Activerende didactische werkvormen --- Didactiek --- Leerkrachten ; professionele ontwikkeling --- Leerstijlen --- Leren --- Werkvormen --- onderwijsmethoden --- Lerarenopleiding : CVO --- 371.38 Zelfwerkzaamheid --- Zelfwerkzaamheid --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Games --- #PBIB:+SLO 220.92 --- Leermethoden --- 474.21 --- Beginsituatie --- Discussietechnieken --- Dramaspelen --- Evaluatietechnieken --- Gezelschapsspelen --- Groeperingsvormen --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidskenmerken --- Probleemoplossend leren --- Reflectie --- Rollenspel --- Simulatie --- S2007225.JPG --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- 371.3 --- 371 --- 484.21 --- didactisch proces --- les --- reflectie --- departement Lerarenopleiding 07 --- leren --- leerstijlen --- Opleidingen --- Onderwijs --- Groepsdynamiek --- Vergaderen --- Groepsprocessen --- Vaardigheden --- werkvormen en leeractiviteiten --- leermiddelen --- Didactische werkvorm --- Opleiding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Arbeidsmarkt --- Sport --- Groepsproces --- Werkvorm --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Muziekpedagogie --- Gezelschapsspellen.
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|