Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Een goede relatie tussen leraar en leerling is essentieel voor goed onderwijs. Daarvoor moet je goed kunnen omgaan met kinderen ook als er problemen met een kind zijn. Hoe ga je om met kinderen op school zet uiteen hoe je de problemen van kinderen aanpakt. Met de PaboWijzer-card bij het boek kun je heel gericht voor een tentamen leren dankzij de handige toetsen met feedback op www.pabowijzer.nl. De schoolloopbaan van kinderen hangt nauw samen met hun gevoelsleven en hun zelfbeeld. Een leraar kan pas een juiste aanpak kiezen als hij hier zicht op heeft; als duidelijk is of het kind met een probleem zit, en zo ja, met welk. Hoe ga je om met kinderen op school zet uiteen hoe je dit aanpakt. Allereerst door goed te (leren) kijken en luisteren. Maar ook het persoonlijk optreden van de leraar zelf krijgt veel aandacht. Dat is immers van grote invloed op het kind in zo'n situatie. Dit boek biedt algemeen aanvaardbare regels, zonder in algemeenheden te vervallen. Regels die mits aangepast aan de omstandigheden in veel situaties moeilijkheden beperken of voorkomen. De auteurs hebben de stof uitgebreid getoetst en geven dan ook veel praktijkvoorbeelden. Dit boek biedt je vaardigheden die je in staat stellen op een vruchtbare manier met kinderen (met problemen) om te gaan. Op www.pabowijzer.nl krijg je met de PaboWijzer-card bij het nieuwe boek gratis toegang tot: - Toetsvragen met feedback - Samenvattingen per hoofdstuk - Het e-book (digitale hoofdstukken)
Primary education --- leraren-leerling relatie --- Educational psychology --- pedagogiek --- competenties --- omgangskunde --- 474.22 --- Cognitieve opvoeding --- Communicatievaardigheden --- Competenties --- Conflicten --- Gedrag --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Luisteren --- Onderwijsstijlen --- Relatie leraar-leerling --- Rogers, Carl --- Zelfbeeld --- Communicatieve vaardigheden --- Conflicthantering --- Leraren basisonderwijs --- Klassenmanagement --- Lager onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Basisonderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Competentie
Choose an application
SpellingKracht is de ideale voorbereiding op het spellingsdeel van de verplichte eerstejaars taaltoets. Studenten proberen uit wat ze al kunnen en oefenen op hun zwakke punten. Dit vormt het uitgangspunt voor SpellingKracht. Elk hoofdstuk start met een zelftoets. Is het niveau voldoende, dan kan dat hoofdstuk worden overgeslagen. Zo niet, dan kan er zelfstandig worden geoefend. Daarnaast bevat het boek strategieën om spellingsvragen op te lossen. Elk hoofdstuk eindigt met een strategiewijzer. Wat te doen in geval van twijfel? Welke regel is van toepassing? (Bron: www.thiememeulenhoff.nl)
Nederlands --- spelling --- 475.24 --- Basisonderwijs --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Nederlands 842 --- Schrijven --- Spelling --- Taalvaardigheid --- 842 --- 101804.jpg --- Nederlandse spelling ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.25 --- Handboek/cursus --- Schoolbooks - Didactic material --- Orthography --- Dutch language --- Nederlandse spelling. --- Leraren basisonderwijs --- Leraar basisonderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
De cd-rom bevat 11 oefenmodules waarin oefeningen met een verschillende moeilijkheidsgraad opgenomen worden. De opgaven zijn voorzien van realistische contexten en van feedback. Er zijn ook 10 oefentoetsen.
Rekenen --- Wiskunde --- Basisonderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- rekenvaardigheden --- Didactics of mathematics --- interactieve programma's --- Higher education --- 475.4 --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Breuken (materiaalleer) --- Cijferen --- Hoofdrekenen --- Kommagetallen --- Lerarenopleiding --- Meetkunde --- Meten --- Metend rekenen --- Procenten --- Verhoudingen (wiskunde) --- Handboek/cursus --- Leraren basisonderwijs --- Rekenvaardigheden --- Leraren lager onderwijs --- Contains audio-visual material --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Rekenvaardigheid
Choose an application
Nederland --- Geschiedenis --- Lerarenopleiding --- Leraren basisonderwijs --- Teachers --- 37 <09> --- 37 <09> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Faculty (Education) --- Instructors --- School teachers --- Schoolteachers --- School employees --- Training of --- History --- Teacher education. Teacher's profession --- Teaching --- Kindergarten --- Primary education --- anno 1800-1899 --- anno 1900-1999 --- Netherlands --- Leraar basisonderwijs --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Education --- Book --- Educational sciences
Choose an application
Bundeling van de columns die Vincent Klabbers in JSW publiceerde
basisonderwijs --- onderwijs --- 470 --- 474 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsvernieuwing --- Stagebegeleiding --- Adaptief onderwijs --- Basisonderwijs --- Conflict --- Cooperative learning --- Huiswerk --- Leraren basisonderwijs --- Lerarenopleiding --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Pesten --- Spreekbeurt --- Stage --- 061037.jpg --- Basisonderwijs: columns --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Festschrift - Libri Amicorum --- Stages --- Coöperatief leren --- Nederland --- Coöperatief leren. --- Onderwijsvernieuwing. --- Nederland. --- Didactics of primary education --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of social education --- Didactics of Dutch --- lerarenberoep --- Onderwijsstijl --- Taalonderwijs
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|