Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
51 --- Economie : kwantitatieve methoden --- Financiële wiskunde
Choose an application
Basisboek Methoden en Technieken is een onmisbare leidraad als je efficiënt geïnformeerd wil worden over de ins en outs van onderzoek. Daardoor kun je snel overgaan tot 'het opzetten en uitvoeren van een onderzoek'. Aan de didactische opbouw van dit boek is veel aandacht besteed. Uitgangspunt vormt een schematisch overzicht van alle fasen die je in een onderzoek doorloopt. Elke onderzoeksfase is in een apart hoofdstuk uitgewerkt aan de hand van een beslissingsschema.
303.023 --- #SBIB:303H10 --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- 001 --- 301.08 --- 330.115 --- Sociologie 30 --- Sociologisch onderzoek 303.1 --- Statistische analyse 519.23 --- 300.6 --- kwalitatief onderzoek --- onderzoeksmethoden --- onderzoekstechnieken --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- 001.81 --- 003 --- Onderzoeksmethoden --- wetenschappelijk onderzoek --- 303.02 --- Economie : kwantitatieve methoden --- Wetenschappelijk onderzoek --- schriftelijke communicatie --- S20080076.JPG --- sociaal onderzoek --- 303.023 Kwantitatieve methoden bij social research --(sociaal wetenschappelijk onderzoek) --- Kwantitatieve methoden bij social research --(sociaal wetenschappelijk onderzoek) --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Wetenschap --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Kwantitatieve methoden (economie) --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Wetenschappelijk onderzoek ; algemeen --- kwantitatieve methoden bij sociaal wetenschappelijk onderzoek --- Study methods --- Quantitative methods in social research --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Science --- METHODOLOGIE -- 371.25 --- SOCIAAL-WETENSCHAPPELIJK ONDERZOEK -- 371.25 --- KWANTITATIEF ONDERZOEK -- 371.25 --- Kwantitatief onderzoek --- Rapporteren --- Methodologie --- Technieken --- Onderzoek --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap) --- 613.22 --- evaluatie --- gegevensverwerking --- gegevensverzameling --- informatieverwerving --- interview --- kwantitatief onderzoek --- observeren --- onderzoeksonderwerp --- onderzoeksvraagstelling --- rapporteren --- steekproeven --- 001 )* Wetenschappelijke onderzoeksmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek; algemeen --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën
Choose an application
"The latest edition of this classic is updated with new problem sets and material The Second Edition of this fundamental textbook maintains the book's tradition of clear, thought-provoking instruction. Readers are provided once again with an instructive mix of mathematics, physics, statistics, and information theory. All the essential topics in information theory are covered in detail, including entropy, data compression, channel capacity, rate distortion, network information theory, and hypothesis testing. The authors provide readers with a solid understanding of the underlying theory and applications. Problem sets and a telegraphic summary at the end of each chapter further assist readers. The historical notes that follow each chapter recap the main points. The Second Edition features: * Chapters reorganized to improve teaching * 200 new problems * New material on source coding, portfolio theory, and feedback capacity * Updated references Now current and enhanced, the Second Edition of Elements of Information Theory remains the ideal textbook for upper-level undergraduate and graduate courses in electrical engineering, statistics, and telecommunications. An Instructor's Manual presenting detailed solutions to all the problems in the book is available from the Wiley editorial department."--Publisher's website.
Ergodic theory. Information theory --- Information theory --- Théorie de l'information --- maatschappijwetenschappen, methoden --- kwantitatieve methoden --- 003.54 --- Communication theory --- Communication --- Cybernetics --- Information theory. --- Information Theory. --- Information Theories --- Theories, Information --- Theory, Information --- Operations Research --- Théorie de l'information --- Information Theory
Choose an application
Qualitative methods in social research --- Social sciences --- Research --- Methodology --- Methodology. --- maatschappijwetenschappen, methoden --- kwantitatieve methoden --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Research&delete& --- Social sciences - Research - Methodology --- Acqui 2006
Choose an application
History --- Internet. --- Histoire --- Internet --- Computer network resources. --- Computer-assisted instruction. --- Methodology. --- Research. --- Ressources internet --- Enseignement assisté par ordinateur --- Méthodologie --- Recherche --- 930.20 --- 930.20 Kwantitatieve methoden en technieken in de geschiedwetenschap --- Kwantitatieve methoden en technieken in de geschiedwetenschap --- DARPA Internet --- Internet (Computer network) --- Wide area networks (Computer networks) --- World Wide Web --- Historical research --- Historiography --- Annals --- Auxiliary sciences of history --- Computer-assisted instruction --- Computer network resources --- Methodology --- Research --- Information systems --- Archivistics
Choose an application
InhoudsopgaveDeel 1: Inleidende begrippen en methodologische overwegingen1 Marktonderzoek2 Goed marktonderzoek3 Onderzoeksplan4 De probleemstellingDeel 2: Gegevensverzameling5 Secundaire gegevens6 Steekproeftrekking7 Ondervragen van bevoorrechte getuigen - Kwalitatief onderzoek8 Basisvormen van gegevensverzameling: observatie en ondervraging9 Opstellen van vragenlijsten10 SchaalmetingDeel 3: Gegevensanalyse11 Univariate analysemethoden - Statistische toetsen12 Analyse van kruistabellen13 Variantie-analyse14 Correlatie- en regressie-analyse15 Logistische regressie16 Exploratieve factoranalyse17 Clusteranalyse18 Rapporteren en presenterenDeel 4: Toepassingen19 Marktsegmentatie20 Marktonderzoek voor nieuwe producten21 Marktonderzoek voor prijsbeslissingen22 Communicatie-onderzoek23 Databankgebaseerd onderzoek voor Customer Relationship Management24 Meten van klantentevredenheid
marktonderzoek --- Market research --- Social Sciences and Humanities. Marketing --- Marketing Research --- 658.8.012.1 --- #KVHA:Marketing --- #KVHB:Marketing --- 658.83 --- 658.8:005.52 --- enquêtetechnieken --- marketing --- Marktonderzoek --- sociaal onderzoek --- steekproefsystemen --- case studies --- dataverwerking --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- Marketing --- 658.8.012.1 Market research, surveys etc. --- Market research, surveys etc. --- 301.08 --- Marketing Research. --- Market research, surveys etc
Choose an application
Logistic Regression Models for Ordinal Response Variables provides applied researchers in the social, educational, and behavioral sciences with an accessible and comprehensive coverage of analyses for ordinal outcomes. The content builds on a review of logistic regression, and extends to details of the cumulative (proportional) odds, continuation ratio, and adjacent category models for ordinal data. Description and examples of partial proportional odds models are also provided. This book is highly readable, with lots of examples and in-depth explanations and interpretations of model characteristics. SPSS and SAS are used for all examples; data and syntax are available from the author's website. The examples are drawn from an educational context, but applications to other fields of inquiry are noted, such as HIV prevention, behavior change, counseling psychology, social psychology, etc.). The level of the book is set for applied researchers who need to quickly understand the use and application of these kinds of ordinal regression models.
Quantitative methods in social research --- Mathematical statistics --- #SBIB:303H10 --- #SBIB:303H520 --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- regressie-analyse --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Methoden sociale wetenschappen: techniek van de analyse, algemeen --- Educational statistics. --- Logistic regression analysis. --- Social sciences --- Statistical methods. --- Logistic regression analysis --- Educational statistics --- Statistical methods --- Regression analysis --- Education --- Statistics --- Social sciences - Statistical methods
Choose an application
This book introduces fuzzy set theory to social science researchers. Fuzzy sets are categories with blurred boundaries. With classical sets, objects are either in the set or not, but objects can belong partially to more than one fuzzy set at a time. Many concepts in the social sciences have this characteristic, and fuzzy set theory provides methods for systematically dealing with them. A primary reason for not going beyond programmatic statements and rather unsophisticated uses of fuzzy set theory has been the lack of practical methods for combining fuzzy set concepts with statistical methods. This monograph takes that topic as its major focus, and provides explicit guides for researchers who would like to harness fuzzy set concepts while being able to make statistical inferences and test their models. Real examples and data-sets from several disciplines illustrate the techniques and applications, demonstrating how a combination of fuzzy sets and statistics enable researchers to analyze their data in new ways.
Mathematical logic --- MATHEMATICS --- Set Theory --- Social sciences --- Fuzzy sets --- Social Sciences - General --- Social Sciences --- Mathematics --- Fuzzy sets. --- Mathematics. --- #SBIB:303H10 --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- operations research --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Sciences sociales --- Ensembles flous --- Mathématiques --- Sets, Fuzzy --- Fuzzy mathematics --- Set theory --- Social sciences - Mathematics
Choose an application
De media worden doorgaans als zeer invloedrijk voorgesteld: 'dat komt door de media' is een staande uitdrukking. Meestal verwijst men dan naar al dan niet 'verderfelijke' tendenties in de inhoud van bijvoorbeeld video's, strips, kranten, tijdschriften of televisieprogramma's. Om dat te onderzoeken zijn allerlei inhoudsanalyseprocedures ontwikkeld, die een kenmerk gemeenschappelijk hebben: het materiaal moet worden gelezen. Dat lijkt een basisvaardigheid, maar bij nader inzien zijn er allerlei methodische haken en ogen aan verbonden. In dit boek worden verschillende aspecten van het onderzoek van de media-inhoud toegelicht aan de hand van concrete onderzoeksvoorbeelden. Aan de orde komen zowel kwantitatieve als kwalitatieve en geautomatiseerde procedures; zowel de krant, de televisie als Internetmateriaal.
Research (onderzoek) --- 001.891 --- 316.772.14 --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Inhoudsanalyse--(communicatiesociologie) --- 316.772.14 Inhoudsanalyse--(communicatiesociologie) --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- massamedia --- mass media --- communicatie --- newspapers --- onderzoek --- television --- analyse --- internet --- kranten --- communication --- televisie --- research --- analysis --- theorie --- theory --- oefening --- practice --- kwantitatieve methoden --- quantitative methods --- kwalitatieve methoden --- qualitative methods --- Mass Media --- Massamedia --- #SBIB:303h14 --- #SBIB:309h506 --- #SBIB:309h512 --- #SBIB:303H14 --- #SBIB:309H506 --- #SBIB:309H512 --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- Code en boodschap: inhoudsanalyse: theorie en methodologie --- Verbale communicatie: inhoudsanalyse: onderzoekingen
Choose an application
Item response theory. --- Psychometrics. --- Social sciences --- Mathematical models. --- Statistical methods. --- Item response theory --- Psychometrics --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- #SBIB:054.AANKOOP --- #SBIB:303H10 --- Measurement, Mental --- Measurement, Psychological --- Psychological measurement --- Psychological scaling --- Psychological statistics --- Psychology --- Psychometry (Psychophysics) --- Scaling, Psychological --- Psychological tests --- Scaling (Social sciences) --- Educational tests and measurements --- Mathematical models --- Statistical methods --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Measurement --- Scaling --- Methodology --- Quantitative methods in social research --- Mathematical statistics --- Social sciences - Mathematical models --- Social sciences - Statistical methods
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|