Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
In de jaren 1706-1712 voerden de Amsterdamse kunstliefhebber-taalkundige Lambert ten Kate en de Haagse schilder Hendrik van Limborch een intensieve correspondentie, die grotendeels wordt bewaard in het Rijksprentenkabinet te Amsterdam. Het doel van de correspondentie was een 'wiskonstige', kwantificeerbare methode te ontwikkelen voor het uitvoeren van kunstwerken. De pogingen tot het bereiken van een wetenschappelijke aanpak zijn terug te voeren op invloed van het Newtonisme als een bijzonder vroege vorm van de gematigde Verlichting in Nederland. De uitgave omvat twee delen, het ene met de tekst van alle brieven en kladaantekeningen in diplomatische editie, het andere met het commentaar en een appendix met de kunsttheoretische geschriften van Ten Kate en Jakob Christoph Le Blon.
Art --- art theory --- Kate, ten, Lambert
Choose an application
Sorrow is "not a state but a process" that needs "not a map but a history. . . . There is something new to be chronicled every day," writes C. S. Lewis in A Grief Observed. When Carl Klaus's wife of thirty-five years died suddenly from a cerebral hemorrhage, right before Thanksgiving in 2002, he took the only road toward recovery that made sense to him: he started writing letters to her, producing a unique history of grief, solace, and love. His vivid and thoughtful letters will resonate with everyone whose loss confronts them with emotional, psychological, and philosophical questions for whic
Consolation. --- Bereavement. --- Solace --- Grief --- Loneliness --- Suffering --- Bereavement --- Loss of loved ones by death --- Consolation --- Death --- Loss (Psychology) --- Klaus, Carl H. --- Franks, Kate. --- Klaus, Carl Hanna --- Klaus, Kate Franks
Choose an application
Doelstelling: Deze scriptie maakt een vergelijking tussen twee vertalingen van een passage uit de roman 'The Awakening'. Daarbij wordt de eigen vertaling vergeleken met de gepubliceerde vertaling van Geertje Lammers. Lammers produceerde een moderne vertaling terwijl voor deze scriptie een archaïsche vertaling gemaakt is. De bedoeling was om aan te tonen dat 1) de vertaler rekening houdt met zijn doelgroep bij het nemen van beslissingen en 2) een vergelijkende analyse van de twee vertalingen ertoe kan leiden technieken te ontdekken die een vertaler gebruikt om een tekst moderner te vertalen. Middelen of methode: Het basismateriaal is de roman 'The Awakening', geschreven door Kate Chopin. Uit het vertaalde fragment werd een selectie gemaakt van de meest relevante voorbeelden voor verschillende welbepaalde stijlkenmerken. Om de meest in het oogspringende verschillen tussen de twee vertalingen op te sporen, werd een analyse gemaakt van passages uit de brontekst, de eigen vertaling, en de vertaling van Lammers. Aan de hand van die analyse werden de thema's gehaald voor het gedeelte vertaalcommentaar. Resultaten: Uit de resultaten van het onderzoek bleek dat Lammers heel frequent gebruik maakte van technieken om haar vertaling moderner te maken. Bovendien toonde de analyse ook aan dat beide vertalers bij het nemen van beslissingen veel rekening hielden met het type lezerspubliek voor wie ze vertaalden.
Engels. --- Metaphor. --- Reduction. --- Roman. --- Stijlanalyse. --- The Awakening. --- Vertaaltechnieken. --- Vertaling en vergelijking met bestaande vertaling. --- Vertaling met commentaar. --- Chopin, Kate,
Choose an application
William Thornhill, happily wedded to his childhood sweetheart Sal, is a waterman on the River Thames. Life is tough but bearable until William makes a mistake, a bad mistake for which he and his family are made to pay dearly. His sentence: to be transported to New South Wales for the term of his natural life. The Thornhills arrive in this harsh and alien land that they cannot understand and which feels like a death sentence. But among the convicts there is a rumour that freedom can be bought, that 'unclaimed' land up the Hawkesbury offers an opportunity to start afresh, far away from the township of Sydney. When William takes a hundred acres for himself he is shocked to find Aboriginal people already living on the river. And other recent arrivals - Thomas Blackwood, Smasher Sullivan and Mrs Herring - are finding their own ways to respond to them. Soon Thornhill, a man neither better nor worse than most, has to make the most difficult decision of his life ...
Wiseman, Solomon (1777-1838) --- Grenville, Kate. Secret river --- Prisonniers --- Nouvelle-Galles du Sud (Australie) --- Nouvelle-Galles du Sud (Australie) --- Biographies --- Wiseman, Solomon (1777-1838) --- Grenville, Kate. Secret river --- Prisonniers --- Nouvelle-Galles du Sud (Australie) --- Nouvelle-Galles du Sud (Australie) --- Biographies --- Biographies
Choose an application
Photography, Artistic --- 77.071 SIMMONS --- fotografie --- Simmons Laurie --- Text by Kate Linker --- twintigste eeuw --- Verenigde Staten --- Artistic photography --- Photography --- Photography, Pictorial --- Pictorial photography --- Art --- Aesthetics --- Simmons, Laurie. --- Simmons, Laurie
Choose an application
Iconography --- Art --- Sculpture --- Painting --- art [discipline] --- painting [image-making] --- watercolors [paintings] --- flowers [plant components] --- pregnancy --- skeletons [animal components] --- public spaces --- sculpting --- sphinxes --- ink --- oil paint [paint] --- acrylic paint --- pencils [drawing and writing equipment] --- scientists --- models [people] --- women [female humans] --- children [people by age group] --- Moss, Kate --- Quinn, Marc --- anno 1900-1999 --- anno 2000-2099 --- Great Britain
Choose an application
Die Arbeit zeigt auf, in welchem Maße die Hermeneutik des jungen Goethe von der Auseinandersetzung mit bibelexegetischen Fragen geprägt ist. Insbesondere der Pietismus bietet Goethe verstehenstheoretische Paradigmen an, auf die er in spielerischer Weise bei der Entfaltung seiner Genievorstellung zurückgreift. Der "Wiedergeborene in Christo", dem gnadenhaft Verstehen zuteil wurde und dessen Verzückung sich in normvergessener Zungenrede Bahn bricht, wird zur Schablone, nach der das Verhältnis von Eindruck und Ausdruck, Hermeneutik und Produktionsästhetik, gezeichnet wird. Dieses Umschlagen einer geistgewirkten, pneumatischen Hermeneutik in eine neue, genialische Produktionsästhetik wird von Goethe in der Auseinandersetzung mit theologischen und insbesondere bibelexegetischen Fragen in den Texten Brief des Pastors und Zwo wichtige bisher unerörterte biblische Fragen entworfen. Vor diesem Hintergrund wird u. a. deutlich, wie sehr der Aufsatz Von Deutscher Baukunst als produktionsästhetisches Manifest durch eine spezifische Verstehenstheorie bedingt ist, die ihre Prägung durch die pietistische Hermeneutik nicht verhehlen kann.
Bible - Hermeneutics. --- Goethe, Johann Wolfgang von, 1749-1832 - Religion. --- Goethe, Johann Wolfgang von. --- Goethe, Johann Wolfgang von, --- Religion. --- Bible --- Hermeneutics. --- Von Goethe, Johann Wolfgang, --- Gete, Volʹfgang, --- Ko-tê, --- Gede, --- Gete, Jogann, --- Gette, --- Gʹote, Ĭokhan Volʹfgang, --- Jūtah, Yūhān Fūlfjānj, --- Goethe, J. W. --- Jītī, --- Gete, V. --- Koetʻe, --- Goetʻe, --- Getė, --- Goethe, --- Gkaite, --- Gitah, Y. Ṿ., --- Goethe, Jan Wolfgang, --- Gëte, Iogann Volʹfgang, --- Göte, --- Gyoete, --- Goethe, W. v. --- Fon-Geteh, Ṿ. --- Geteh, Yohan Ṿolfgang Fon-, --- Giteh, Yohan Ṿolfgang Fon-, --- Gete, Johan Volfgang, --- Hete, Ĭ. V. --- Kēōtʻē, Volfkank, --- Katē, --- Katē, Yōkān̲ Vulpkēṅk Vān̲, --- Гете, Иоганн Вольфганг, --- Qöte, Y. V. --- Qöte, Yohan Volfqanq, --- גטה --- גטה, יוהאן וולפגנג פון, --- גטה, י.ו --- גיתה --- גיתה, יוהאן וולפאנג פון --- גיתה, יוהאן וולפגנג פון, --- גיתה, יוהן וולפגאנג וון, --- גיתה, יוהן וולפגנג פון, --- גיתה, יוהן וולפגנג, --- געטהע --- געטהע, יאהאן וואלפגאנג --- געטהע, יאהאן וואלפגאנג פון, --- געטהע, יאהאן װאלפגאנג, --- געטהע, י. וו --- געטהע, י. וו. פאן --- געטהע, י. װ., --- געטהע, י.װ --- געטע, װ.פ --- גתה, וו --- גתה, יוהן וולפגאנג ון, --- גתה, יוהן וולפגנג --- י. וו. געטהע --- جوته --- گوته، يوهان ولفگانگ ون --- 歌德, --- von Goethe, Johann Wolfgang --- Hete, Johann Vol'fhanh --- Gete, Iogann Vol'fgang --- Goethe, Johann Wolfgang von --- ゲーテ --- Goethe --- Von Goethe, Johann Wolfgang --- Gete, Volʹfgang --- Ko-tê --- Gede --- Gete, Jogann --- Gette --- Gʹote, Ĭokhan Volʹfgang --- Jūtah, Yūhān Fūlfjānj --- Jītī --- Koetʻe --- Goetʻe --- Gkaite --- Gitah, Y. Ṿ. --- Goethe, Jan Wolfgan, --- Gëte, Iogann Volʹfgang --- Göte --- Gyoete --- Geteh, Yohan Ṿolfgang Fon --- -Giteh, Yohan Ṿolfgang Fon --- -Gete, Johan Volfgang --- Kēōtʻē, Volfkank --- Katē --- Katē, Yōkān̲ Vulpkēṅk Vān̲ --- Гете, Иоганн Вольфганг --- Qöte, Yohan Volfqanq --- Goethe, Johann Wolfgang --- Bibel. --- Exegese. --- Goethe, Johann W. von. --- Hermeneutik. --- Pietismus /i. d. Literatur. --- bible. --- exegesis. --- hermeneutics. --- pietism/in literature. --- LITERARY CRITICISM / European / German. --- ゲエテ
Choose an application
Die Untersuchung bestimmt den zweideutigen Standort, den Goethe im breit gefächerten Spektrum der Subjektdiskurse einnimmt, anhand einer bemerkenswerten Problemkontinuität im Erzählwerk des Dichters. Sie verschränkt poetologische mit ideengeschichtlichen Untersuchungsdimensionen und legt Goethes immer Zweifel am Individuum als einem Ort der Kohärenz- und Sinnstiftung offen. This study treats a central complex of issues which have hitherto received little attention from Goethe scholars, namely the question of the conception and position of the subject in Johann Wolfgang von Goethe's novels and shorter narrative pieces. In his study the author combines approaches from the history of ideas and poetology in a systematic way and succeeds in demonstrating that the question of the ego, its identity and boundaries is a recurring problem in Goethe's writings, and one that he obviously did not succeed in resolving; at the same time he shows that Goethe's figures, with their internal breaks, already display clear features of the modern subject.
First person narrative. --- Subject (Philosophy) in literature. --- Goethe, Johann Wolfgang von, --- Criticism and interpretation. --- Narrative, First person --- Von Goethe, Johann Wolfgang, --- Gete, Volʹfgang, --- Ko-tê, --- Gede, --- Gete, Jogann, --- Gette, --- Gʹote, Ĭokhan Volʹfgang, --- Jūtah, Yūhān Fūlfjānj, --- Goethe, J. W. --- Jītī, --- Gete, V. --- Koetʻe, --- Goetʻe, --- Getė, --- Goethe, --- Gkaite, --- Gitah, Y. Ṿ., --- Goethe, Jan Wolfgang, --- Gëte, Iogann Volʹfgang, --- Göte, --- Gyoete, --- Goethe, W. v. --- Fon-Geteh, Ṿ. --- Geteh, Yohan Ṿolfgang Fon-, --- Giteh, Yohan Ṿolfgang Fon-, --- Gete, Johan Volfgang, --- Hete, Ĭ. V. --- Kēōtʻē, Volfkank, --- Katē, --- Katē, Yōkān̲ Vulpkēṅk Vān̲, --- Гете, Иоганн Вольфганг, --- Qöte, Y. V. --- Qöte, Yohan Volfqanq, --- גטה --- גטה, יוהאן וולפגנג פון, --- גטה, י.ו --- גיתה --- גיתה, יוהאן וולפאנג פון --- גיתה, יוהאן וולפגנג פון, --- גיתה, יוהן וולפגאנג וון, --- גיתה, יוהן וולפגנג פון, --- גיתה, יוהן וולפגנג, --- געטהע --- געטהע, יאהאן וואלפגאנג --- געטהע, יאהאן וואלפגאנג פון, --- געטהע, יאהאן װאלפגאנג, --- געטהע, י. וו --- געטהע, י. וו. פאן --- געטהע, י. װ., --- געטהע, י.װ --- געטע, װ.פ --- גתה, וו --- גתה, יוהן וולפגאנג ון, --- גתה, יוהן וולפגנג --- י. וו. געטהע --- جوته --- گوته، يوهان ولفگانگ ون --- 歌德, --- von Goethe, Johann Wolfgang --- Hete, Johann Vol'fhanh --- Gete, Iogann Vol'fgang --- Goethe, Johann Wolfgang von --- Fiction --- Literature --- Narration (Rhetoric) --- Point of view (Literature) --- Persona (Literature) --- Technique --- First person narrative --- Subject (Philosophy) in literature --- ゲーテ --- Goethe, Johann Wolfgang --- Goethe --- Von Goethe, Johann Wolfgang --- Gete, Volʹfgang --- Ko-tê --- Gede --- Gete, Jogann --- Gette --- Gʹote, Ĭokhan Volʹfgang --- Jūtah, Yūhān Fūlfjānj --- Jītī --- Koetʻe --- Goetʻe --- Gkaite --- Gitah, Y. Ṿ. --- Goethe, Jan Wolfgan, --- Gëte, Iogann Volʹfgang --- Göte --- Gyoete --- Geteh, Yohan Ṿolfgang Fon --- -Giteh, Yohan Ṿolfgang Fon --- -Gete, Johan Volfgang --- Kēōtʻē, Volfkank --- Katē --- Katē, Yōkān̲ Vulpkēṅk Vān̲ --- Гете, Иоганн Вольфганг --- Qöte, Yohan Volfqanq --- ゲエテ --- Goethe, Johann Wolfgang von. --- Individual (in literature). --- subject (in literature).
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|