Listing 1 - 10 of 75 << page
of 8
>>
Sort by

Book
Erfgoeddag 2006, zondag 23 april : Kleur in didactische schoolwandplaten : tentoonstelling
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Year: 2006 Publisher: Tielt Vlaamse Vereniging voor Familiekunde

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Kirchliche Richtlinien zu Bildungsstandards für den katholischen Religionsunterricht in der Grundschule/Primarstufe
Year: 2006 Publisher: Bonn Sekretariat der Deutschen Bischofskonferenz

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
School-ouders-partnerschap : partnerschap als waardegemeenschap
Author:
ISBN: 9055737453 Year: 2006 Publisher: Budel Damon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veranderde maatschappelijke verhoudingen leiden ertoe dat er steeds meer overlap komt tussen de taak van ouders in de opvoeding en de onderwijstaak van de school. Daarbij kan men denken aan ontwikkelingen als immigratie, tweeverdieners, samenleven van verschillende etnische groepen, religieus fundamentalisme en burgerschap. Ondanks positieve ervaringen met ouderparticipatieprojecten is de pedagogische afstemming tussen school en gezin nog verre van optimaal. Rekening houden met elkaar, inspanningen afstemmen en elkaar steunen, vraagt van school en ouders niet alleen de bereidheid een bijdrage te leveren aan de taak van de ander, het vereist ook de bereidheid om zelf open te staan voor de wensen en de inbreng van de andere partij. Deze zaken blijken verre van vanzelfsprekend te zijn. Deze afstemming richt zich op het concrete gedragsniveau van kinderen en hun ontwikkeling naar zelfstandigheid. Ze veronderstelt echter een ethische ori?ntatie (visie op menswaardigheid) als afstemmingsbasis. Deze bundel bevat een pleidooi om partnerschap tussen school en ouders vanuit een ethisch perspectief in te vullen. Daardoor krijgt partnerschap een inhoudelijke gerichtheid op datgene wat partners 'het beste' vinden voor de ontwikkeling van kinderen. Slechts voor zover en onder het opzicht van deze gedeelde normatieve ori?ntatie vormen ouders en school een partnerschap, een (morele of) waardegemeenschap. Voor katholieke basisscholen is deze vraag onlosmakelijk verbonden met de identiteit van de school in zoverre deze identiteit (mede) gestuurd wordt vanuit een ethische opvatting die geworteld is in de christelijke traditie. Hanteren ouders en de school eenzelfde pedagogische doelori?ntatie? In hoeverre werkt deze door in praktijken van onderwijs en opvoeding? En in hoeverre ligt hieraan eenzelfde normatieve basis ten grondslag? Het vinden van deze gemeenschappelijke basis lijkt te worden bemoeilijkt door de hedendaagse context van een multi-culturele en multi-religieuze samenleving. In hoeverre worden allochtone ouders betrokken bij de school?&#13;&#13;


Book
Mijn familie
Author:
Year: 2006 Publisher: Antwerpen Stichting Lezen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Audio
Alex et Zoé : taalinitiatie Frans
Authors: --- ---
Year: 2006 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Audio
Totemtaal
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Year: 2006 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Bang voor faalangst: omgaan met faalangst in theorie en praktijk in de basisschool
Authors: ---
Year: 2006 Publisher: Mechelen Leefsleutels

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Op weg
Author:
Year: 2006 Publisher: Kapellen Uitgeverij Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hightech junior
Author:
Year: 2006 Publisher: Kapellen Uitgeverij Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hoe zie jij de wereld? Laat het me zien!
Author:
ISBN: 9086640079 Year: 2006 Publisher: Zuidhorn Schoolsupport

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe zie jij je wereld? - Laat het me zien! is een verzameling van kopieerbladen met onderwerpen uit het alledaagse leven van jonge kinderen. Deze onderwerpen dagen kinderen uit ze op een creatieve manier weer te geven. Het plezier in vormgeven is niet aan grenzen gebonden en er zijn geen goede of foute plossingen. De kopieerbladen zijn vakoverschrijdend en bieden verschillende mogelijkheden om te worden ingezet: klassikaal, individueel of als groepsopdracht. Bovendien is deze uitgave ook zeer geschikt voor remediërend onderwijs om kinderen op een creatieve manier tot een gesprek uit te nodigen. De volgende thema's komen aan bod: ik en mijn thuis, mensen om mij heen, in de winkel, buiten. De uitgave is geschikt voor kinderen van 6 tot 10 jaar zowel op school als thuis en voor de individuele praktijk (logopedie).

Listing 1 - 10 of 75 << page
of 8
>>
Sort by