Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
No one writing on childhood today brings to the topic a richer understanding of philosophy, psychology, art, literature, history, or culture, than Dr. David Kennedy. In the eight essays that make up this volume, Dr. Kennedy offers provocative insights into what it means, has meant, and might mean in the future, to be a child. As we read him we feel the excitement of discovering truths that we want to think we knew all along .... Earlier on in the book, Dr. Kennedy discusses child art and its role in the aesthetic sensibility of twentieth-century art. In a similar vein, the book as a whole encourages us to think anew both about children as thinkers and also about children as imaginers and creators.Given the author's plausible thesis that we naturally conceive childhood as not-yet-adulthood and adulthood as no-longer-childhood, these essays encourage us above all to re-conceive what it is to be a human being.
Children and philosophy --- Questioning --- Children --- Books and reading --- Philosophy --- Children - Books and reading
Choose an application
À l'occasion des 40 ans de La Joie par les livres, bibliothécaires, éditeurs, libraires, auteurs, illustrateurs, pédagogues s'interrogent ensemble : dans quelle mesure les changements intervenus depuis 40 ans concernant les enfants - non seulement la place qu'ils occupent mais aussi la manière dont on les considère - ont-ils eu un effet (et lequel ?) dans l'évolution de la littérature de jeunesse et des manières de la faire lire ? Quelles sont les indices de cette évolution dans les textes et les images ? Et, inversement, quelle permanence y observe-t-on ? Quelles transformations économiques, sociales ou culturelles concernant l'enfance se reflètent-elles dans le paysage éditorial ? Comment les différentes façons de prendre en compte les enfants, de se représenter leurs besoins et leurs capacités, ont-elles modifié les discours et les pratiques des divers médiateurs ? Quelles conceptions de la lecture, quelles représentations des attentes du public, sous-tendent-elles les actions de promotion de la littérature de jeunesse ?
French literature --- jeugdliteratuur --- Children --- Books and reading --- Children's literature --- Littérature de jeunesse --- History and criticism --- Publishing --- Histoire et critique --- Edition --- Children - Books and reading - France
Choose an application
150 ans d'histoire... La petite madeleine pour tant de générations ! Nostalgie, nostalgie... Mais aussi une collection bien vivante, une des plus connues encore aujourd'hui, des plus aimées... et des plus achetées ! A partir de 1856, la comtesse de Ségur assure son succès avec les aventures de Sophie, Camille, Madeleine et Marguerite. Les Voyages Extraordinaires de Jules Verne inaugurent, en 1924, le lancement de la Bibliothèque Verte. Dans les années 50, c'est Alice et le Club des Cinq qui débarquent, bientôt rejoints par Oui-Oui, Fantômette, Michel, et d'autres compagnons... En 2006, les filles sont à l'honneur avec Sam, Clover, Alex, Will, Charlotte et toutes leurs amies. De Lucky Luke à Kid Paddle, en passant par Titeuf, les garçons aussi ont leurs héros. La Saga de la Bibliothèque Rose, un livre pas comme les autres, historique et affectif. Une farandole d'auteurs et de séries... Un panorama brossé de main de maître par Armelle Leroy, spécialiste de la littérature pour la jeunesse, passionnée par les petits livres roses depuis des années.
Choose an application
The fairy tale may be one of the most important cultural and social influences on children's lives. But until Fairy Tales and the Art of Subversion, little attention had been paid to the ways in which the writers and collectors of tales used traditional forms and genres in order to shape children's lives - their behavior, values, and relationship to society. As Jack Zipes convincingly shows, fairy tales have always been a powerful discourse, capable of being used to shape or destabilize attitudes and behavior within culture.For this new edition, the author has revised the work
Political sociology --- Fiction --- Sociology of literature --- sprookjes --- Children - Books and reading. --- Children -- Books and reading. --- Fairy tales - History and criticism. --- Fairy tales -- History and criticism. --- Moral development. --- Socialization. --- Children's literature. Juvenile literature --- jeugdliteratuur --- Contes de fées --- Enfants --- Socialisation --- Histoire et critique --- Livres et lecture --- Fairy tales --- Children --- History and criticism. --- Books and reading.
Choose an application
Children's literature. Juvenile literature --- Sociology of literature --- jeugdliteratuur --- Littérature pour la jeunesse --- Enfance et jeunesse. --- Children's literature. --- Children's literature -- History and criticism. --- Children -- Books and reading. --- Histoire et critique. --- Children's literature --- Children --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Books and reading for children --- Reading interests of children --- History and criticism --- Books and reading
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|