Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Schoolmaatschappelijk werk staat in de gehele onderwijskolom, bij de partners in de zorgketen en bij gemeenten steeds nadrukkelijker in de aandacht. Het besef dat schoolmaatschappelijk werk een heel toegankelijk en snel in-zetbaar aanbod van licht-ambulante hulp vormt voor ouders en kinderen, maar ook voor leerkrachten, dringt steeds sterker door. De Impulsregeling schoolmaatschappelijk werk van het ministerie van OCW heeft hier een stevige stimulans aan gegeven. Steeds meer instellingen zien zich daarmee gesteld voor vragen rond de inzet van schoolmaatschappelijk werk in en rond het onderwijs. Dit boek is geschreven om daaraan tegemoet te komen en richtlijnen te bieden voor een hoogwaardige inzet van schoolmaatschappelijk werk in het primair onderwijs. Deze publicatie start met een beschrijving van bestaande praktijken van schoolmaatschappelijk werk in verschillende gemeenten en WSNS-samenwerkingsverbanden. Daarnaast bevat dit boek een handreiking voor de inzet van schoolmaatschappelijk werk, in eerste instantie gericht op WSNS-codrdinatoren die middelen ontvangen in het kader van de Impulsregeling van OCW, maar ook relevant voor andere betrokkenen bij schoolmaatschappelijk werk. En verder bevat dit boek een beknopte rapportage over een onderzoek naar de inzet van de Impulsmiddelen door de samenwerkingsverbanden WSNS, uitgevoerd in maart 2006. (Bron: covertekst)
Enseignement --- Nederland --- Onderwijs --- Pays-Bas --- S2007790.JPG --- schoolmaatschappelijk werk --- 371.21 --- Provincie West-Vlaanderen
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|