Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Vanuit een gemeenschappelijke bezorgdheid hebben de Koning Boudewijnstichting en de Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) een ondersteuningsproject opgestart voor scholen uit het buitengewoon onderwijs die veel jongeren opvangen met gedrags- en emotionele problemen. Het project kreeg de werktitel "Borg de Zorg": het wilde de zorg voor deze jongeren in kaart brengen, maar daarnaast ook waar-borgen dat er in de scholen een doordachte visie wordt uitgewerkt om die zorg te verankeren en om voor deze jongeren een goede toekomst te waar-borgen. Het reflectieboek "Leer-kracht Veer-kracht" bundelt de resultaten van dit project. De makers hopen ermee de leer-kracht van de schoolteams te helpen vergroten, om zo een beter orthopedagogisch antwoord te bieden op de complexe hulpvraag van jongeren met gedrags- en emotionele problemen. Tegelijk willen ze de schoolteams en de individuele leerkracht meer veer-kracht geven om deze jongeren te blijven begeleiden. "Leer-kracht Veer-kracht" brengt het verhaal van het zoeken naar een gepaste begeleiding van deze jongeren, met het schoolteam én met externe instanties. Het brengt de theorieën en praktijkoefeningen van experts samen met de verhalen, voorbeelden en instrumenten van scholen. De vele reflectievragen in het boek kunnen schoolteams helpen om in hun school bestaande structuren, afspraken en plannen te evalueren en eventueel bij te stellen.
Behavior disorders in children --- Teachers --- gedragsproblemen --- 663 Jeugd --- zorgverbreding --- klasmanagement --- 454.22 --- 467 --- Begeleiding(Coaching) --- Buitengewoon secundair onderwijs --- Gedragsproblemen --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Jeugd --- Jeugd(Jongeren) --- Leerlingbegeleiding --- Preventie --- Schoolcultuur --- Secundair onderwijs --- 465 --- Agressie --- Belonen --- Diagnostiek --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Gedragstherapie --- Jeugdhulpverlening --- Jongeren --- Klasmanagement --- Klassenmanagement --- Leerkracht --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Onderwijs --- Relatie ouder - school --- Straffen --- Team --- Teamvorming --- Waarden --- Onderwijsstijlen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Contains audio-visual material --- Gedragsstoornissen --- Buitengewoon secundair onderwijs. --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Secondary education --- Orthopedagogics --- BuSO (buitengewoon secundair onderwijs) --- emotionele problemen --- leerlingenbegeleiding --- gedragsstoornissen --- probleemgericht werken
Choose an application
Choose an application
In deze probleemverkenning willen we voor CVO's, directies en lesgevers die op zoek zijn naar inspiratie, antwoorden formuleren op de meest gehoorde vragen: Wat verstaan we onder "elektronisch ondersteund leren" en een "elektronisch leerplatform "? Waarom elektronisch ondersteund leren implementeren in het volwassenenonderwijs? Welke gebruiksmogelijkheden moet een elektronisch leerplatform minimaal bieden? Welke effecten mag men concreet verwachten van het gebruik van een elektronisch leerplatform? Hoe bereidt men lesgevers en cursisten voor op het werken via een elektronisch leerplatform? Waarop te letten bij de implementatie van elektronisch ondersteund leren in het volwassenenonderwijs? Dit boek bevat de bijdragen van de deskundigen die de Vlor raadpleegde over dit thema. Een synthesetekst bundelt hun inzichten en toetst ze aan deze van ervaringsdeskundigen. De synthese eindigt met een reeks vaststellingen en verwachtingen die belangrijk zijn bij het nemen van beslissingen op verschillende beleidsniveaus.
Sociaal-cultureel werk --- Time-out --- Sensibilisering --- Secundair onderwijs --- Leraar --- Herstelgericht werken --- SCW
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|