Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek wordt een pleidooi gehouden voor een discussie over de beroepsidentiteit van de leraar in een kennissamenleving. De functie von leraar heeft in de vorige eeuw kenmerken aangenomen van het industriële organisatieconcept in het onderwijs. Hierdoor heeft de functie van leraar sterke ambachtelijke en routinematige kenmerken gekregen die niet meer adequaat zijn voor het leren in de kennissamenleving. Het beroep is dringend aan vernieuwing toe. (Bron: covertekst)
Leraren. --- Lerarenbegeleiding. --- Onderwijs --- Nederland. --- onderwijsvernieuwing --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Kennismaatschappij --- 750 Onderwijspersoneel --- leraren --- lerarenopleidingen --- onderwijs --- 450.7 --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- 120531.jpg --- Leraar --- Directie
Choose an application
Het onderzoek start met een doorlichting van het opleidingsonderdeel "Eindwerk" in de lerarenopleidingen voor kleuter- en lager onderwijs en de zoektocht naar een alternatief eidwerkmodel. Dat alternatief werd gevonden in de vorm van het portfolio gericht op het zelfstandig leren van studenten. Het portfolio als professioneel gericht eindwerk wordt via wetenschappelijk onderzoek volledig uitgewerkt en geëvalueerd.
Teacher education. Teacher's profession --- portfolio's --- Portfolio ; leraren ; opleidingen --- eindwerken --- scripties --- lerarenopleidingen --- 450.8 --- 450.7 --- Lerarenopleiding --- Portfolio's --- Eindwerken --- Lerarenopleiding ; portfolio's --- Onderwijs en opvoeding --- 061499.jpg --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Opleiding en bijscholing --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Portfolio --- Leraar kleuteronderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Sport
Choose an application
Dit boek probeert een bijdrage te leveren aan het vergrote van de kennisbasis van beginnende lerarenopleiders. De onderwerpen van de hoofdstukken zijn actueel en gevarieerd, zoals de kenmerken ven de lerarenopleiders; de ontwikkeling van leraren-in-opleiding; reflectie; de achtergrond en de praktijk van competentiegericht opleiden; opleiden in de school en het registratietraject voor lerarenopleiders.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Lerarenvervolmaking en research. --- opleiders --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- lerarenopleiding --- Higher education --- Vereniging Lerarenopleiders Vlaanderen --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- onderwijs --- 489.4 --- Begeleiding(Coaching) --- Beroepsprofielen --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger onderwijs --- Leergroepen --- Lerarenopleiding --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Stagebegeleiding --- Zelfevaluatie --- 472.7 --- Basiscompetenties --- Reflectie --- 052901.jpg --- 691 --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Didactiek --- De onderwijzer en zijn opleiding --- (zie ook: Competenties) --- Pedagogie en didactiek --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
CLIM staat voor "Coöperatief Leren in Multiculturele Groepen" en houdt een onderwijsvorm in die vertrekt van gestructureerd groepswerk. De nadruk ligt daarbij op het werken aan interculturele vaardigheden bij alle leerlingen. Een pakket bestaat steeds uit een leerlingenbundel met vier soorten kaarten (activiteiten-, bronnen-, antwoord- en individuele taken) en een themahandleiding voor de leerkracht. Om het werken met CLIM al vanaf het begin onder de knie te krijgen, ontwikkelde het Steunpunt ICO een nieuw pakket dat zich speciaal richt naar studenten "bachelor in het onderwijs". Daarin worden de basisprincipes van de CLIM-methode uitgelegd en uitgewerkt door de studenten zelf op een CLIM-mige manier te onderwijzen
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Didactics of secundary education --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of social education --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Higher education --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- 371.13 --- CLIM --- coöperatief leren --- groepswerk --- intercultureel onderwijs --- 474.6 --- basisonderwijs --- didactiek --- 450.7 --- 489.4 --- CLIM Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Coöperatief leren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Intercultureel onderwijs --- Klasklimaat --- Klassfeer --- Lerarenopleidingen --- Meervoudige intelligentie --- Multiculturele samenleving --- Sociale vaardigheden --- 454.6 --- 485.6 --- Coach --- Cooperative learning --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- Handboek --- Intercultureel --- Lager onderwijs --- Project algemene vakken --- Secundair onderwijs --- 478.7 --- Handboek/cursus --- Intercultureel onderwijs: didactiek lagere school --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Schoolbooks - Didactic material --- Coöperatief leren in multiculturele klassen (CLIM) --- Algemeen.
Choose an application
Het boek heeft twee bedoelingen. Ten eerste wil het lerarenopleiders en al wie met onderwijsvernieuwing bezig is in het hoger onderwijs de hand reiken om onnodige teleurstellingen te voorkomen: portfolio zonder blozen. Ten tweede wil het wetenschappers een kompas toespelen om de resterende vraagstukken doelgericht te onderzoeken: het instrument doorgelicht vanuit het perspectief van de lerarenopleiding.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Onderwijsvernieuwing --- Pedagogie. --- Portfolio --- Hoger onderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- portfolio's --- Didactic strategies --- Higher education --- lerarenopleiding --- competenties --- 371.13 --- onderwijsvernieuwing --- hoger onderwijs --- Wil Meeus en Linda Van Looy --- onderwijs --- vakdidactiek --- 373 --- 450.7 --- Assessment --- Basiscompetenties --- Hoger onderwijs --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding en bijscholing --- lerarenopleidingen --- didactiek --- hoger onderiwjs --- 489.4 --- 454.4 --- Portfolio's --- 450.7 ) Opleiding en bijscholing --- 489.59 --- assessment --- evaluatie --- lerarenopleiding (ler) --- portfolio (ler) --- onderwijs, evaluatie --- onderwijs, universitair en voortgezet --- onderwijsmethoden --- onderwijzend personeel --- zelfstudie --- 371.39 --- Begeleiding --- Competenties --- Kenmerken --- Competenties; onderwijs --- Didactische werkvormen --- 051326.jpg --- Lerarenopleiding: portfolio's --- leermiddelen --- zelfsturend leren --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Evaluatie --- 371.3 --- 378 --- 371.6 --- 371.21 --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- portfolio --- Kolb, David --- Leren --- Reflecteren (Terugblikken) --- onderwijskunde --- Lerarenopleiding ; portfolio's --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Opvoeding en onderwijs --- Competentiemanagement --- 484 --- Sport --- Opvoeding --- Onderwijs --- Algemeen.
Choose an application
De Katholieke Hogeschool Leuven heeft al een EVC-procedure en een aangepast assessmentsinstrumentarium ontwikkeld en met succes toegepast op een groep kandidaat-studenten 2003 - 2004. Deze ervaring leidde tot een praktische handleiding voor iedereen die betrokken is bij het uitbouwen van flexibele en gepersonaliseerde leertrajecten vertrekkend van de kennis, vaardigheden en attitudes van de kandidaten.
EVC --- EVC. --- Lerarenopleiding --- Hoger onderwijs. --- Vlaanderen. --- elementary education --- Teaching --- educating --- lerarenopleiding --- Higher education --- Psychology --- assessments (onderwijs) --- competenties --- Adult education. Lifelong learning --- Flanders --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Vlaanderen --- #PBIB:+110.71 --- Connaissances générales Algemene kennis --- Formation Opleiding --- Formation continuée Permanente opleiding --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- Société de l'information Kennismaatschappij --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Lerarenopleiding --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- hoger onderwijs --- levenslang leren --- onderwijsvernieuwing --- 472.7 --- competentiegericht leren --- leraren lager onderwijs --- lerarenopleidingen --- 450.7 --- 489.32 --- 489.4 --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC Eerder verworven competenties --- Hoger onderwijs --- Studietrajectbegeleiding --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Levenslang leren --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- competentie (ler) --- eerder verworven competenties --- lager onderwijs --- leraren --- lerarenopleiding (ler) --- opleidingstraject --- Competenties; onderwijs --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- competentie --- competentiemeting --- E05035.jpg --- Eerder verworven competenties --- Leraren ; basisonderwijs ; opleidingen --- Leraren: opleidingen: Vlaanderen --- Onderwijs : Didactiek : Hoger onderwijs : Algemeen --- de onderwijzer en zijn opleiding --- Opleiding en bijscholing --- België --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Leraren lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Leren --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- 450.2 --- 780 Hoger onderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Elders verworven competenties --- Emigratie
Choose an application
Dit is in de eerste plaats een doe-boek. De theoretische toelichtingen zijn functioneel en worden aangevuld met praktijkvoorbeelden. Door de reflectieopdrachen, het opzoekwerk, de communicatie en het forum en de inrichting van de elektronische leeromgevingen voor de eigen vakgebieden maken de leraern (in opleiding) zich de digitaal didactische denkwijze eigen. De digitale aanwending van dit boek past dan ook in de nieuwe onderwijspraktijk, die steeds meer verschuift in de richting van begeleid zelfstandig werk. Het boek is opgedeeld in vijftien werksessies en omvat dertig te realiseren doelstellingen.
E-learning. --- ICT --- hoger onderwijs. --- Digitale didactiek. --- Elektronische leeromgeving. --- Competentiegericht onderwijs. --- Didactiek --- Computer assisted instruction --- e-learning --- onderwijs --- competenties --- didactische werkvormen --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- elektronische informatievoorziening --- ICT ; hoger onderwijs --- #PBIB:+SLO 220.92 --- Matériel didactique Leermiddelen --- e-learning e-learning --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:Digitale didactiek --- #KVHA:ICT-onderwijs --- 371.315.9 --- competentieleren --- elektronische leeromgevingen --- 37 --- ELO --- Valère Awouters, Jan Schuer --- didactiek --- digitale didactiek --- informatie- en communicatietechnologie --- lerarenopleiding --- portfolio's --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- elektronische leerplatformen --- 371.:004 --- 489.4 --- 528 --- Competentiegericht onderwijs --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Digitale didactiek --- Elektronische leeromgeving --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Internet --- Leertheorieën --- competentiegericht onderwijs --- competentietraining --- didactisch proces --- digitale leeromgeving --- elektronische leeromgeving --- hoger onderwijs --- internet --- leerplan --- leerplannen --- lerarenopleidingen --- onderwijsvernieuwing --- websites --- Competentieleren --- E-learning --- Elektronische leeromgevingen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Informatiedragers --- Informatievaardigheden --- Leermiddelen --- Leeromgevingen --- Onderwijs --- Portfolio's --- Website --- didactiek: digitaal --- 37.02 --- Competenties --- Informatica --- Leerplannen --- Leren --- 454.22 --- Websites --- 371.39 --- E-leren --- Lerarenopleiding : CVO --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Computerondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Datacommunicatie - Telecommunicatie - Internet --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: teleonderwijs) --- Studiemethoden --- Opvoeding en onderwijs --- informatica --- leermethoden --- portfolio --- 370.02 --- Studiemethode --- Opvoeding --- Hoger onderwijs.
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|