Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
In deze probleemverkenning zoekt de Vlor met de medewerking van wetenschappers en praktijkdeskundigen wat beleidsvoerend vermogen van scholen precies inhoudt, en welke factoren de ontwikkeling ervan stimuleren of net afremmen. Welke rol spelen interne aspecten zoals schoolleiding en -bestuur, communicatie, participatie, kwaliteitszorg of deskundigheidsbevordering? En welke invloed hebben externe factoren zoals het overheidsbeleid en de controle, de opleiding en ondersteuning van schoolteams, het personeelsbeleid en de netwerking tussen scholen, op de ontwikkeling van beleidsvoerend vermogen? Dit boek bevat twaalf bijdragen van deskundigen en een synthesetekst. De synthese bundelt verschillende van hun inzichten en eindigt met concrete aanwijzingen over hoe je beleidsvoerend vermogen kan ontwikkelen.
Onderwijsmanagement. --- School management --- schoolbeleid --- beleidsvoering --- Flanders --- #gsdbP --- Academic collection --- 720 Onderwijs --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Onderwijs 37 --- Onderwijsbeleid 37.014 --- 458.1 --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- schoolmanagement --- Kwaliteitszorg --- Leidinggeven --- Onderwijsbeleid --- Schoolmanagement --- Onderwijspolitiek (onderwijsbeleid) --- Schoolbeleid (schoolmanagement) --- schoolmanagement, directieraden, klassenraden, ouderavonden, oudercommissies, ouderparticipatie, schoolparlementen en schoolraden --- Organisatie - Management --- Onderwijs --- Beleid --- Analyse --- Evaluatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Scholen verschillen sterk van elkaar, ook in hun vermogen om zelf beleid te voeren. De overtuiging groeit dat alle scholen hun beleidsvoerend vermogen verder moeten ontwikkelen. Zodat zij kunnen omgaan met een grotere autonomie, met een turbulente schoolomgeving en met de toenemende vraag naar verantwoording. Academici en praktijkdeskundigen wisselden inzichten en ervaringen uit over het beleidsvoerend vermogen van scholen. Wat houdt het concreet in? Welk doel moet het dienen? Hebben scholen beleidsvoerend vermogen echt nodig? Waarom slagen sommige scholen er beter in om goede beleidskeuzes te maken en uit te voeren, terwijl andere teruggrijpen naar regels en procedures? (Bron: covertekst)
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|