Narrow your search

Library

UCLL (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DB (1)

DocAtlas (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2005 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Beleidsvoerend vermogen van scholen ontwikkelen : een verkenning
Author:
ISBN: 9044117688 Year: 2005 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze probleemverkenning zoekt de Vlor met de medewerking van wetenschappers en praktijkdeskundigen wat beleidsvoerend vermogen van scholen precies inhoudt, en welke factoren de ontwikkeling ervan stimuleren of net afremmen. Welke rol spelen interne aspecten zoals schoolleiding en -bestuur, communicatie, participatie, kwaliteitszorg of deskundigheidsbevordering? En welke invloed hebben externe factoren zoals het overheidsbeleid en de controle, de opleiding en ondersteuning van schoolteams, het personeelsbeleid en de netwerking tussen scholen, op de ontwikkeling van beleidsvoerend vermogen? Dit boek bevat twaalf bijdragen van deskundigen en een synthesetekst. De synthese bundelt verschillende van hun inzichten en eindigt met concrete aanwijzingen over hoe je beleidsvoerend vermogen kan ontwikkelen.


Book
Beleidsvoerend vermogen van scholen ontwikkelen : een verkenning
Author:
ISBN: 9789044117688 Year: 2005 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Scholen verschillen sterk van elkaar, ook in hun vermogen om zelf beleid te voeren. De overtuiging groeit dat alle scholen hun beleidsvoerend vermogen verder moeten ontwikkelen. Zodat zij kunnen omgaan met een grotere autonomie, met een turbulente schoolomgeving en met de toenemende vraag naar verantwoording. Academici en praktijkdeskundigen wisselden inzichten en ervaringen uit over het beleidsvoerend vermogen van scholen. Wat houdt het concreet in? Welk doel moet het dienen? Hebben scholen beleidsvoerend vermogen echt nodig? Waarom slagen sommige scholen er beter in om goede beleidskeuzes te maken en uit te voeren, terwijl andere teruggrijpen naar regels en procedures? (Bron: covertekst)

Keywords

Listing 1 - 2 of 2
Sort by