Listing 1 - 10 of 709 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Logopedisten in Midden-Brabant hebben een losbladige map samengesteld met taaladviezen voor ouders: tekeningen met daaronder een tekst met een advies. De adviezen zijn bedoeld voor ouders van kinderen tot en met de laatste kleuterklas / groep 2 van de basisschool. Consultatiebureaus, kindercentra en leerkrachten in de onderbouw van basisscholen kunnen platen uit de map gebruiken als 'tip van de week', voor huiswerkopdrachten of (bij themabesprekingen) in de ouderkamer.
Choose an application
Deze handleiding is bedoeld als handig hulpmiddel en naslagwerk bij de voorbereiding van ouderbijeenkomsten met een pedagogisch thema. Zo wordt een opsomming gegeven van organisatorische aandachtspunten en worden tips gegeven voor het werken met groepen ouders.
Choose an application
Dit methodiekenboekje is als aanvulling bedoeld bij het Handboek Ouderbetrokkenheid. Sinds het verschijnen van dit handboek hebben er diverse projecten Brede School plaatsgevonden waarin het betrekken van ouders ook een belangrijke rol heeft gekregen., bevindingen uit deze praktijkervaringen worden in dit boekej beschreven.
Choose an application
Al jaren besteedt Klasse aandacht aan de preventie en aanpak van problemen als pesten, drugs, faalangst, agressie, zelfmoord, spijbelen. Deze eerstelijnsbundel verzamelt twintig bijdragen. Hij bevat de meest recente inzichten, tips en adressen. Deze bundel staat ook op het web. Leraren en ouders kregen de dossiers via Klasse in twintig afleveringen (over drugs, faalangst, leren leren, holebi, pesten, ...). Bij twaalf onderwerpen maakte Vitaya korte reportages met getuigen, specialisten en advies. Die reportages staan op de bijgevoegde dvd.
Choose an application
De Kijklijst is een invullijst waarop ouder(s) en leerkrachten van de basisschool ter voorbereiding op een gesprek elk apart invullen hoe zij aankijken tegen de ontwikkeling van hun kind/leerling. Zij bespreken de ontwikkeling van dit kind vervolgens op basis van wat er op de Kijklijst is ingevuld. Zo ontstaat duidelijkheid over hoe de leerkracht en de ouder(s) het kind 'zien' en wat ze hiervan vinden. Als er punten van zorg zijn kunnen daar afspraken over gemaakt worden. De Kijklijst is heel eenvoudig in gebruik en is een uitstekend hulpmiddel gebleken om met ouders het gesprek aan te gaan over hun kind. Op de cd-rom vindt u de handleiding, de Kijklijsten en een voorbeeldbrief en gespreksverslag.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
In 1995, PEB published a case study on the United Kingdom's Leith Academy. The following article examines the Academy's original design, how the facilities have served over the 13 years since their construction and their influence on subsequent designs.
Choose an application
Qu'implique la création d'environnements d'apprentissage pour le XXIe siècle ? Comment les installations scolaires peuvent-elles servir d'outils pédagogiques et répondre aux besoins des élèves dans le futur ? Quels éléments sont nécessaires pour concevoir des établissements efficaces et comment l'architecture reflète-t-elle les besoins éducatifs ? Ce sont là quelques-unes des questions qui ont été traitées pendant le séminaire sur le thème " Concevoir les environnements d'apprentissage du XXIe siècle " organisé par le ministère britannique de l'Éducation et des Compétences (DfES) et le Programme de l'OCDE pour la construction et l'équipement de l'éducation (PEB). Les réponses à ces questions, apportées par quatre experts de la construction de bâtiments scolaires, sont résumées ci-après. Un professionnel en conception et gestion explique comment un bâtiment scolaire peut servir d'outil pédagogique tridimensionnel. Un directeur d'établissement public en Nouvelle-Zélande décrit la façon dont son école récemment construite a été conçue pour répondre aux besoins pédagogiques des élèves du XXIe siècle. Un spécialiste en planification de la construction présente ce qu'il considère comme des éléments essentiels à la conception d'installations efficaces pour le futur, en s'appuyant sur sa propre expérience en matière de planification d'établissements scolaires. Enfin, le directeur d'un cabinet d'architectes définit les objectifs de l'enseignement secondaire et leur lien avec la conception.
Listing 1 - 10 of 709 | << page >> |
Sort by
|