Listing 1 - 10 of 27 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Diccionario de comunicación corporativa e institucional y relaciones públicas
Author:
ISBN: 8470741640 Year: 2004 Publisher: Madrid : Fragua,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Beeldvorming over genetisch gemodificeerd voedsel : hoe bedrijven erover communiceren
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Utrecht Faculteit Communicatie & Journalistiek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Public relations: contemporary issues and techniques
Authors: --- ---
ISBN: 0750657243 9780750657242 9780080480510 9781136370731 9781136370779 9781136370786 9781138141834 Year: 2004 Publisher: Amsterdam Elsevier

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Key issues in organizational communication
Authors: ---
ISBN: 0415260930 Year: 2004 Publisher: London Routledge


Book
Mind the gap: stappenplan identiteit en imago
Author:
ISBN: 9085060303 Year: 2004 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Public relations : de communicatie van organisaties
Authors: --- --- ---
ISBN: 9014079230 Year: 2004 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan de voet van de 21e eeuw zijn organisatie niet klaar met lineaire en daardoor te eenvoudige recepten voor communicatie, zoals 'tweerichtingsverkeer' en 'wederzijds begrip'. Daarvoor is onze wereld te complex geworden. De verwevenheid van organisaties met elkaar en het steeds wisselende stelsel van belanghebbenden, betrokkenen en andere boodschappers vragen om een volgende stap: investeren in dynamisch evenwicht. Dat vereist het vermogen om tijdig signalen op te vangen en deze weloverwogen te vertalen naar alle gedragingen en uitingen van de organisatie. Voor zolang het duurt. Want steeds vaker maken schokken van buitenaf duidelijk hoe broos publiek vertrouwen is. Evenwicht vraagt onderhoud, dag in dag uit. ( Bron: covertekst)


Book
Van verwantschap naar verbondenheid : overheidscommunicatie en bestuurskunde.
Author:
ISBN: 9077575049 Year: 2004 Publisher: Utrecht Hogeschool van Utrecht. Faculteit communicatie en journalistiek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor effectief en begrijpelijk beleid is het wenselijk dat overheidscommunicatie en bestuurskunde elkaar aanvullen en versterken. Dat is niet eenvoudig, juist omdat er naast de overeenkomsten ook verschillen en voorordelen bestaan. In deze verkenning wordt gezocht naar mogelijkheden om van verwantschap tot verbondenheid te komen tussen beide vakgebieden. Daarbij wordt met name gekeken naar de koppeling van de kernkwaliteiten en kerncompetenties van de overheidscommunicatiedeskundige en de bestuurskundige, en naar de kansen om te leren binnen en tussen de beroepsgroepen. Duo's van communicatieadviseurs in het openbaar bestuur kunnen hier hun voordeel mee doen.


Book
Verantwoord verleiden in beleidsprocessen: het communicatiespectrum.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9023240685 Year: 2004 Publisher: Assen,


Book
Communicatie cases. 24.
Author:
ISBN: 9013015123 Year: 2004 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Maak Tiel mee : de gemeente Tiel heeft nu een jaar of drie ervaring opgedaan met een uniek project, waarin ruim € 4,5 miljoen om is gegaan : de Tielse methode. Inwoners van Tiel zijn uitgedaagd op een eigen manier een bijdrage te leveren aan de leefbaarheid en de toekomst vanhun stad. Dat heeft concrete resultaten opgeleverd : Tiel krijgt een nieuwe avontuurlijke speeltuin, het buurthuis in het dorp Zennewijnen heeft een nieuw dak, Tiel is een Centrum voor Duurzaamheid rijker en het winkelgebied krijgt een kunstwerk. Hoe anders gewoon wordt : de kinderopvang in Nederland heeft een belangrijke maatschappelijke positie verworven. Dit is onder meer het gevolg van de veranderende verdeling van werk- en zorgtaken tussen partners met kinderen en van de gestegen arbeidsparticipatie van vrouwen. De branche kinderopvang ontwikkelt zich van een semi-publiek voorziening tot een marktgerichte branche van maatschappelijke dienstverlening. Werken in een marktgerichte omgeving, waarbij de ouder als klant centraal staat, is relatief nieuw voor de branche. Dit betekent voor kinderopvangorganisaties een omslag in denken en doen ; van aanbodgericht met weinig concurrentie naar vraag- en klantgericht met veel concurrentie. Het Rijk als merk op de arbeidsmarkt : het Rijk is de verzamelnaam voor alle ministeries en de Hoge Colleges van Staat. Samen zorgen deze organisaties ervoor dat Nederland wordt bestuurd, dat besluiten uit de politiek worden uitgevoerd en dat er controle op deze taken plaatsvindt. Klinkt dat als een spannende werkgever? Niet meteen. Eerder komen misschien beelden op van stapels dossiers, eindeloze vergaderingen, grijze ambtenaren en goed gevulde broodtrommeltjes. Met dat beeld kampte het Rijk dan ook al jaren op de arbeidsmarkt. Is dat dan iets om je zorgen over te maken als grootste werkgever van Nederland? Ja, luidde het antwoord in 1999. Want het Rijk zou te maken krijgen met een wezenlijk probleem, namelijk krapte op de arbeidsmarkt. Dit toekomstbeeld was de aanleiding voor een ingrijpende verandering in de communicatie van het Rijk. Een afzender die tot dan toe niet gewend was om zich met een (merk)naam te presenteren op de arbeidsmarkt.


Book
Het Kernmerk : hoe een succesvolle merkenarchitect uw onderneming betere toegang geeft tot de klant
Author:
ISBN: 9020958941 9789020958942 Year: 2004 Publisher: Leuven Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ondernemingen worden uitgedaagd om hun merken continu te analyseren en bij te sturen, o.a. in functie van de verwachtingen van de consument. Consumenten willen doordringen tot de waarden die ondernemingen met hun producten willen uitdragen en hebben daarbij in de eerste plaats toegang tot de 'uiterlijke tekens' van die producten: de naam, het logo en alle vormen van communicatie. De auteur licht dit toe via het 'Kern-Merk', dat alle eigenschappen van een merk combineert.Dit boek is een standaardwerk dat een stapsgewijze benadering van merkenarchitectuur op vlak van producten en bedrijven biedt. Het is gebaseerd op theorie, talloze cases (vaak uit de jarenlange eigen praktijk), onderzoek, interviews met experts, quotes en literatuuroverzichten vanuit een Belgisch-Europese visie. De auteur gaat in dit boek ook op zoek naar de beweegredenen van ondernemers om merken in te zetten, maar ook naar de methodes om merken zichtbaarder en meer verkoopsstimulerend te makenBron : http://www.bol.com

Listing 1 - 10 of 27 << page
of 3
>>
Sort by