Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Bedrijfscommunicatie --- Externe communicatie --- Interne communicatie --- Public relations --- Woordenboeken. --- Ondernemingen.
Choose an application
Communicatie --- Beeldvorming --- Voedingsindustrie --- Biotechnologie --- Issue management --- Externe communicatie --- Voeding --- Drank
Choose an application
Choose an application
Choose an application
#SBIB:309H252 --- bedrijfsimago --- bedrijfscommunicatie --- communicatiemanagement --- communicatie --- 366.42 --- Externe communicatie (incl. public relations) --- Product strategy --- Mass communications --- merkimago
Choose an application
Aan de voet van de 21e eeuw zijn organisatie niet klaar met lineaire en daardoor te eenvoudige recepten voor communicatie, zoals 'tweerichtingsverkeer' en 'wederzijds begrip'. Daarvoor is onze wereld te complex geworden. De verwevenheid van organisaties met elkaar en het steeds wisselende stelsel van belanghebbenden, betrokkenen en andere boodschappers vragen om een volgende stap: investeren in dynamisch evenwicht. Dat vereist het vermogen om tijdig signalen op te vangen en deze weloverwogen te vertalen naar alle gedragingen en uitingen van de organisatie. Voor zolang het duurt. Want steeds vaker maken schokken van buitenaf duidelijk hoe broos publiek vertrouwen is. Evenwicht vraagt onderhoud, dag in dag uit. ( Bron: covertekst)
PR (public relations) --- Advertising. Public relations --- bedrijfscommunicatie --- Public relations --- Communicatie --- Organisaties --- Public Affairs --- Issue management --- Mediarelaties --- Relatiemarketing --- E080154.jpg --- Externe communicatie ; ondernemingen --- Organisatie --- Lobbying --- Mediarelatie
Choose an application
Voor effectief en begrijpelijk beleid is het wenselijk dat overheidscommunicatie en bestuurskunde elkaar aanvullen en versterken. Dat is niet eenvoudig, juist omdat er naast de overeenkomsten ook verschillen en voorordelen bestaan. In deze verkenning wordt gezocht naar mogelijkheden om van verwantschap tot verbondenheid te komen tussen beide vakgebieden. Daarbij wordt met name gekeken naar de koppeling van de kernkwaliteiten en kerncompetenties van de overheidscommunicatiedeskundige en de bestuurskundige, en naar de kansen om te leren binnen en tussen de beroepsgroepen. Duo's van communicatieadviseurs in het openbaar bestuur kunnen hier hun voordeel mee doen.
695 Communicatie --- 404 Bestuurskunde --- #SBIB:309H253 --- #SBIB:35H502 --- overheidscommunicatie --- bestuurskunde --- 091.3 --- Externe communicatie: non-profit-sector --- Bestuur en samenleving: overheidscommunicatie --- overheidsvoorlichting --- Communicatie --- Overheidscommunicatie --- Bestuurders --- Overheidsbeleid --- Bestuurder
Choose an application
#SBIB:35H502 --- #SBIB:309H253 --- communicatiemanagement --- communicatie --- organisatieleer --- 366.42 --- Bestuur en samenleving: overheidscommunicatie --- Externe communicatie: non-profit-sector --- Communicatie --- Beleidsinstrumenten --- Overheidsbeleid --- Beleidsinstrument
Choose an application
Maak Tiel mee : de gemeente Tiel heeft nu een jaar of drie ervaring opgedaan met een uniek project, waarin ruim € 4,5 miljoen om is gegaan : de Tielse methode. Inwoners van Tiel zijn uitgedaagd op een eigen manier een bijdrage te leveren aan de leefbaarheid en de toekomst vanhun stad. Dat heeft concrete resultaten opgeleverd : Tiel krijgt een nieuwe avontuurlijke speeltuin, het buurthuis in het dorp Zennewijnen heeft een nieuw dak, Tiel is een Centrum voor Duurzaamheid rijker en het winkelgebied krijgt een kunstwerk. Hoe anders gewoon wordt : de kinderopvang in Nederland heeft een belangrijke maatschappelijke positie verworven. Dit is onder meer het gevolg van de veranderende verdeling van werk- en zorgtaken tussen partners met kinderen en van de gestegen arbeidsparticipatie van vrouwen. De branche kinderopvang ontwikkelt zich van een semi-publiek voorziening tot een marktgerichte branche van maatschappelijke dienstverlening. Werken in een marktgerichte omgeving, waarbij de ouder als klant centraal staat, is relatief nieuw voor de branche. Dit betekent voor kinderopvangorganisaties een omslag in denken en doen ; van aanbodgericht met weinig concurrentie naar vraag- en klantgericht met veel concurrentie. Het Rijk als merk op de arbeidsmarkt : het Rijk is de verzamelnaam voor alle ministeries en de Hoge Colleges van Staat. Samen zorgen deze organisaties ervoor dat Nederland wordt bestuurd, dat besluiten uit de politiek worden uitgevoerd en dat er controle op deze taken plaatsvindt. Klinkt dat als een spannende werkgever? Niet meteen. Eerder komen misschien beelden op van stapels dossiers, eindeloze vergaderingen, grijze ambtenaren en goed gevulde broodtrommeltjes. Met dat beeld kampte het Rijk dan ook al jaren op de arbeidsmarkt. Is dat dan iets om je zorgen over te maken als grootste werkgever van Nederland? Ja, luidde het antwoord in 1999. Want het Rijk zou te maken krijgen met een wezenlijk probleem, namelijk krapte op de arbeidsmarkt. Dit toekomstbeeld was de aanleiding voor een ingrijpende verandering in de communicatie van het Rijk. Een afzender die tot dan toe niet gewend was om zich met een (merk)naam te presenteren op de arbeidsmarkt.
Communicatie organisaties --- Communicatie ; organisaties --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #SBIB:309H02 --- #SBIB:309H253 --- communicatie --- casestudies --- PR --- 091 --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Externe communicatie: non-profit-sector --- public relations
Choose an application
Ondernemingen worden uitgedaagd om hun merken continu te analyseren en bij te sturen, o.a. in functie van de verwachtingen van de consument. Consumenten willen doordringen tot de waarden die ondernemingen met hun producten willen uitdragen en hebben daarbij in de eerste plaats toegang tot de 'uiterlijke tekens' van die producten: de naam, het logo en alle vormen van communicatie. De auteur licht dit toe via het 'Kern-Merk', dat alle eigenschappen van een merk combineert.Dit boek is een standaardwerk dat een stapsgewijze benadering van merkenarchitectuur op vlak van producten en bedrijven biedt. Het is gebaseerd op theorie, talloze cases (vaak uit de jarenlange eigen praktijk), onderzoek, interviews met experts, quotes en literatuuroverzichten vanuit een Belgisch-Europese visie. De auteur gaat in dit boek ook op zoek naar de beweegredenen van ondernemers om merken in te zetten, maar ook naar de methodes om merken zichtbaarder en meer verkoopsstimulerend te makenBron : http://www.bol.com
Product strategy --- merkimago --- verkoopanalyse --- Bedrijfsimago --- Merken --- #SBIB:309H252 --- 369.1 --- bedrijfsimago --- marketing --- merken --- merkenbeleid --- 658.8 --- externe communicatie --- E100099.jpg --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Externe communicatie (incl. public relations) --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- marketing, verkoop, distributie --- Merkbeleid --- Merkstrategieën --- Branding --- Positionering --- 65 management --- Merk --- Merkstrategie --- Marketing
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|