Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
L'enseignement spécial de type 8, organisé uniquement au niveau primaire, atteint-il les objectifs qu'il s'est fixé, à savoir répondre aux difficultés d'apprentissage rencontrés par des élèves atteints de troubles instrumentaux ? Tentative de réponse par une analyse de la gestion du temps.
ENSEIGNEMENT SPECIAL --- APPRENTISSAGE -- TROUBLE --- GESTION DU TEMPS --- PSYCHOMOTRICITE -- TROUBLE --- ADAPTATION SCOLAIRE --- ENSEIGNEMENT SPECIAL --- APPRENTISSAGE -- TROUBLE --- GESTION DU TEMPS --- PSYCHOMOTRICITE -- TROUBLE --- ADAPTATION SCOLAIRE
Choose an application
Cerveau --- Enfant --- Législation --- Médecine physique et de réadaptation --- Personnes âgées --- Système nerveux --- Troubles de la mémoire --- Troubles du langage --- Communication -- trouble --- Dyscalculie --- Dysfonctionnement --- Mesure --- Neuropsychopathologie --- Processus cognitif --- Psychomotricite -- trouble --- Vision -- trouble --- Attention --- Neuropsychologie clinique. --- Clinical neuropsychology.
Choose an application
This edition offers invaluable advice to teachers on how they can recognize specific learning difficulties and give practical help to children in their classes. Written in an accessible, jargon-free language it provides guidelines on the way children with dyslexia learn language and achieve literacy skills.
Dyslexic children --- Dyslexia. --- Developmental dyslexia --- Word-blindness, Partial --- Language disorders --- Reading disability --- Alexia --- Education. --- Écriture --- Lecture --- Troubles de l'apprentissage --- Troubles du langage --- Écriture --- Dyslexie --- Dyspraxie --- Methodologie scolaire --- Psychomotricite -- trouble
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|