Listing 1 - 10 of 80 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Business policy --- Mass communications --- Public relations --- #A0409A --- 098 Bedrijfskunde --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Management --- 659.4 --- 659.4 Public relations (PR) --- Public relations (PR) --- Reputaties --- Corporate communication --- Corporate image --- Profiel en imago --- Imagomanagement --- Reputatie --- Profiel --- Imago
Choose an application
613.44 --- PR (public relations) --- arts-patiënt relatie --- casestudies --- communicatie --- communicatiebeleid --- gezondheidszorg --- kwaliteitszorg --- marketing --- verpleegkunde --- verpleegkundig management --- ziekenhuis --- Interne organisatie
Choose an application
In this book the author asks a big question: how did public relations develop in Britain and why? The question is answered through a broad ranging narrative which links the evolution of British public relations in the early twentieth century to key political, economic, social, and technological developments. Drawing on oral history interviews and extensive archival research the book highlights some of the sociological issues relevant to a study of public relations and foregrounds the professionalisation of the occupation in the second part of the twentieth century.
Public relations --- Business --- Industries --- PR (Public relations) --- Advertising --- Industrial publicity --- Mass media and business --- Propaganda --- Publicity --- History --- Groot-Brittannië --- Geschiedenis
Choose an application
The book challenges the notion that public relations in Europe is no more than a copy of the Anglo-American approach.
Public relations --- PR (public relations) --- Advertising. Public relations --- communicatiemanagement --- Mass communications --- Europe --- Communicatiemanagement --- Communicatie --- Business --- Industries --- PR (Public relations) --- Advertising --- Industrial publicity --- Mass media and business --- Propaganda --- Publicity --- Cross-cultural studies --- #SBIB:044.AANKOOP --- #SBIB:309H252 --- Externe communicatie (incl. public relations) --- 366.42 --- communicatie --- Europa --- PR --- public relations --- Internationale public relations --- Geschiedenis --- E-books --- Crisis --- Cultuur --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Public relations - Cross-cultural studies --- Public relations - Europe
Choose an application
Aan de voet van de 21e eeuw zijn organisatie niet klaar met lineaire en daardoor te eenvoudige recepten voor communicatie, zoals 'tweerichtingsverkeer' en 'wederzijds begrip'. Daarvoor is onze wereld te complex geworden. De verwevenheid van organisaties met elkaar en het steeds wisselende stelsel van belanghebbenden, betrokkenen en andere boodschappers vragen om een volgende stap: investeren in dynamisch evenwicht. Dat vereist het vermogen om tijdig signalen op te vangen en deze weloverwogen te vertalen naar alle gedragingen en uitingen van de organisatie. Voor zolang het duurt. Want steeds vaker maken schokken van buitenaf duidelijk hoe broos publiek vertrouwen is. Evenwicht vraagt onderhoud, dag in dag uit. ( Bron: covertekst)
PR (public relations) --- Advertising. Public relations --- bedrijfscommunicatie --- Public relations --- Communicatie --- Organisaties --- Public Affairs --- Issue management --- Mediarelaties --- Relatiemarketing --- E080154.jpg --- Externe communicatie ; ondernemingen --- Organisatie --- Lobbying --- Mediarelatie
Choose an application
Maak Tiel mee : de gemeente Tiel heeft nu een jaar of drie ervaring opgedaan met een uniek project, waarin ruim € 4,5 miljoen om is gegaan : de Tielse methode. Inwoners van Tiel zijn uitgedaagd op een eigen manier een bijdrage te leveren aan de leefbaarheid en de toekomst vanhun stad. Dat heeft concrete resultaten opgeleverd : Tiel krijgt een nieuwe avontuurlijke speeltuin, het buurthuis in het dorp Zennewijnen heeft een nieuw dak, Tiel is een Centrum voor Duurzaamheid rijker en het winkelgebied krijgt een kunstwerk. Hoe anders gewoon wordt : de kinderopvang in Nederland heeft een belangrijke maatschappelijke positie verworven. Dit is onder meer het gevolg van de veranderende verdeling van werk- en zorgtaken tussen partners met kinderen en van de gestegen arbeidsparticipatie van vrouwen. De branche kinderopvang ontwikkelt zich van een semi-publiek voorziening tot een marktgerichte branche van maatschappelijke dienstverlening. Werken in een marktgerichte omgeving, waarbij de ouder als klant centraal staat, is relatief nieuw voor de branche. Dit betekent voor kinderopvangorganisaties een omslag in denken en doen ; van aanbodgericht met weinig concurrentie naar vraag- en klantgericht met veel concurrentie. Het Rijk als merk op de arbeidsmarkt : het Rijk is de verzamelnaam voor alle ministeries en de Hoge Colleges van Staat. Samen zorgen deze organisaties ervoor dat Nederland wordt bestuurd, dat besluiten uit de politiek worden uitgevoerd en dat er controle op deze taken plaatsvindt. Klinkt dat als een spannende werkgever? Niet meteen. Eerder komen misschien beelden op van stapels dossiers, eindeloze vergaderingen, grijze ambtenaren en goed gevulde broodtrommeltjes. Met dat beeld kampte het Rijk dan ook al jaren op de arbeidsmarkt. Is dat dan iets om je zorgen over te maken als grootste werkgever van Nederland? Ja, luidde het antwoord in 1999. Want het Rijk zou te maken krijgen met een wezenlijk probleem, namelijk krapte op de arbeidsmarkt. Dit toekomstbeeld was de aanleiding voor een ingrijpende verandering in de communicatie van het Rijk. Een afzender die tot dan toe niet gewend was om zich met een (merk)naam te presenteren op de arbeidsmarkt.
Communicatie organisaties --- Communicatie ; organisaties --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #SBIB:309H02 --- #SBIB:309H253 --- communicatie --- casestudies --- PR --- 091 --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Externe communicatie: non-profit-sector --- public relations
Choose an application
Public relations --- 695 Communicatie --- #A0411A --- Business --- Industries --- PR (Public relations) --- Advertising --- Industrial publicity --- Mass media and business --- Propaganda --- Publicity --- Audiovisual methods --- Mass communications --- media-industrie --- mediarelaties --- mediagebruik --- Europe
Choose an application
Manuel pour la formation des futurs relationnistes et outils de réflexion pour les professionnels, ce complément du livre Les relations publiques dans une société en mouvance, aborde les divers champs de pratique professionnelle des relations publiques. Les chapitres thématiques mettant en lumière les liens pratique-théorie sont illustrés par des campagnes québécoises récentes et comportent des résumés pouvant servir d'aide-mémoire aux professionnels.
Communication in organizations. --- Public relations. --- Organizational communication --- Organization --- Business --- Industries --- PR (Public relations) --- Advertising --- Industrial publicity --- Mass media and business --- Propaganda --- Publicity --- Public relations --- Communication in organizations
Choose an application
Het verhaal van de Hanzehogeschool Groningen is ontstaan uit de noodzaak om continuïteit te waarborgen in een extreem veranderende omgeving. Organisatorische, sociale, maatschappelijke, politieke en demografische veranderingen creëren de behoefte aan een houdbaar, gemeenschappelijk verhaal binnen een organisatie waarbij de losstaande trefwoorden van de gemeenschappelijke vertrekpunten aan elkaar worden gepraat tot een verhaal dat intern en extern (h)erkend wordt. Vraag een webmaster naar zijn hoogste werkdoel en hij zal antwoorden : zo veel mogelijk regelmatig terugkerende unieke bezoekers. Hij kan het bezoek aan zijn gemeentesite doorgaans staven met een schat aan statistische informatie die voor een prikkie elk moment van de dag, per week, per kwartaal, de herkomst van de bezoekers, welke informatie het meest is opgezocht, met welke trefwoorden de bezoekers informatie zoeken etc. Meten is weten en dat geldt zeker voor de webmaster. Maar vraag de webmaster of de bezoekers tevreden zijn met het aanbod en hij zal gaan gissen. Stel de vraag naar de strategie en hij zal zwijgen. Stel de vraag naar het beheer en hij zal wenen. Dit is het verhaal van een nieuwe positionering van de gemeentelijke website. De vernieuwing kreeg gestalte door de cultuurhistorische verhalen te benutten. SNS Bank zal nooit meer de oude worden, maar betreur dat niet. In 2000 mist de zesde bank van Nederland nog een uitgesproken imago. Nu, medio 2004, heeft de bank smoel en zelfvertrouwen gekregen. Tegelijkertijd zijn omzet, naamsbekendheid en marktaandelen gegroeid. Wat is er precies gebeurd? En wat was de rol van communicatie daarbij? We hebben meer gedaan dan een nieuw jasje aantrekken zegt de bank. Dat is ook zo. SNS Bank is terug gegaan naar haar wortels en heeft de boom opnieuw opgebouwd. Herpositionering is het toverwoord. Het begon allemaal met een grondige heroriëntatie, eind 2000. Daar vloeiden in 2001 strategische keuzes uit voort. Een keuze voor productleiderschap, voor retailen en voor meer centrale aansturing. Kortom : meer focus. Maar ook een keuze voor innovatie. Die vernieuwingsdrang kwam eind 2002 onder meer tot uiting in een nieuwe visuele identiteit en een nieuw reclameconcept : "zo kan het ook." Een geïntegreerd communicatieconcept pur sang.
Communicatie ; organisaties --- #SBIB:309H02 --- #SBIB:044.AANKOOP --- #SBIB:35H24 --- #SBIB:35H500 --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Websites --- communicatie --- casestudies --- PR --- 091 --- Communicatiewetenschap: algemeen --- Informatiemanagement bij de overheid --- Bestuur en samenleving: algemene werken --- public relations
Choose an application
Zaanstad zoekt een nieuwe burgemeester : was de zoektocht naar een nieuwe burgemeester altijd al een privilege van de gemeenteraad en de wethouders, na de verkiezingen op zowel nationaal als lokaal niveau van 2002 zijn daar ook verschuivingen in te zien. Een aantal gemeenten heeft oplossingen gezocht voor de roep naar meer inspraak bij de opstelling van de profielschets of heeft een echte campagne tussen twee kandidaat-burgemeesters georganiseerd. Allemaal pogingen om de bevolking meer te betrekken bij de plaatselijke politiek. Vaak echter met een minder positief (bijvoorbeeld in de gemeente Westland) en ook de ambitie om nog voor 2006 een burgemeesterambt te aanvaarden is teruggelopen. In Zaanstad hebben zich uiteindelijk slechts negen kandidaten gemeld. Praktijklessen TPG Post : neem altijd een cadeautje mee! : TPG Post is een organisatie in verandering. De interne communicatie richt zich met name op het voorkomen van demotivatie en onrust. Het is de rol van de afdeling Interne Communicatie (onderdeel van Corporate Communicatie) medewerkers te informeren over veranderingen. Daarnaast helpt de afdeling het management bij de zacht kant van veranderen. Als we zelf terugkijken op onze advieservaringen, hebben we tien lessen geleerd. Neem bijvoorbeeld altijd een cadeautje mee ; anticipeer op het traject en voorzie het management op het juiste moment van de juiste informatie. De nieuwe bijstandswet toegankelijk maken? : op 1 januari 2004 wordt een nieuwe bijstandswet van kracht. De hoofdlijnen waren grotendeels bekend, maar zowel de Tweede Kamer als de gemeenteraad moesten nog beleidskeuzes maken. De gemeente mocht zelf bepalen of de nieuwe wet gefaseerd of geheel per 1 januari 2004 zou worden ingevoerd. In het najaar werd duidelijk dat Amsterdam waarschijnlijk zou gaan voor volledige invoering per 1 januari 2004. Daardoor werd het noodzakelijk om de voorbereidingen van de communicatiecampagne reeds te laten beginnen voordat duidelijkheid bestond over de resultaten van de nationale en gemeentelijke poltieke besluitvorming. Dit was van belang omdat de Wet werk en bijstand (WWB) verstrekkende gevolgen zou hebben voor de cliënten en medewerkers van de Sociale Dienst en de lokale politie.
Communicatie ; organisaties --- Communicatie --- Casestudies --- Steden en gemeenten --- Interne communicatie --- Werkloosheid --- Lokale overheid --- #SBIB:309H02 --- #SBIB:044.AANKOOP --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- communicatie --- casestudies --- PR --- 091 --- Communicatiewetenschap: algemeen --- public relations --- Casestudy
Listing 1 - 10 of 80 | << page >> |
Sort by
|