Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
School management --- Netherlands --- Onderwijs 37 --- Onderwijspersoneel 371.12 --- Personeelsbeleid 658.3 --- Nederland (492)
Choose an application
Political Science
Politics & government --- Overheid 354 --- Openbare dienstverlening 338.465 --- Gezondheidszorg 61 --- Onderwijs 37 --- Huisvesting 728.1:338.23 --- Maatschappelijke werk 36 --- Arbeidsmarkt 331.52 --- Nederland (492) --- #SBIB:316.8H00 --- Sociaal beleid: algemeen --- Social policy --- Netherlands
Choose an application
Labour market --- Technical, artistic and vocational education --- Flanders --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt 371:331 --- Technisch onderwijs / beroepsonderwijs 378:662 --- Arbeidsmarkt 331.52 --- Onderwijs 37 --- aanwinstenlijst september 05 --- 713 Beroepsopleiding en beroepsomscholing --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:316.334.2A320 --- Onderwijs en economie --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Arbeidssociologie: morfologie van de arbeidsmarkt
Choose an application
Formation à distance Afstandsonderwijs --- e-learning e-learning --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Onderwijs 37 --- Onderwijsbeleid 37.014 --- Informatie 002 --- Informatiemaatschappij 002:304 --- Onderwijsvernieuwing --- 371.4 --- 371.018.43 --- Onderwijssystemen --- Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching --- Pedagogiek en onderwijskunde --- onderwijsbeleid --- onderwijsbeleid. --- 371.018.43 Afstandsonderwijs. Fernstudium. E-learning. E-teaching --- 371.4 Onderwijssystemen --- innovaties --- School management --- e-learning --- onderwijs --- brede school --- Onderwijsbeleid.
Choose an application
In Nederland en Vlaanderen samen zijn er ongeveer anderhalf miljoen volwassen mensen die moeite hebben met hun maatschappelijk functioneren omdat ze onvoldoende kunnen lezen of schrijven. De stelling die in het rapport wordt verdedigd is dat laaggeletterdheid een probleem is dat alle geledingen van de samenleving betreft en dus ook breed moet worden opgepakt, niet alleen door onderwijs. De aanpak moet oog hebben voor verschillende subgroepen. De groep van laaggeletterde volwassenen omvat zowel de grootmoeder die haar kleinkind wil voorlezen als de achttienjarige schoolverlater op zoek naar werk. In de appendix wordt de vergelijking van h. 2 uitgebreider beschreven.
Sociology of education --- Adult education. Lifelong learning --- basiseducatie --- laaggeschoolden --- Analfabetisme. --- Laaggeschooldheid. --- Literacy --- Government policy --- Netherlands --- Flanders (Belgium) --- Taal --- Taalverwerving --- Analfabetisme --- Vlaanderen --- Nederland --- Beleid --- Cultuur 008 --- Onderwijs 37 --- Nederland (492) --- laaggeletterdheid --- analfabetisme --- 493.2 --- Laaggeletterdheid --- 041398.jpg --- Basiseducatie --- Analyse --- Evaluatie --- Therapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Emigratie --- Literatuur
Choose an application
Higher education --- Student aid --- Federal aid to higher education --- Vocational education --- Academic achievement --- College choice --- Government policy --- Evaluation. --- Finance --- Onderwijs 37 --- Financiering 658.147 --- Onderwijsbeleid 37.014 --- Nederland (492) --- Student aid - Government policy - Netherlands - Evaluation. --- Federal aid to higher education - Netherlands - Evaluation. --- Vocational education - Netherlands - Finance - Evaluation. --- Academic achievement - Netherlands - Evaluation. --- College choice - Netherlands.
Choose an application
Neerslag van de probleemstelling gehouden tijdens het schooljaar 2003-2004, voorbereid door het bureau van de Raad Basisonderwijs met medewerking van 8 academici en ervaringsdeskundigen : Hugo Baetens Beardsmore, Ludo Beheydt, Hendrik Degraef, Annick De Houwer, Agnes De Rivière, Louis Schelfaut, Kris Van den Branden en Ludo M. Veny Beginnen we beter vroeger met tweedetaalonderwijs? Verwerven kinderen inderdaad snel een vreemde taal? Is tweetaligheid een voordeel voor een kind? Is tweetalig basisonderwijs een optie? Is dat in het belang van alle kinderen? Is het onderwijspersoneel wel klaar om talen aan te leren? Blijft Frans de tweede taal of kiezen we beter Engels? Hoe pakken buitenlandse basisscholen vreemdetalenonderwijs aan? Wat zegt onze wetgeving hierover?
meertaligheid --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- Flanders --- #PBIB:2004.4 --- #PBIB:gift 2004 --- #A0410A --- 645.2 Tweetaligheid --- 772 Basisonderwijs --- Basisonderwijs / kleuteronderwijs 373.3 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Onderwijs 37 --- Taalproblematiek 323.16 --- basisonderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- 475.3 --- didactiek --- meertalig onderwijs --- taalonderwijs --- 803.3 --- Basisonderwijs --- Meertaligheid (Tweetaligheid) --- Tweedetaalverwerving --- Vreemdetalenonderwijs --- 475.34 --- Frans --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Taalverwerving --- Tweetaligheid --- 475.3 ) TAALONDERWIJS ; OVERIGE TALEN O.N --- talen --- tweedetaalonderwijs --- Meertaligheid --- Taalonderwijs ; basisonderwijs --- Talenkennis --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- 050940.jpg --- Meertaligheid: lagere school --- didactiek basisonderwijs - overige talen : algemeen --- Taalonderwijs; overige talen --- Psycholinguïstiek --- Franse taal --- 475.3 ) TAALONDERWIJS ; OVERIGE TALEN O.N. --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- Talensensibilisering --- Onderwijs --- Taalonderwijs
Choose an application
De mogelijkheden om onderwijs te veranderen worden eerder overschat dan onderschat. In dit boek geven de auteurs een realistisch beel d van grenzen en mogelijkheden van onderwijsverandering. Na de vele gerapporteerde mislukkingen wordt het tijd voor een wending in het denken over onderwijsvernieuwing. (Bron: covertekst)
431.2 --- 450.46 --- 454.2 --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs(Historische pedagogie) --- Leidinggeven --- Leren --- Onderwijsvernieuwing --- Schoolmanagement --- Zelfstandig leren --- België --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Onderwijsstrategieën --- Rénovation de l'enseignement --- #A0409A --- Onderwijsbeleid 37.014 --- onderwijsinnovatie --- 050941.jpg --- School management --- Educational change --- School improvement programs --- Schoolontwikkeling --- Zelfsturing --- Onderwijsmanagement --- onderwijshervormingen --- 15 --- AA / International- internationaal --- Onderwijs 37 --- 720 Onderwijs --- 741 Schoolorganisatie --- Improvement programs, School --- Instructional improvement programs --- Programs, School improvement --- School self-improvement programs --- School management and organization --- Change, Educational --- Education change --- Education reform --- Educational reform --- Reform, Education --- School reform --- Educational planning --- Educational innovations --- 371.1 --- Psychologie --- Lerarenopleiding --- algemeen. --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
This report presents the first internationally comparable results to OECD's 2003 Programme for International Student Assessment (PISA) Survey of the educational performance of 15-year-olds in reading, mathematics, and science in 25 OECD countries. This year, the concentration was on mathematics. Beyond the examination of the relative standing of countries in mathematics, science and reading, the report also looks at a wider range of educational outcomes that include students’ motivation to learn, their beliefs about themselves, and their learning strategies. Furthermore, it examines how performance varies between the genders and between socio-economic groups; and it provides insights into some of the factors that influence the development of knowledge and skills at home and at school, how these factors interact and what the implications are for policy development. Most importantly, the report sheds light on countries that succeed in achieving high performance standards while, at the same time, providing an equitable distribution of learning opportunities. The report presents a wealth of indicators showing how countries compare in various measures of educational performance and factors that affect that performance.
Didactic evaluation --- Academic achievement --- Education and state --- Mathematical ability --- Problem solving --- Reading --- Science --- OESO / OCDE / OECD 339.92OECD --- Onderwijs 37 --- 51 --- Literacy testing --- Mathematics --- Education --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Academic underachievement --- Achievement, Academic --- Educational achievement --- Scholastic achievement --- Scholastic success --- School achievement --- Student achievement --- Underachievement, Academic --- Performance --- Success --- 51 Mathematics --- Testing --- Ability testing --- Government policy --- Material de apoyo Educación contínua. --- Educación contínua --- Materiales de apoyo Educación contínua --- Academic achievement. --- Education and state. --- Estratégias de aprendizaje. --- Testing. --- Ability testing. --- Academic performance --- Academic progress --- Academic success --- Achievement, Scholastic --- Achievement, Student --- Performance, Academic --- Progress, Academic --- School success (Academic achievement) --- Success, Academic --- Success, School (Academic achievement) --- Success, Scholastic --- 51 Wiskunde. Mathematiek --- Wiskunde. Mathematiek --- Lecture --- Mathématiques --- Eleve -- comportement --- Eleve -- participation --- Enseignement des sciences --- Evaluation scolaire --- Facteur socio-culturel --- Statut socio-economique
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|