Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Prestatieprikkels in het Nederlandse onderwijs: wat kunnen we leren van recente buitenlandse ervaringen
Authors: ---
ISBN: 9058331571 9789058331571 Year: 2004 Volume: 49 Publisher: Den Haag: Centraal planbureau,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bewijzen van goede dienstverlening
Author:
ISBN: 9053567313 9789053567319 Year: 2004 Publisher: Amsterdam Amsterdam University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Political Science


Book
De transitie van het initieel beroepsonderwijs naar de arbeidsmarkt met speciale aandacht voor de onderwijsverlaters
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9055503940 Year: 2004 Publisher: Leuven Katholieke Universiteit Leuven. Hoger Instituut voor de Arbeid


Book
Laaggelettterd in de Lage Landen : hoge prioriteit voor beleid
Authors: --- --- ---
ISBN: 907059305X Year: 2004

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Nederland en Vlaanderen samen zijn er ongeveer anderhalf miljoen volwassen mensen die moeite hebben met hun maatschappelijk functioneren omdat ze onvoldoende kunnen lezen of schrijven. De stelling die in het rapport wordt verdedigd is dat laaggeletterdheid een probleem is dat alle geledingen van de samenleving betreft en dus ook breed moet worden opgepakt, niet alleen door onderwijs. De aanpak moet oog hebben voor verschillende subgroepen. De groep van laaggeletterde volwassenen omvat zowel de grootmoeder die haar kleinkind wil voorlezen als de achttienjarige schoolverlater op zoek naar werk. In de appendix wordt de vergelijking van h. 2 uitgebreider beschreven.


Book
Does reducing student support affect educational choices and performance? Evidence from a Dutch reform
Authors: --- ---
ISBN: 9058331814 9789058331816 Year: 2004 Volume: 35 Publisher: The Hague: CPB Netherlands Bureau for Economic Policy Analysis,


Book
Meer talen in de basisschool? : een verkenning
Author:
ISBN: 9044115766 9789044115765 Year: 2004 Publisher: Antwerpen: Garant,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Neerslag van de probleemstelling gehouden tijdens het schooljaar 2003-2004, voorbereid door het bureau van de Raad Basisonderwijs met medewerking van 8 academici en ervaringsdeskundigen : Hugo Baetens Beardsmore, Ludo Beheydt, Hendrik Degraef, Annick De Houwer, Agnes De Rivière, Louis Schelfaut, Kris Van den Branden en Ludo M. Veny Beginnen we beter vroeger met tweedetaalonderwijs? Verwerven kinderen inderdaad snel een vreemde taal? Is tweetaligheid een voordeel voor een kind? Is tweetalig basisonderwijs een optie? Is dat in het belang van alle kinderen? Is het onderwijspersoneel wel klaar om talen aan te leren? Blijft Frans de tweede taal of kiezen we beter Engels? Hoe pakken buitenlandse basisscholen vreemdetalenonderwijs aan? Wat zegt onze wetgeving hierover?


Book
Marqué au coeur : le trauma des équipes de secours
Authors: ---
ISBN: 9044114573 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De mogelijkheden om onderwijs te veranderen worden eerder overschat dan onderschat. In dit boek geven de auteurs een realistisch beel d van grenzen en mogelijkheden van onderwijsverandering. Na de vele gerapporteerde mislukkingen wordt het tijd voor een wending in het denken over onderwijsvernieuwing. (Bron: covertekst)

Learning for tomorrow's world : first results from PISA 2003
Author:
ISBN: 9264007245 9789264006416 9789264007246 9264006419 Year: 2004 Publisher: Paris : OCDE (Organisation de coopération et de développement économiques) = OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development),

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This report presents the first internationally comparable results to OECD's 2003 Programme for International Student Assessment (PISA) Survey of the educational performance of 15-year-olds in reading, mathematics, and science in 25 OECD countries.  This year, the concentration was on mathematics. Beyond the examination of the relative standing of countries in mathematics, science and reading, the report also looks at a wider range of educational outcomes that include students’ motivation to learn, their beliefs about themselves, and their learning strategies. Furthermore, it examines how performance varies between the genders and between socio-economic groups; and it provides insights into some of the factors that influence the development of knowledge and skills at home and at school, how these factors interact and what the implications are for policy development.  Most importantly, the report sheds light on countries that succeed in achieving high performance standards while, at the same time, providing an equitable distribution of learning opportunities. The report presents a wealth of indicators showing how countries compare in various measures of educational performance and factors that affect that performance.

Listing 1 - 9 of 9
Sort by