Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
26517440
autisme --- mensen met een mentale beperking --- ontwikkelingsstoornissen --- Autisme --- Ontwikkelingsproblemen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Ontwikkelingsprobleem --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Ontwikkelingsstoornis --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
921 Cultuurgeschiedenis --- #PBIB:2004.4 --- 930.85 --- Beeldvorming --- Cultuur --- Geschiedenis --- Personen met een mentale handicap --- Samenleving --- 606.84 --- geschiedenis --- psychiatrie --- psychiatrische patiënt --- psychiatrische verpleegkunde --- (zie ook: psychologie) --- Mentaal gehandicapten ; cultuurgeschiedenis --- People with mental disabilities --- Netherlands --- History --- Geschiedenis (geneeskunde) --- Psychiatrie --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Intelligentie --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
InhoudsopgaveDEEL EEN: Algemeenhoofdstuk I: Definities en terminologieHoofdstuk II: Etiologiehoofdstuk III: Prevalentiehoofdstuk IV: Gedragstypen binnen het autismespectrumhoofdstuk V: Half- en niet-specifieke gedragsproblemenhoofdstuk VI: PrognoseDEEL TWEE: Basaal onderzoek, classificatie en diagnostiekhoofdstuk VII: Het diagnostisch proceshoofdstuk VIII: Cognitie en sociale redzaamheidhoofdstuk IX: Persoons- en persoonlijkheidskenmerkenhoofdstuk X: Classificatie met de DSM-IV-TRhoofdstuk XI: Classificatie met op autismespectrumstoornissen gerichte instrumentenDEEL DRIE: Bejegening en opvanghoofdstuk XII: Opvoeding en behandeling; eerste oriëntatiehoofdstuk XIII: Opvoeding en behandeling; verdere uitwerkinghoofdstuk XIV: Zorg van kind tot volwassene
Autisme. --- Mentaal gehandicapten. --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- autisme --- ontwikkelingsstoornissen --- Social policy and particular groups --- #KVHB:Autisme --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- 376 --- Autisme --- Behandelingen --- Classificatie --- Diagnostiek --- Gedrag --- Gedragsstoornissen --- Personen met een mentale handicap --- Persoonlijkheid --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Communicatie --- Gehandicapten. --- #KVHB:Communicatiestoornissen; gehandicapten --- #KVHB:Communicatie; gehandicapten --- Non-verbale communicatie(#KVHB) --- #KVHB:Communicatie; mentaal gehandicapten --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Motorisch gehandicapten --- Meervoudig gehandicapten --- Lichamelijk gehandicapten --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Persoon met een meervoudige handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Dit boek beschrijft hoe alle kinderen op school met veel plezier van en met elkaar kunnen leren. Leerlingen werken op een gestructureerde manier samen in kleine, heterogeen samengestelde groepen. Coöperatief leren, ook wel samenwerkend leren genoemd, krijgt langzamerhand een vaste plaats in het didactisch handelen van leerkrachten. Het boek geeft de leerkracht aanwijzingen voor coöperatief leren met leerlingen met specifieke leerbehoeften in het basisonderwijs, zoals ADHD of dyslexie.
474.21 --- ADHD --- Auditief gehandicapten --- Autisme --- Basisonderwijs --- Coöperatief leren --- Dyslexie --- Hoogbegaafdheid --- Inclusief onderwijs --- Kinderen --- Lager onderwijs --- Lichamelijk gehandicapten --- Verstandelijk gehandicapten --- Visueel gehandicapten --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- samenwerkend leren --- adaptief onderwijs --- Didactics --- Primary education --- #KVHB:Inclusief onderwijs --- #KVHB:Basisonderwijs --- didactische werkvormen --- Zorgverbreding --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Didactische werkvorm --- Persoon met een visuele handicap --- Persoon met een auditieve handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Orthopedagogics --- Didactic strategies --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
De protoprofessionele moeder, daar begon het vier jaar geleden mee. Aan de wieg van dit 'Kind als geen ander' staat de schrijvende moeder die de problemen met haar gehandicapte kind ordent en ervaart in de termen en categorieën van de deskundigen. Het is een moeder die, door wat zij weet over de handicap van haar kind, bang is blind te worden voor de eigenheid van het kind. Zij vertegenwoordigt de ambivalente verhouding tot een cultuur waarin wát iemand is, meer gewicht in de schaal legt dan wíe iemand is. Zij verbeeldt het conflict tussen kennis en liefde. De protoprofessionele moeder is, zo bleek gaandeweg het onderzoek, een moeder uit een sprookje; ze staat wel ergens voor, maar ze bestaat niet. Moeder zijn van een gehandicapt kind is heel veel verschillende dingen tegelijk. Het is een moederschap dat zich met vallen en opstaan ontwikkelt in de relatie tot het kind, in de relatie tot deskundigen en in de relatie tot mensen uit de omgeving. Moeders zonder model leven met tegenstrijdigheden in zichzelf en in de wereld waarin zij hun moederschap vormgeven; dat maakt hen eigenzinnig en eigenwijs. Dat maakt ook dat hun ervaring niet in een overzichtelijk en eenduidig verhaal kan worden verteld.In Kind als geen ander komen moeders van gehandicapte kinderen aan het woord over liefde en afwijzing, voelen en weten, schaamte en trots, onbegrip en steun. Op het kompas van hun eigen wijsheid zoeken zij hun weg in relaties die worden getekend door de verwevenheid van wat het kind heeft en wie het is.
Age group sociology --- moederschap --- Educational sciences --- gezinssociologie --- ouders-kind relatie --- kinderen met een beperking --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social policy and particular groups --- gehandicapte kinderen --- moederfiguur --- 325 --- moeder-kind relatie --- moeders --- 362.3 --- 159.92 --- Sociale problemen van en zorg voor zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten; algemeen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kinderen --- Gezinnen --- Opvoeding en onderwijs --- ethiek --- filosofie --- gehandicapten --- gehandicapten: fysiek --- gezondheidszorg --- kinderen --- ouder-kindrelatie --- pedagogiek --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind --- Gezin --- Opvoeding --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Onderwijs --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Ouderenzorg --- gehandicapte kinderen. --- moeder-kind relatie. --- moeders. --- Sociale problemen van en zorg voor zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten; algemeen. --- 362.3. --- 159.92.
Choose an application
Kaat, de zus van Anton, heeft een ongeluk gehad en zit nu in een rolstoel. Anton vertelt wat er in het gezin veranderd is en hoe hij met zijn zus omgaat. Prentvertelling met gekleurde tekeningen vanaf ca. 7 jaar.Nele Janssen, 22 januari 2015?Voor de eerste keer? vertelt het verhaal van Kaats eerste schooldag. Niets bijzonders zou je denken. Maar Kaat is geen kleuter meer van tweeëneenhalf jaar oud ?Kaat heeft ongeveer een jaar geleden een ongeluk gehad. Hierdoor kwam ze in een rolstoel terecht. Dit boek vertelt over haar eerste schooldag in die rolstoel. Het verhaal wordt verteld vanuit het standpunt van Anton, de kleine broer van Kaat. Hij neemt je mee in zijn verhaal, dat eigenlijk Kaats verhaal is. Hij toont je de moeilijke momenten die het ongeluk van Kaat met zich mee heeft gebracht, maar ook de mooie momenten die er nog steeds zijn ondanks dat ongeluk. Jammer is dat er nergens dieper wordt ingegaan op onderliggende emoties. Kaat zit in een rolstoel: ?that?s it?. Gevoelens, vragen of frustraties die daarbij naar boven komen, zowel bij Kaat, bij Anton als bij hun ouders worden amper aangehaald. Alle interactieve momenten in het boek worden met één zinnetje in de kiem gesmoord. Daarom lijkt me dit boek ook geen aanleiding om iets te doen met de tips achterin, die juist wel op interactie gericht zijn. De schrijfstijl is niet erg uitnodigend en hetzelfde kan gezegd worden van de prenten. Deze zijn niet goed of slecht, maar vooral héél doorsnee. Prenten die je overal bij zou kunnen zetten, maar die geen meerwaarde kunnen leveren. Dit boek is een heel mooi initiatief, het wil nl. mensen steunen die in hun omgeving te maken krijgen met jonge verkeersslachtoffers. Het is dus geschreven met alle goede bedoelingen, maar daarmee maak je helaas nog geen goed boek.22 januari 2015© Pluizer31http://www.pluizer.be
Dutch literature --- familie (themawoord fictie) --- verkeersongevallen (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Verkeer --- Verkeersslachtoffers --- Gehandicapte kinderen --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Kinderen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Broer-zus-relatie --- Broers en zussen (brussenwerking) --- Kinderen en jongeren met een handicap --- Verkeer (openbaar vervoer, vervoer) --- Prentenboeken ; verhalend --- verkeersslachtoffers --- Verkeersslachtoffers : basisonderwijs --- Verkeersslachtoffer --- Kind met een handicap --- Kind met een verstandelijke handicap --- Leefbaarheid --- Kind --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Broers en zussen --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Kind met een lichamelijke handicap --- Inclusief onderwijs --- Inclusie --- Jezelf zijn
Choose an application
1 FOUCAULT, MICHEL --- 376 <09> --- Academic collection --- 376 <09> Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs.--Geschiedenis van ... --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs.--Geschiedenis van ... --- 1 FOUCAULT, MICHEL Filosofie. Psychologie--FOUCAULT, MICHEL --- Filosofie. Psychologie--FOUCAULT, MICHEL --- Geschiedenis --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- 19e eeuw --- Geneeskunde --- Frankrijk --- Foucault, Michel --- Hulpverlening --- Filosofie --- Onderwijsfilosofie --- Belhomme, Jacques-Etienne --- Voisin, Félix --- Delasiauve, Louis --- Orthopedagogiek --- Macht --- Medicatie --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs.--Geschiedenis van .. --- Historische pedagogiek --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind met een verstandelijke handicap --- Oudheid --- China --- Cultuur --- Beroep --- Techniek (wetenschap) --- Opvoeding --- Onderwijs --- Pedagogiek --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Atlas --- Museum --- Oudere --- Statistische gegevens --- Gemeenschap --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- School --- Buurt --- Tekenkunst --- Sport --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Geneesmiddel --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs.--Geschiedenis van
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|