Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen ontwikkelen hun taalvaardigheid voor een groot deel in interactie: via gesprekken met volwassenen en kinderen in hun omgeving. Die taalontwikkeling begint thuis en zet zich voort in de kinderopvang, de peuterspeelzaal en op school. Maar niet iedere interactie is vanzelf geschikt voor taalverwerking. Vaak bieden gesprekken op de basisschool en in peuterzalen minder kansen voor taalverwerving dan de spontane gesprekjes thuis. Daarom is het van belang dat leidsters en leerkrachten ervoor zorgen dat gesprekken in de kinderopvang, de peuterspeelzaal en op school zo goed mogelijk de taalontwikkeling stimuleren. CombiList is daarbij een hulpmiddel. (Bron: voorwoord)
Taal en verbale expressie. --- Taalonderwijs; Nederlandse taal. --- Nederlands voor anderstaligen. --- Gesprekken met kinderen. --- Interactief taalonderwijs. --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie). --- Lager onderwijs. --- Mondelinge communicatie. --- Nederlands als tweede taal. --- Taalontwikkeling. --- Taalvaardigheid. --- Kleuterschool: taal. --- Didactics of Dutch --- taalverwerving --- Didactics of Kindergarten --- 471.41 --- 475.2 --- Nederlands 838.5 --- Gesprekken met kinderen --- Interactief taalonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Mondelinge communicatie --- Nederlands als tweede taal --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- 472.1 --- Taalverwerving --- 051336.jpg --- Kleuterschool: taal --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands voor anderstaligen --- Kleuteronderwijs --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Linguïstiek --- Basisonderwijs --- Taalontwikkelingsstoornis --- Taalonderwijs --- NT2 --- Interactief onderwijs --- Taal --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
Kinderen leren taal omdat ze taal nodig hebben. Ze hebben het nodig om dingen gedaan te krijgen, om greep te krijgen op de wereld, om hun gedachten met anderen te kunnen delen. Net zoals ze leren lopen en fietsen, ontwikkelt hun taal zich al doende. En hoe gemotiveerder ze zijn, hoe beter dat gaat. Bij taalvorming staan de eigen ervaringen van kinderen in het middelpunt. De werkwijze is gebaseerd op de behoefte en het vermogen van ieder mens om op ervaringen te reflecteren en ze te delen met anderen. De werkvormen helpen individuele kinderen hun ervaringen steeds preciezer te verwoorden. Ze leren taal terwijl ze elkaar vertellen over wat ze meemaken, daarover schrijven en dat weer van elkaar lezen. Dit boek volgt op Dingen in de kring (over de kwaliteit van kringgesprekken) en is gericht op inpassing van de werkwijze van taalvorming in het taalonderwijs op de basisschool. Het is geschreven voor leerkrachten en leerkrachten in opleiding, voor professionals die met vernieuwing van het taalonderwijs bezig zijn, maar evengoed voor alle volwassenen die kinderen om zich heen hebben en die geïnteresseerd zijn in hoe die taal leren. (Bron: covertekst)
taalverwerving --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- 471.41 --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Interactief taalonderwijs --- Lezen --- Schrijven --- Spreken --- Taaldrukken --- Taalonderwijs --- Taalvaardigheid --- Taalverwerving --- Vertellen --- Woordenschatuitbreiding --- taalonderwijs --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- moedertaal --- taalvaardigheid --- vertellen --- Woordenschatonderwijs --- lezen --- luisteren --- spreken --- schrijven --- 082048.jpg --- Taalonderwijs; didactiek --- Nederlands --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Didactiek --- Woordenschat --- Interactief onderwijs --- Taal --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|