Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
High school teachers --- Training of --- History
Choose an application
An engaging account of one woman's overcoming the Depression and small town mores. Viola Goode Liddell's short memoir tells the story of her return to Alabama in search of a husband and a new life. Thirty years old and recently divorced, Liddell comes back to her home state-with her young son-determined to survive, during the depths of the Depression. Liddell narrates the obstacles she faces as a single mother in the 1930's Deep South with self-deprecating humor and a confessional tone that reveal both her intelligence and her unapologetic ambitions.
High school teachers --- Secondary school teachers --- Senior high school teachers --- Teachers --- Liddell, Viola Goode, --- Camden (Ala.) --- Camden, Ala. --- Social life and customs.
Choose an application
Learning to Lead in the Secondary School is designed to meet the needs of subject leaders and heads of department in secondary schools, offering practical advice and guidance to teachers taking on these demanding roles.
This highly informative book is structured around six sections that address all of the key areas in leading a department including:
* becoming a subject leader
* managing effective teaching and learning
* leading and managing people
* the strategic direction and development of a department
* the deployment of staff and resources
* managing
High schools --- Educational leadership --- High school teachers --- Secondary schools --- Schools --- Education, Secondary --- Secondary school teachers --- Senior high school teachers --- Teachers --- Departments --- Management. --- Professional relationships
Choose an application
Drawing from the real-life experiences and perceptions of primary and secondary school teachers, this text documents their ideas on how they define their job, the difficulties they face and the support they need.
Teaching. --- High school teachers. --- Teaching --- Teaching as a profession --- Secondary school teachers --- Senior high school teachers --- Teachers --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Vocational guidance.
Choose an application
High school teachers --- Elementary school teachers --- Group work in education --- Teacher work groups --- Educational sociology --- Professeurs (Enseignement secondaire) --- Instituteurs (Enseignement primaire) --- Enseignement --- Equipes pédagogiques --- Sociologie de l'éducation --- Job descriptions --- Descriptions d'emploi --- Travail en équipe
Choose an application
L'épistémologie est aujourd'hui considérée comme une dimension essentielle de l'enseignement des sciences, en particulier si l'on désire que celui-ci ne se résume pas à une de " faits " mais participe d'une réelle alphabétisation scientifique. Malheureusement, les enseignants ont rarement été invités au cours de leurs études à réfléchir de manière explicite sur les fondements épistémologiques sous-jacents à la construction des savoirs au sein de leur discipline, même s'ils sont de formation universitaire et qu'ils ont eux-mêmes réalisé un travail de recherche. Cet ouvrage se veut donc une initiation et n'a pas la prétention de se substituer aux traités spécialisés en épistémologie. Il s'inscrit résolument dans une optique pédagogique et fait largement appel à l'exemple : il s'agit d'un ouvrage écrit par des enseignants pour des enseignants. Les formateurs d'enseignants en particulier y trouveront - ce qui constitue l'originalité de l'ouvrage - des exercices à proposer aux futurs enseignants, dans le but que ces derniers soient davantage sensibilisés à introduire cette dimension essentielle dans tous les aspects de leurs enseignements. Il suggère en effet de nombreuses pistes pour une transposition didactique des concepts épistémologiques dans les pratiques de classe et s'adresse aussi bien aux professeurs de sciences naturelles que de sciences humaines, afin de montrer que si la démarche scientifique peut prendre de multiples facettes, elle est la préoccupation de tous les chercheurs et traverse toutes les disciplines.
Epistémologie --- Kennisleer --- Knowledge, Theory of --- Science --- Théorie de la connaissance --- Sciences --- Handbooks, manuals, etc. --- Study and teaching --- Case studies --- Guides, manuels, etc --- Etude et enseignement --- Cas, Etudes de --- High school teachers--Training of --- Théorie de la connaissance --- Case studies. --- Knowledge, Theory of. --- Épistémologie --- Methodology. --- Study and teaching. --- Continuing education. --- Méthodologie --- Étude et enseignement
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|