Narrow your search

Library

LUCA School of Arts (3)

Odisee (3)

Thomas More Kempen (3)

Thomas More Mechelen (3)

UCLL (3)

VIVES (3)

VUB (3)

ULB (2)

Hogeschool Gent (1)

KBR (1)

More...

Resource type

book (6)


Language

English (3)

French (2)

Dutch (1)


Year
From To Submit

2004 (6)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Waarvan akte : geschiedenis van de MO-opleidingen, 1912-1987
Authors: ---
ISBN: 9023240669 Year: 2004 Publisher: Assen : Koninklijke Van Gorcum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Grass widow
Author:
ISBN: 081738202X 9780817382025 081735090X 9780817350901 Year: 2004 Publisher: Tuscaloosa University of Alabama Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

An engaging account of one woman's overcoming the Depression and small town mores. Viola Goode Liddell's short memoir tells the story of her return to Alabama in search of a husband and a new life. Thirty years old and recently divorced, Liddell comes back to her home state-with her young son-determined to survive, during the depths of the Depression. Liddell narrates the obstacles she faces as a single mother in the 1930's Deep South with self-deprecating humor and a confessional tone that reveal both her intelligence and her unapologetic ambitions.

Learning to lead in the secondary school
Authors: ---
ISBN: 1280049308 0203464559 1134471637 1138132985 9780203464557 9781134471638 0415277825 9780415277822 9781134471584 1134471580 9781134471621 1134471629 9781138132986 9781280049309 Year: 2004 Publisher: London New York RoutledgeFalmer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Learning to Lead in the Secondary School is designed to meet the needs of subject leaders and heads of department in secondary schools, offering practical advice and guidance to teachers taking on these demanding roles.

This highly informative book is structured around six sections that address all of the key areas in leading a department including:

* becoming a subject leader
* managing effective teaching and learning
* leading and managing people
* the strategic direction and development of a department
* the deployment of staff and resources
* managing

Supporting teachers, supporting pupils
Author:
ISBN: 1134310560 1280160721 0203416406 9780203416402 9780749439682 0749439688 9780415335225 0415335221 9780415335232 041533523X 0749439688 0415335221 041533523X 9781134310562 9781280160721 9781134310517 9781134310555 1134310552 Year: 2004 Publisher: London New York RoutledgeFalmer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Drawing from the real-life experiences and perceptions of primary and secondary school teachers, this text documents their ideas on how they define their job, the difficulties they face and the support they need.


Book
Les pratiques enseignantes hors de la classe
Author:
ISBN: 2747561208 Year: 2004 Publisher: Paris : L'Harmattan,

Pratiquer l'épistémologie : un manuel d'initiation pour les maîtres et formateurs
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISSN: 13795287 ISBN: 2804145425 9782804145422 Year: 2004 Volume: *4 Publisher: Bruxelles : De Boeck,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'épistémologie est aujourd'hui considérée comme une dimension essentielle de l'enseignement des sciences, en particulier si l'on désire que celui-ci ne se résume pas à une de " faits " mais participe d'une réelle alphabétisation scientifique. Malheureusement, les enseignants ont rarement été invités au cours de leurs études à réfléchir de manière explicite sur les fondements épistémologiques sous-jacents à la construction des savoirs au sein de leur discipline, même s'ils sont de formation universitaire et qu'ils ont eux-mêmes réalisé un travail de recherche. Cet ouvrage se veut donc une initiation et n'a pas la prétention de se substituer aux traités spécialisés en épistémologie. Il s'inscrit résolument dans une optique pédagogique et fait largement appel à l'exemple : il s'agit d'un ouvrage écrit par des enseignants pour des enseignants. Les formateurs d'enseignants en particulier y trouveront - ce qui constitue l'originalité de l'ouvrage - des exercices à proposer aux futurs enseignants, dans le but que ces derniers soient davantage sensibilisés à introduire cette dimension essentielle dans tous les aspects de leurs enseignements. Il suggère en effet de nombreuses pistes pour une transposition didactique des concepts épistémologiques dans les pratiques de classe et s'adresse aussi bien aux professeurs de sciences naturelles que de sciences humaines, afin de montrer que si la démarche scientifique peut prendre de multiples facettes, elle est la préoccupation de tous les chercheurs et traverse toutes les disciplines.

Listing 1 - 6 of 6
Sort by