Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Om meer inzicht te krijgen in de situatie van de beginnende leerkracht, zijn diverse hoofdstukken opgenomen over typerende beginnersproblemen en mogelijke oplossingen. Behalve dit inhoudelijke aspect besteden de auteurs veel aandacht aan het begeleiden van de beginner in de vorm van coaching. Coaching gaat uit van de capaciteiten en het werkconcept van de gecoachte. De beginsituatie en het werkconcept van de beginnende leerkracht is het uitgangspunt. Vanuit deze startpositie wordt systematisch en stap voor stap gewerkt aan het optimaliseren van het onderwijsgedrag. Op deze wijze groeit een leekracht uit van startbekwaam naar vakbekwaam. (Bron: covertekst)
Lerarenbegeleiding. --- Secundair onderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- coaching --- Primary education --- lerarenbegeleiding --- onderwijs --- Didactic strategies --- 450.7 --- Coaching --- Klasbeheer --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- beginnende leraren --- coach --- klassenmanagement --- klassenobservatie --- nagesprek --- onderwijzen --- voorgesprek --- 071324.jpg --- Coaching: basisonderwijs
Choose an application
Een boek dat begint op 1 september en dat eindigt als de grote vakantie begint. Het wel en wee van een schooljaar in de derde klas, de klas van Emily, Robine, Said, Raf, Marcia, Shauni en de anderen. Het vijfentwintigste en laatste schooljaar van meester Mampaey. Een kroniek vol reflecties over de ontwikkelingen in een kwarteeuw basisonderwijs.
Lager onderwijs --- Vlaanderen --- Teacher education. Teacher's profession --- Dutch literature --- lerarenberoep --- scholen (themawoord fictie) --- dagboeken (genre) --- lager onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- basisonderwijs --- geschiedenis --- onderwijzer(es) --- 472 --- België --- schoolleven --- Relatie leraar-leerling --- Schoolleven --- 472.1 ) Geschiedenis van het lager onderwijs --- klas --- kroniek --- Basisonderwijs ; algemeen --- Schoolklimaat --- Vlaanderen ; onderwijs --- 3de leerjaar lager onderwijs --- 473 --- 474 --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- Onderwijs; Vlaanderen --- Lager onderwijs; algemeen
Choose an application
Neerslag van de probleemstelling gehouden tijdens het schooljaar 2003-2004, voorbereid door het bureau van de Raad Basisonderwijs met medewerking van 8 academici en ervaringsdeskundigen : Hugo Baetens Beardsmore, Ludo Beheydt, Hendrik Degraef, Annick De Houwer, Agnes De Rivière, Louis Schelfaut, Kris Van den Branden en Ludo M. Veny Beginnen we beter vroeger met tweedetaalonderwijs? Verwerven kinderen inderdaad snel een vreemde taal? Is tweetaligheid een voordeel voor een kind? Is tweetalig basisonderwijs een optie? Is dat in het belang van alle kinderen? Is het onderwijspersoneel wel klaar om talen aan te leren? Blijft Frans de tweede taal of kiezen we beter Engels? Hoe pakken buitenlandse basisscholen vreemdetalenonderwijs aan? Wat zegt onze wetgeving hierover?
meertaligheid --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- Flanders --- #PBIB:2004.4 --- #PBIB:gift 2004 --- #A0410A --- 645.2 Tweetaligheid --- 772 Basisonderwijs --- Basisonderwijs / kleuteronderwijs 373.3 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Onderwijs 37 --- Taalproblematiek 323.16 --- basisonderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- 475.3 --- didactiek --- meertalig onderwijs --- taalonderwijs --- 803.3 --- Basisonderwijs --- Meertaligheid (Tweetaligheid) --- Tweedetaalverwerving --- Vreemdetalenonderwijs --- 475.34 --- Frans --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Taalverwerving --- Tweetaligheid --- 475.3 ) TAALONDERWIJS ; OVERIGE TALEN O.N --- talen --- tweedetaalonderwijs --- Meertaligheid --- Taalonderwijs ; basisonderwijs --- Talenkennis --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- 050940.jpg --- Meertaligheid: lagere school --- didactiek basisonderwijs - overige talen : algemeen --- Taalonderwijs; overige talen --- Psycholinguïstiek --- Franse taal --- 475.3 ) TAALONDERWIJS ; OVERIGE TALEN O.N. --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- Talensensibilisering --- Onderwijs
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|