Narrow your search

Library

AP (3)

Odisee (3)

Thomas More Kempen (3)

UCLL (3)

KBR (2)

KU Leuven (2)

Thomas More Mechelen (2)

UAntwerpen (2)

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

More...

Resource type

book (4)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2004 (4)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Eerste peiling wiskunde en lezen in het basisonderwijs
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Brussel Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap. Departement Onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Coaching, 'n hulp apart
Authors: ---
ISBN: 906508374X 9789065083746 Year: 2004 Publisher: Amersfoort Cps

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Om meer inzicht te krijgen in de situatie van de beginnende leerkracht, zijn diverse hoofdstukken opgenomen over typerende beginnersproblemen en mogelijke oplossingen. Behalve dit inhoudelijke aspect besteden de auteurs veel aandacht aan het begeleiden van de beginner in de vorm van coaching. Coaching gaat uit van de capaciteiten en het werkconcept van de gecoachte. De beginsituatie en het werkconcept van de beginnende leerkracht is het uitgangspunt. Vanuit deze startpositie wordt systematisch en stap voor stap gewerkt aan het optimaliseren van het onderwijsgedrag. Op deze wijze groeit een leekracht uit van startbekwaam naar vakbekwaam. (Bron: covertekst)


Book
Is 't nu al tijd, meester ? : kroniek van een schooljaar
Author:
ISBN: 9064453403 Year: 2004 Publisher: Berchem EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een boek dat begint op 1 september en dat eindigt als de grote vakantie begint. Het wel en wee van een schooljaar in de derde klas, de klas van Emily, Robine, Said, Raf, Marcia, Shauni en de anderen. Het vijfentwintigste en laatste schooljaar van meester Mampaey. Een kroniek vol reflecties over de ontwikkelingen in een kwarteeuw basisonderwijs.


Book
Meer talen in de basisschool? : een verkenning
Author:
ISBN: 9044115766 9789044115765 Year: 2004 Publisher: Brussel Leuven Vlaamse Onderwijsraad Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Neerslag van de probleemstelling gehouden tijdens het schooljaar 2003-2004, voorbereid door het bureau van de Raad Basisonderwijs met medewerking van 8 academici en ervaringsdeskundigen : Hugo Baetens Beardsmore, Ludo Beheydt, Hendrik Degraef, Annick De Houwer, Agnes De Rivière, Louis Schelfaut, Kris Van den Branden en Ludo M. Veny Beginnen we beter vroeger met tweedetaalonderwijs? Verwerven kinderen inderdaad snel een vreemde taal? Is tweetaligheid een voordeel voor een kind? Is tweetalig basisonderwijs een optie? Is dat in het belang van alle kinderen? Is het onderwijspersoneel wel klaar om talen aan te leren? Blijft Frans de tweede taal of kiezen we beter Engels? Hoe pakken buitenlandse basisscholen vreemdetalenonderwijs aan? Wat zegt onze wetgeving hierover?

Listing 1 - 4 of 4
Sort by