Listing 1 - 10 of 170 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
La formation des adultes est à l'origine de la production de savoirs importants à l'usage des formateurs. Les théories pédagogiques sont influencées par l'éducation nouvelle et les pratiques pédagogiques s'inspirent des thèses néo-comportementalistes. Comment expliquer cette double paternité en apparence paradoxale, pourquoi de telles références, existe-t-il une pédagogie spécifique de la formation des adultes ? Pour l'auteur il y a des pédagogies utilisables par les éducateurs quelque soit le public et le contexte.
Choose an application
Met dit onderzoek wordt een aanzet gegeven om het economisch belang van het participeren van laaggeletterden in de kenniseconomie in kaart te brengen. Hiertoe zijn een tweetal beroepsklassen onderzocht, waarin relatief veel laaggeletterden werkzaam zijn, nl. elementaire en technische beroepsklassen.
Choose an application
In de serie Van A tot Z ziet u vijf volwassenen die weer naar school gaan. Zij laten u zien wat het betekent als u moeite hebt met lezen, schrijven of rekenen. U ziet hen op school aan het werk en u bekijkt hoe de school hun leven beïnvloedt.
Choose an application
Naar schatting zijn in Nederland en Vlaanderen ruim 10.000 vrijwilligers actief in de ondersteuning van taalontwikkeling en inburgering van anderstalige (jong-)volwassenen. Er moet meer aandacht en waardering komen voor de inzet van deze vrijwilligers. En de deskundigheid die in het veld is opgebouwd zou breder verspreid en gevoed moeten worden. Dat zijn enkele aanbevelingen uit dit onderzoek van de Nederlandse Taalunie. Het onderzoek werd uitgevoerd door een Nederlands/Vlaams team. Het onderzoek geeft een duidelijk beeld van het veld en doet aanbevelingen voor mogelijke ondersteuningsacties, gericht op verbetering van de inzet van vrijwilligers.
Choose an application
De publicatie begint met een begripsbepaling van de termen stagnerende NT2-leerder, moeilijk lerende en zeer langzaam lerende. Verder bestaat ze uit 5 onderdelen: een signaliseringsinstrument, dit onderdeel levert een voorzet voor een procedure van intake/observatie en toetsing; lezen en spellen in een tweede taal; het ontwikkelen vcan een voorbeeldtraject voor de zeer langzaam lerende NT2-leerders; adviezen voor een zorgstructuur en een diagnostisch instrument.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 170 | << page >> |
Sort by
|