Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
We moeten allemaal proberen 'overleven' in een omgeving die doordrongen is van wetenschap en technologie. Het komt er dus op aan om als kind, spelenderwijs, deze boot niet te missen. Deze publicatie wil een antwoord geven op de vraag hoe het onderwijs er concreet moet uitzien opdat de kinderen denkvaardigheden vanuit een wetenschappelijke geesteshouding kunnen verwerven. Er wordt een didactisch model en een bijhorende methodiek toegelicht die een kader bieden voor wetenschapsonderwijs in de basisschool. Inhoudsopgave : 1. Inleiding, situering en fundamenten 1.1. Inleiding en situering 1.2. Probleemoplossend denken binnen wetenschaps- en techniekonderwijs 1.3. Een didactisch model voor wetenschapsonderwijs in het basisonderwijs 2. Stimulerende leeromgevingen 2.1. Coöperatief leren als 'tool' om te groeien in denk- en probleemoplossende vaardigheden 2.2. Leren is actief, uitdagend en onderzoekend 2.3. Een rijk klasmilieu 3. De wetenschappelijke denkcirkel 3.1. De wetenschappelijke denkcirkel schematisch voorgesteld 3.2. Zelfinstructiemethodiek 3.3. De verschillende stappen van de denkcirkel 3.4. Evaluatie als wezenlijk onderdeel 3.5. Een leerlijn voor de wetenschappelijke denkcirkel 4. De leerkracht als begeleider 4.1. Mediatie : schematisch voorgesteld 4.2. Een definitie voor 'mediatie' 4.3. Mediatie en de eindtermen 'leren leren' 4.4. Mediatiecriteria 4.5. Mediatie en vragen stellen
Informatieve jeugdboeken --- Basisonderwijs. --- Basisonderwijs --- Technologie. --- Wetenschap. --- Didactiek. --- probleemoplossend denken --- wetenschappen --- Didactics of sciences --- wetenschapsbevordering --- Didactics of primary education --- Informatieve jeugdboeken ; basisonderwijs --- Informatieve jeugdboeken ; basisschool --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Didactiek --- basisscholen --- informatieve boeken --- leesbevordering --- non-fictie --- 433.7 --- basisonderwijs --- leesopvoeding --- 434.8 --- 470 --- Informatiebronnen --- Keuzelijsten --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Lezen --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- 474.54 --- Boeken --- Jeugdboeken --- 433.75 --- informatieve boeken (ler) --- Bibliotheekbezoek --- Informatievaardigheden --- Kleuteronderwijs --- Leesbevordering ; basisonderwijs --- Leesbevordering --- 476.15 --- Boeken : basisonderwijs --- leesopvoeding, leesgewoonten, invloed van lezen en van boeken op kinderen --- Activiteiten met het jeugdboek --- Het boek in het onderwijs --- 043415.jpg --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek --- lager onderwijs --- techniek --- technologische opvoeding --- wetenschap --- 476 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Lager onderwijs --- Leren leren --- Probleemoplossend denken --- Techniek --- Wetenschap --- 476.1 --- Denken --- Didactiek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappen --- basisschool (ler) --- wetenschap (ler) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek --- Wetenschapsonderwijs --- Wetenschappen ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie en kennisgebieden --- Wereldoriëntatie en kennisgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Werken met jeugdboeken --- Informatieve boeken --- Wereldoriëntatie --- Informatief boek --- Jeugdliteratuur --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- 456.3 --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|