Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by
Who are we: the challenges to America's national identity
Author:
ISBN: 0684870533 9780684870533 9780684870540 0684870541 Year: 2004 Publisher: New York, N.Y. Simon & Schuster

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Professor Huntington turns his attention to our domestic cultural rifts as he examines the impact other civilizations and their values are having on our own country. America was founded by British settlers who brought with them a distinct culture including the English language, Protestant values, individualism, religious commitment, and respect for law. The waves of immigrants that later came to the United States gradually accepted these values and assimilated into America's Anglo-Protestant culture. More recently, however, national identity has been eroded by the problems of assimilating massive numbers of primarily Hispanic immigrants, bilingualism, multiculturalism, the devaluation of citizenship, and the "denationalization" of American elites.

Personality and organizations
Authors: ---
ISBN: 1283241404 9781410610039 1135651728 9786613241405 1410610039 9781410610034 9780415650786 041565078X 0805837582 9780805837582 9781135651671 9781135651718 9781135651725 113565171X Year: 2004 Publisher: Mahwah, N.J. Lawrence Erlbaum Associates

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Personality has always been a predictor of performance. This book of original chapters is designed to fulfill a need for a contemporary treatment of human personality in work organizations. Bringing together top scholars in the field, this book provides a comprehensive study of the role of personality in organizational life. Utilizing a personality perspective, scholars review the role of personality in groups, job satisfaction, leadership, stress, motivation, organizational climate and culture, and vocational interests. In addition, the book looks at more classical topics in personality at wo


Book
Samen werken
Author:
ISBN: 9024414318 Year: 2004 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoud: 1. Psychologische processen; 2. De persoon; 3. Belemmeringen in de samenwerking; 4. Communicatie: Theorie en praktijk; 5. Het ontwikkelen van je kwaliteiten; 6. Effectief samenwerken.


Book
Sociale marketing : instrument voor duurzame gedragsveranderingen bij grote groepen
Author:
ISBN: 9045505045 9789045505046 Year: 2004 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heel wat publieke en semi-publieke organisaties, alsook veel ngo's en welzijnsorganisaties spannen zich in om het grote publiek nieuwe gedragingen aan te leren en/of oude gewoontes te laten herzien. Helaas kosten de campagnes die daarvoor gevoerd worden vaak veel energie en veel geld en zijn de resultaten dikwijls gering of van korte duur. //. In Sociale marketing. Instrument voor duurzame gedragsveranderingen bij grote groepen wordt sociale marketing banaderd als filosofie n als instrument om een sociale veranderingsstrategie en een sociaal veranderingsplan op te zetten. //. Het boek wil u vertrouwd maken met sociale marketing, zodat u beter gewapend bent om daadwerkelijk duurzame gedragingen te kunnen uitlokken. De auteur besteedt bijzondere aandacht aan: de systematiek van het planningsproces ; heldere concepten ontleend aan de klassieke marketing ; het perspectief van iedere doelgroep ; een logische en heldere opbouw met vragen, antwoorden en keuzes waarmee de professionele werker geconfronteerd wordt wanneer hij probeert grote groepen mensen tot ander gedrag aan te zetten ; uitgewerkte cases uit de praktijk.. KORTE INHOUD:. De rol en de plaats van sociale marketing in de totstandkoming van een duurzame samenleving ; Het sociale-marketingplanningsproces ; De omgevingsanalyse ; Analyse van de populatie ; Het productontwerp ; De prijs van een sociaal product ; De plaats ; Nieuw gedrag en communicatie ; (Proberen te) meten ; Cases.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by