Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Dit praktijkboek bevat oefeningen, methoden en werkvormen die het intervisieproces op maat ondersteunen. Bij elke oefening staat beschreven wat er van een groep en een begeleider wordt verwacht. Om direct aan de slag te kunnen is een bepaalde basiskennis nodig. Om deze reden biedt het werkboek een beknopte uitleg van de principes van intervisie. Het werkboek is geschikt voor allen die aan intervisie willen doen: docenten, studenten, coaches en trainers.
Social psychology --- Social welfare methods --- intervisie --- sociale pedagogiek --- Bedrijfspsychologie --- Conflicthantering --- Ondernemingen --- Intervisie --- Probleemoplossend denken --- Consulting --- Vaardigheden --- 367.1 --- Leren leren --- Zelfsturing --- Bedrijfspsychologie en -sociologie --- (zie ook: Studiemethoden)
Choose an application
Social welfare methods --- groepswerk --- TGI (themagecentreerde interactie) --- Thematisch gecentreerde interactie --- #KVHB:Groepen --- #KVHB:Interactie --- #KVHB:Leiderschap --- 305.9 --- 607.42 --- TGI --- begeleiding --- communicatieve vaardigheden --- groepen --- groepstherapie --- holisme --- intervisie --- psychoanalyse --- sociale psychologie --- themagecentreerde interactie --- 316.4 --- Groepen --- Intervisie --- Leidinggeven --- Methodiek --- Themagecentreerde interactie --- Training --- communicatie, mondeling --- competenties --- groepsdynamica --- leiderschap --- leiding geven --- managementvaardigheden --- onderwijsmethoden --- 364.04 --- coaching --- teamwork --- thematische interactie --- Overige onderwerpen uit de sociale psychologie --- Groepstherapie --- 658.31 --- 65.014 --- 361.13
Choose an application
Social welfare methods --- groepswerk --- TGI (themagecentreerde interactie) --- Themagecentreerde interactie --- #KVHB:Groepen --- #KVHB:Interactie --- #KVHB:Leiderschap --- 305.9 --- 607.42 --- TGI --- begeleiding --- communicatieve vaardigheden --- groepen --- groepstherapie --- holisme --- intervisie --- psychoanalyse --- sociale psychologie --- themagecentreerde interactie --- 316.4 --- Groepen --- Intervisie --- Leidinggeven --- Methodiek --- Training --- communicatie, mondeling --- competenties --- groepsdynamica --- leiderschap --- leiding geven --- managementvaardigheden --- onderwijsmethoden --- 364.04 --- coaching --- teamwork --- thematische interactie --- Overige onderwerpen uit de sociale psychologie --- Groepstherapie --- 658.31 --- 65.014 --- 361.13
Choose an application
Dit boek vormt de neerslag van een ingrijpend proces van onderwijsontwikkeling in het hoger beroepsonderwijs. Kenmerkend voor dit proces is dat alle onderdelen van deze ontwikkeling, uitvoerig in dit boek beschreven, daadwerkelijk in de praktijk zijn omgezet. Als uitgangspunten hebben de landelijke opleidingsprofielen, de HBO-standaard en de concepten competentiegerichtheid´ en leren-leren´ gediend. Centraal in de onderwijsontwikkeling staat het toenemende vermogen van de student om zelfbepalend en zelfsturend te leren. Daartoe is de persoonlijke professionele ontwikkelingslijn ontwikkeld, die in het persoonlijke ontwikkelingsplan uitmondt. Van taak tot competentie beschrijft hoe parallel aan de toename van het zelfbepalende en zelfsturende vermogen van de student ook de rol van de docent verandert. De docent wordt ontwikkelaar en leerprocesbegeleider. De didactiek heeft vorm gekregen in zogeheten ëdidactische concepten´, zoals taakgestuurd, probleemgeoriënteerd, praktijkgestuurd en projectgestuurd leren. Uniek is dat in het curriculum verschillende didactische concepten elkaar opvolgen. Dit boek onderscheidt zich door zijn mengeling van didactische uitgangspunten. Het behandelt het proces en de condities die nodig zijn om het geschetste omvangrijke curriculum te ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, evalueren en bij te stellen. Van taak tot competentie is bestemd voor projectleiders, onderwijsontwikkelaars en uitvoerende docenten in het hoger beroepsonderwijs.
POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan) --- Didactics of higher education --- hoger beroepsonderwijs --- competenties --- lesgeven --- didactiek --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 489.4 --- competentiegericht onderwijs --- curriculum --- hoger onderwijs --- intervisie --- leerprocessen --- leren --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- opleidingsprofiel --- probleemgestuurd onderwijs --- projectgestuurd leren --- supervisie --- taakgestuurd leren --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Nederland --- Leren leren --- Hoger beroepsonderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Iedere pabo-student loopt vanaf het eerste studiejaar stage. Vaak maken de stages de opleiding extra boeiend. Je komt in contact met kinderen en leerkrachten, je beleeft de praktijk. Je toetst vanaf het eerste opleidingsjaar de theorie aan de praktijk en denkt na over de betekenis hiervan voor jezelf. In dit handboek komen alle belangrijke thema's aan de orde die te maken hebben met de stage en het leren op de werkplek. Oefeningen verbinden de opgedane, persoonlijke ervaringen op de stageschool aan de kennis, uitgangspunten en visies van het boek. Bij dit boek hoort een cd-rom, waarop alle oefeningen staan en die de gebruiker kan opslaan in een digitaal Logboek. Ook zijn diverse formulieren en lijsten uit het boek opgenomen. Bovendien bevat de cd-rom extra documenten en links naar belangrijke websites. Leren op de werkplek is in de eerste plaats bedoeld voor pabo-studenten. Het biedt een hoge gebruikswaarde (op de pabo, op de stageschool, thuis) voor stagiairs uit zowel vol- als deeltijdopleidingen, maar ook voor duale studenten en zij-instromers. Mentoren en coaches kunnen dit boek eveneens gebruiken. Ook zij kunnen in de beschrijving van begeleidingsvormen, oefeningen, technieken, begeleiding en coaching, ondersteuning vinden bij hun taak. En op de pabo kan dit boek een hulpmiddel vormen bij het op afstand begeleiden van studenten. dit handboek komen alle belangrijke thema's aan de orde die te maken hebben met de stage en het leren op de werkplek. Oefeningen verbinden de opgedane, persoonlijke ervaringen op de stageschool aan de kennis, uitgangspunten en visies van het boek. Bij dit boek hoort een cd-rom, waarop alle oefeningen staan en die de gebruiker kan opslaan in een digitaal Logboek. Ook zijn diverse formulieren en lijsten uit het boek opgenomen. Bovendien bevat de cd-rom extra documenten en links naar belangrijke websites. (Bron: covertekst)
472.7 --- Basisonderwijs --- Coachen --- Communicatie --- Competentie --- Competentiegericht --- Diversiteit --- Gespreksvaardigheid --- Grenzen --- Instructievormen --- Intervisie --- Klasmanagement --- Lerarenopleiding --- Lesvoorbereiding --- Onderwijs --- Ontwikkelingspsychologie --- Oudercontact --- Reflectie --- Stagebegeleiding --- Stagelessen --- Supervisie --- Videobegeleiding --- 471.3 --- 043393.jpg --- Lerarenopleding: stages --- De onderwijzer en zijn opleiding --- (zie ook: teleonderwijs) --- De kleuterleidster --- Leraren basisonderwijs --- Stages --- Nederland --- Werkplekleren --- Leraar basisonderwijs --- Stage --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Taalonderwijs --- Literatuur
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|