Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Groepstherapie --- Gerechtelijke geneeskunde --- Forensische psychiatrie --- Forensische geneeskunde
Choose an application
Psychiatry --- psychodrama --- groepstherapie --- dramatische expressie --- ervaringsleren --- creatieve therapie
Choose an application
De cd-rom bevat honderdvijftig kortdurende oefeningen. Via een zoeksysteem kan eenvoudig die oefening gekozen worden die het best aansluit bij het doel, het proces, de cultuur en de sfeer van de groep op een bepaald moment. De indices helpen daarbij. De cd-rom bevat bovendien alle oefeningen en de printversie van onder andere scoringslijsten, tekeningen en foto's. Bij een aantal oefeningen is extra voorbeeldmateriaal opgenomen van rolomschrijvingen en situatieschetsen. Oefeningen met een ingesproken instructie zijn direct te gebruiken in de groep. Verder bevat de cd-rom muziek ter ondersteuning van een aantal oefeningen.
rollenspelen --- Primary groups --- Social psychology --- communicatie --- Social welfare methods --- Didactic strategies --- groepsdynamica --- Groepswerk --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Groepen --- #KVHB:CD-ROM --- #KVHB:Groepstechnieken --- #KVHB:Groepstherapie --- groepswerk --- groepstherapie --- groepstraining --- Groupes Groepen --- Jeux Spelen --- communicatie, intern --- maatschappelijk werk --- methodiek --- Communicatie --- 305.2 --- communicatie (leesbaarheid) --- S2006652.JPG --- 361.13 --- Contains audio-visual material --- Groepstherapie --- Oefenmethoden --- Oefenmethode
Choose an application
Dit boek beschrijft een complete sociale cognitietraining voor sociaal onvaardige en sociaal onrijpe kinderen met een ontwikkelingsleeftijd van 5-12 jaar. Het programma bestaat uit 54 sessievoorbeelden in opklimmende moeilijkheidsgraad waarin sociale cognities en meer specifiek 'Theory of Mind' (TOM), getraind worden. TOM is de cognitieve vaardigheid aan jezelf en aan anderen gedachten en gevoelens toe te kennen en op basis daarvan te anticiperen op gedrag van anderen.
Groepstherapie --- Kinderpsychologie --- Psychologie de l'enfant --- Psychologie sociale --- Sociale psychologie --- Thérapie de groupe --- Cognitive psychology --- gedragsstoornissen --- Psychiatry --- Educational psychology --- kinderen --- orthopedagogiek
Choose an application
Samenvatting:De auteurs richten zich in dit leerpakket op met name adolescenten envolwassenen met de volgende problematieken: stemmingsstoornissen,angst-en dwangklachten en psychotische stoornissen. Dit is uitgewerkt ineen aantal inhoudelijke analyses met het accent op het toepassen vaninzichtgevende technieken bij het trainen van intrapersoonlijkevaardigheden en het toepassen van cognitief-gedragstherapeutischetechnieken bij het trainen van interpersoonlijke vaardigheden.
Ergotherapie --- Vaardigheidstraining --- Psychopathie --- Leermethoden --- Groepstherapie --- Psychopathologie --- Observeren --- Gedragstherapie --- Evaluatie --- Physiotherapy. Alternative treatments --- Psychiatry --- patiëntenbegeleiding --- ergotherapie --- psychosociale hulpverlening --- Borderlinesyndroom. --- Jeugdpsychiatrie. --- Psychiatrie. --- Observatie --- Sociaal leren
Choose an application
Social welfare methods --- groepswerk --- TGI (themagecentreerde interactie) --- Thematisch gecentreerde interactie --- #KVHB:Groepen --- #KVHB:Interactie --- #KVHB:Leiderschap --- 305.9 --- 607.42 --- TGI --- begeleiding --- communicatieve vaardigheden --- groepen --- groepstherapie --- holisme --- intervisie --- psychoanalyse --- sociale psychologie --- themagecentreerde interactie --- 316.4 --- Groepen --- Intervisie --- Leidinggeven --- Methodiek --- Themagecentreerde interactie --- Training --- communicatie, mondeling --- competenties --- groepsdynamica --- leiderschap --- leiding geven --- managementvaardigheden --- onderwijsmethoden --- 364.04 --- coaching --- teamwork --- thematische interactie --- Overige onderwerpen uit de sociale psychologie --- Groepstherapie --- 658.31 --- 65.014 --- 361.13
Choose an application
Social welfare methods --- groepswerk --- TGI (themagecentreerde interactie) --- Themagecentreerde interactie --- #KVHB:Groepen --- #KVHB:Interactie --- #KVHB:Leiderschap --- 305.9 --- 607.42 --- TGI --- begeleiding --- communicatieve vaardigheden --- groepen --- groepstherapie --- holisme --- intervisie --- psychoanalyse --- sociale psychologie --- themagecentreerde interactie --- 316.4 --- Groepen --- Intervisie --- Leidinggeven --- Methodiek --- Training --- communicatie, mondeling --- competenties --- groepsdynamica --- leiderschap --- leiding geven --- managementvaardigheden --- onderwijsmethoden --- 364.04 --- coaching --- teamwork --- thematische interactie --- Overige onderwerpen uit de sociale psychologie --- Groepstherapie --- 658.31 --- 65.014 --- 361.13
Choose an application
Als jongeren ADHD hebben, vraagt dat om een deskundige en doordachte aanpak. Dat is zeker het geval wanneer ze de basisschool achter de rug hebben, en in het voortgezet onderwijs zijn aanbeland. Dit boek biedt tientallen bruikbare tips voor het omgaan met ADHD in het algemeen, maar vooral ook voor de omgang met tieners met ADHD. Kinderen met ADHD die in de puberteit komen, kunnen het de omgeving nogal moeilijk maken. Door een gebrekkige concentratie, te grote spontaniteit, impulsiviteit en ongeremdheid is het voor het kind en alle betrokkenen vaak een hele klus om op een goede manier door het onderwijsprogramma heen te komen. In dit boek worden allerlei methoden aangereikt die ouders en docenten kunnen gebruiken om de puber te helpen in het leerproces. Het stellen van grenzen en het bieden van structuur thuis en op school kunnen bijvoorbeeld preventief werken. Daarnaast is een begeleidingsplan en een duidelijke aanpak van ongewenst gedrag vereist. Dit boek biedt veel sprekende voorbeelden waaruit de problemen van pubers met ADHD duidelijk wordt. Vervolgens worden bijzonder duidelijke en praktische handvatten aangereikt om de pubers te helpen. Voor ouders, docenten en mensen uit de hulpverlening die te maken hebben met pubers met ADHD een zeer bruikbaar boek.
ADHD --- Adolescenten. --- Groepstherapie. --- orthodidactiek --- puberteit --- Psychiatry --- Orthopedagogics --- Educational psychology --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- ADHD ; adolescentie --- tieners --- adolescenten --- 376.41 --- Communicatie --- Huiswerk --- Jeugd --- Onderwijs --- Opvoeding --- Preventie --- Puberteit --- Pubers --- Secundair onderwijs --- Kinderen --- Functieomschrijvingen --- Lager onderwijs --- 464 --- Tieners --- Kinderen met leerproblemen --- Puber --- Kind --- Functieomschrijving --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Consumentengedrag
Choose an application
Door een veranderde wetgeving wat animatie betreft, zijn er op dit vlak een aantal evoluties te verwachten. Aan de hand van uit het leven gegrepen voorbeelden, wordt in dit cahier een helder beeld geschetst van de actuele situatie van animatie. De verschillende auteurs plaatsen animatie binnen uiteenlopende toepassingsgebieden binnen de ouderenzorg en schrijven vanuit eigen ervaring. Animatie wordt op zowel theoretisch als praktisch vlak uitgelegd. Zowel de huidige betekenis van animatie als plaatsing binnen verschillende settings, gerontologie komen aan bod. Dit niet alleen om aan te tonen dat animatie wel degelijk een plaats heeft en verdient binnen de ouderenzorg, maar ook om aan te tonen dat animatie een nooit eindigende evolutie in gang gezet heeft om 'zorg op maat' te bieden aan ouderen. In de 'methodiek van animatie' kunt u lezen hoe animatie tot stand kan komen. De meer praktische kant van animatie is uitgewerkt in het 'profiel van de bejaarde' en 'profiel van de animator' maar ook in 'het leven zoals het is...als animator'. Als animator verliezen we natuurlijk ook de individuele aandacht voor de oudere niet uit het oog en hebben ook aandacht voor groepsprocessen tijdens animatieactiviteiten. Inhoudsopgave : 1 Definitie van animatie 2 Woordzoeker: animatie 3 Profiel van de residentiële oudere 4 Animatie, waar men ook woont 5 Zoals het hoort: verklaring van het decreet, wetgeving en reglementering 6 Het serieuze werk: animatie geplaatst binnen gerontologie 7 Methodisch werken binnen animatie 8 Animatie: enkelspel of groepswerk 9 De activiteit: een middel van de animator 10 Profiel van de animator 11Het leven zoals het is ... als animator 12 Evoluties
Activiteitenbegeleiding --- Ouderen. --- Geriatrics --- gerontagogie --- activiteitenbegeleiding --- Age group sociology --- bejaarden --- Animatie ; bejaarden --- Geriatric Nursing. --- animatie --- bejaardenzorg --- ergotherapie --- 605.93 --- bejaardentehuizen --- 324 --- 415.3 --- 416.8 --- activiteiten --- bejaardenpsychologie --- gerontologie --- 615.851.30 --- Activiteitenbegeleiding (animatie) --- Woon- en zorgcentrum (verpleeghuis, rust- en verzorgingstehuis, bejaardentehuis) --- 613.6 --- activiteitenbegeleiding (gez) --- bejaarden (gez) --- gezondheidsinstellingen (gez) --- groepstherapie (gez) --- 379.828 --- Activiteiten --- Animatie --- Methodiek --- Ouderen --- Rusthuizen --- RVT --- Nursing, Geriatric --- Geriatric Nursings --- Nursings, Geriatric --- ouderdomsziekten, geriatrie --- Sociale problemen van en zorg voor ouderen; algemeen --- Uitvoerende functies --- Psychologie van ouderen --- 612.5 --- 613.64 --- ouderenzorg --- Bejaarden --- Gerontologie --- Geriatric Nursing --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Bejaardenzorg
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|