Narrow your search

Library

ULiège (2)

KU Leuven (1)

ULB (1)


Resource type

book (1)

dissertation (1)


Language

English (1)

French (1)


Year
From To Submit

2004 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Dissertation
Impacts d'un entraînement à la conscience phonologique sur l'acquisition de la lecture et de l'orthographe chez les adultes analphabètes
Author:
Year: 2004 Publisher: Liège : Université de Liège, Faculté de psychologie et des sciences de l'éducation (ULg),

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L'objectif de cette étude était de déterminer si un entraînement de la conscience phonologique d'adultes analphabètes pouvait avoir un impact sur leurs performances en lecture et en orthographe. Nous avons apparié deux groupes de sujets. Le premier a été entraîné à la conscience phonologique et le second à la lecture par analyse globale de mots. Un matériel spécifique a été créé spécialement pour l'étude et comporte des exercices sur ordinateur, avec une logopède et en groupe. De plus, tous les sujets ont suivi des cours d'alphabétisation avec une méthode fonctionnelle à l'ASBL Lire et Ecrire.

Handbook of children's literacy
Authors: ---
ISBN: 1402016204 9048164222 9401717311 Year: 2004 Publisher: Dordrecht Boston New York : Kluwer Academic Publishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Handbook of Children’s Literacy provides a unique collection of papers, offering a multi-perspective, multi-disciplinary approach to understanding alphabetic literacy. The analyses at word, text and cultural levels offer an integrative view of literacy. Basic research, theoretical advances, investigations in the classroom, analyses of literacy acquisition by readers with special needs, cross-linguistic comparisons and a historical and cultural perspective will enrich the understanding of literacy of academics and practitioners alike. This is a rare opportunity to consider literacy in breadth and depth by consulting a single collection. The contributing authors are distinguished experts in their domain of investigation, teacher educators and teachers in sixteen different countries.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by