Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
L'objectif de cette étude était de déterminer si un entraînement de la conscience phonologique d'adultes analphabètes pouvait avoir un impact sur leurs performances en lecture et en orthographe. Nous avons apparié deux groupes de sujets. Le premier a été entraîné à la conscience phonologique et le second à la lecture par analyse globale de mots. Un matériel spécifique a été créé spécialement pour l'étude et comporte des exercices sur ordinateur, avec une logopède et en groupe. De plus, tous les sujets ont suivi des cours d'alphabétisation avec une méthode fonctionnelle à l'ASBL Lire et Ecrire.
ANALPHABETISME --- ADULTE --- ORTHOGRAPHE --- LECTURE -- APPRENTISSAGE --- METALINGUISTIQUE
Choose an application
The Handbook of Children’s Literacy provides a unique collection of papers, offering a multi-perspective, multi-disciplinary approach to understanding alphabetic literacy. The analyses at word, text and cultural levels offer an integrative view of literacy. Basic research, theoretical advances, investigations in the classroom, analyses of literacy acquisition by readers with special needs, cross-linguistic comparisons and a historical and cultural perspective will enrich the understanding of literacy of academics and practitioners alike. This is a rare opportunity to consider literacy in breadth and depth by consulting a single collection. The contributing authors are distinguished experts in their domain of investigation, teacher educators and teachers in sixteen different countries.
Language arts (Elementary) --- Literacy --- Reading disability --- Arts du langage (Primaire) --- Alphabétisation --- Lecture, Difficultés en --- Handbooks, manuals, etc. --- Guides, manuels, etc. --- #PBIB:2005.2 --- Alphabétisation --- Lecture, Difficultés en --- Reading disabilities --- Reading retardation --- Retarded readers --- Learning disabilities --- Illiteracy --- Education --- General education --- Applied linguistics. --- Education. --- Cognitive psychology. --- Applied Linguistics. --- Education, general. --- Cognitive Psychology. --- Psychology, Cognitive --- Cognitive science --- Psychology --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Linguistics --- Écriture --- Enfant --- Enfants --- Enseignement --- Langage --- Lecture --- Troubles de l'apprentissage --- Troubles du langage --- Analphabétisme --- Cécité --- Dyslexie --- Surdité
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|