Listing 1 - 10 of 149 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
606.322 --- depressie --- ervaringen --- psychotherapie --- zelfdoding --- 179.7 --- Depressies --- Hulpverlening --- Therapie --- Zelfmoord --- Depressiviteit --- 616.2
Choose an application
Nutritionary hygiene. Diet --- voedingsgewoonten --- kookboeken (genre) --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Voeding --- Voedingsleer --- Gezondheid --- Voeding en gezondheid --- Voedingsvoorlichting --- Gezondheidsopvoeding --- Gedrag --- Drank
Choose an application
Choose an application
Dit waardevolle boek handelt over de motieven tot zelfdoding. In het eerste deel van het boek komen ervaringsverhalen aan de orde. Mensen spreken zich uit over waar zij jarenlang mee hebben rondgelopen en hoe het allemaal zo is gekomen. In deel twee gaat het om globale ondersteuning van suïcidale mensen. Ingegaan wordt op oorzaken die vaak liggen in de moeilijke jeugdjaren en op de depressie als psychische ziekte. Zo'n depressie kan, mits niet behandeld, lijden tot suïcide. De schrijfster geeft uit de ervaringsverhalen oorzaken aan. Zelfdoding is niet het gevolg van één situatie, het komt voort uit een opeenhoping van gebeurtenissen die tot een climax leiden. Hoe verwerk je het leed dat geleidelijk aan in iemand is gegroeid? Gewezen wordt op het grote belang van Lotgenotencontacten. De auteur nam hiertoe een initiatief door de Stichting EX6 op te richten. Daar wordt heel veel aandacht geschonken aan het leren leven uit je kracht. Je leert om hulp te vragen en om een hulpverlener toe te laten in je leven waarvan je voelt dat het een puinhoop is geworden. In deel 3 wordt aangegeven hoe de nazorg is geregeld en wordt ingegaan op de werkzaamheden van de stichting EX6. Tot slot een literatuurlijst en een lijst van hulpinstanties. Een waardevolle uitgave met veel praktische tips. © NBD Biblion
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Ouderparticipatie --- Nederland --- Ouders --- Opvoeding en onderwijs --- #SBIB:316.334.1O280 --- #SBIB:316.334.1O294 --- Relaties tussen personeel, school en community: algemeen --- Onderwijssociologie: studiekeuze --- Opvoeding --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Onderwijs --- Gesprek --- Literatuur
Choose an application
Dit boek geeft een aanzet om zingevingsvragen in het geschiedenisonderwijs aan te pakken. Jongeren leren dat mensen - in alle tijden en op alle plaatsen - steeds denken, handelen, voelen en leven vanuit een bepaald mens-, wereld- en godsbeeld. Dat gebeurt misschien niet altijd even bewust. Het expliciteren van dat beeld en het reflecteren erover is een opdracht van het onderwijs. Het boek knoopt aan bij bestaande leerplannen en ontwikkelt een algemene visie over zingeving en geschiedenis. Een aantal concrete voorbeelden en lessen gevan aan hoe je als leraar met de ruimte voor zingeving en levensbeschouwing kan omgaan. (Bron: covertekst)
Didactics of secundary education --- geschiedenisonderwijs --- Didactics of history --- Christian church history --- 372.893 --- 901 --- geschiedenis --- zingeving --- 485.52 --- Handboek/cursus --- 456.6 --- Zingeving --- Geschiedenis --- Levensvragen --- Onderwijs --- 372.893 Geschiedenisonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Geschiedenisonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- geschiedenisfilosofie --- Didactiek --- 060317.jpg --- Geschiedenis: didactiek secundair onderwijs --- #GGSB: Filosofie --- #GGSB: Filosofie van de geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Filosofie --- Filosofie van de geschiedenis --- Geschiedenisonderwijs
Choose an application
De laatste jaren is de positie van ouders in het onderwijs aan het veranderen: zij moeten van de overheid een grotere invloed krijgen op school. Ouders en scholen moeten op het gebied van opvoeding en onderwijs meer gaan samenwerken. Onbekend is wat de opvattingen van ouders zijn. In deze publicatie komt de visie van ouders op opvoeding en onderwijs aan bod. Welke opvoedingsdoelen hebben zij en wat vinden zij van de taakverdeling tussen school en gezin? Welke afwegingen maken ouders bij de keuze van een school en wat ervaren zij daarbij als belemmeringen? Verder wordt er ingegaan op wat ouders van het onderwijs wensen en verwachten, en hoe zij oordelen over de kwaliteit van het aanbod.
Listing 1 - 10 of 149 | << page >> |
Sort by
|