Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
"In het eerste deel wordt een theoretisch raamwerk aangeboden waarmee de kwaliteit van testen in kaart kan worden gebracht. De kwaliteitsdimensies die onderscheiden worden, zijn : betrouwbaarheid, validiteit, authenticiteit, interactiviteit, impact en uitvoerbaarheid. Vervolgens worden de verschillende stadia besproken die een ontwerper van een test moet doorlopen om tot een kwalitatief hoogstaand product te kunnen komen. In het tweede deel worden voorbeelden van toetsen voor het testen van de kennis van grammatica en woordenschat, en de beheersing van de vier vaardigheden becommentarieerd in het licht van het theoretische raamwerk. Courant gebruikte toetsvormen werden op hun sterke en zwakken punten getaxeerd. Er worden voorstellen voor verbetering gesuggereerd en alternatieven aangereikt. In het derde deel wordt ingegaan op een aantal recente evoluties op het gebied van testen in het vreemdetalenonderwijs, met name op zelfevaluatie, evaluatie via portfolio en computerondersteund testen. Ook in dit deel wordt ingegaan op basisprincipes en op actuele knelpunten en punten van discussie."
Evaluatietechnieken --- Lerarenopleiding --- Onderwijs. --- (vak)didactiek talen. --- anderstaligen --- Didactic evaluation --- talenonderwijs --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of languages --- Vreemdetalenonderwijs ; evaluatietechnieken --- Didactische evaluatie --- Didactiek van de talen --- 371.26 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Evalueren --- #KVHA:Taalonderwijs --- evaluatie --- testen --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- didactiek --- 484.6 --- 485.210 --- 485.220 --- Didactiek --- Duits --- Engels --- Evalueren --- Frans --- Taalonderwijs --- Testen --- Toetsen --- 371.27 --- 371.31 --- 485.2 --- Evaluatie --- Examineren --- Handboek/cursus --- Hoger onderwijs --- Secundair onderwijs --- Sociale promotie --- Vreemde talen-onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs --- computerondersteund testen --- toetsen --- zelfevaluatie --- 456.1 ) Talenpracticum --- hoger onderwijs --- moderne vreemde talen --- onderwijs voor sociale promotie --- secundair onderwijs --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Vreemdetalenonderwijs ; evaluatie --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- Vreemdetalenonderwijs: evaluatie --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Pedagogie --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Intercultureel onderwijs --- Duits - vakdidactiek --- Engels - vakdidactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Onderwijs voor sociale promotie --- Moderne vreemde talen --- #BSCH: vak: didactiek --- Toets --- Language and languages --- Language teachers --- Examinations --- Evaluation. --- Training of.
Choose an application
Sociolinguistics --- Language and culture --- Intercultural communication --- Languages, Modern --- Sociolinguistique --- Langage et culture --- Communication interculturelle --- Langues vivantes --- Study and teaching (Higher) --- Foreign speakers --- Etude et enseignement (Supérieur) --- Allophones --- Taal en cultuur --- Taal en talen --- Vreemdetalenonderwijs --- Vreemdetalenonderwijs en interculturele communicatie --- didactiek --- Taal en cultuur. --- Vreemdetalenonderwijs en interculturele communicatie. --- didactiek. --- Etude et enseignement (Supérieur) --- Didactiek.
Choose an application
Doelstelling: Deze scriptie wil de huidige situatie schetsen van het onderwijs van het Frans als tweede taal in de basisschool. Het is een analyse en een vergelijking van de leerplannen Frans van de drie netten en van vier methodes. Middelen of methode: Het basismateriaal bestaat uit de leerplannen Frans van het Gemeenschapsonderwijs, het Gesubsidieerd Vrij Onderwijs en het Gesubsidieerd Officieel Onderwijs en het educatief materiaal van vier methodes, met name Cascade pour le primaire, Bonjour les enfants, Eventail-Junior 2000 en Les Dossiers F. Resultaten: De drie leerplannen en de vier methodes steunen allemaal op de communicatieve aanpak. Er zijn echter altijd kleine didactische verschillen tussen de leerplannen, waardoor geen enkele methode volledig aan de drie leerplannen kan beantwoorden. Eventail-Junior neemt op veel punten de richtlijnen over van het leerplan van het Gesubsidieerd Vrij Onderwijs, Cascade pour le primaire van dat van het Gemeenschapsonderwijs. De leerplannen vermelden ook niet alle didactische vereisten, waardoor de auteurs van de methodes enige vrijheid hebben. Uit onze observaties in verschillende klassen blijkt daarenboven dat veel afhangt van de persoonlijke keuze van de leerkrachten.
Basisonderwijs. --- Bonjour les enfants. --- Cascade pour le primaire. --- Eventail-Junior 2000. --- Frans tweede taal. --- Leerplannen. --- Les Dossiers F. --- Methodes. --- Theoretisch onderzoek - taalverwerving. --- Vreemdetalenonderwijs.
Choose an application
Over tweedetaalverwerving gesproken - Vijf fundamentele principes - Didactische structuren - Elkaar beter leren kennen - Woordenschat - Woord- en zinvorming - Van praten naar schrijven - Sociale rollen - Klassenmanagement. Contact! actief tweede taal leren : een smakelijk recept - Index Meervoudige Intelligentie - Index Domeinen van Structureel Coöperatief leren - Literatuur
Nederlands voor anderstaligen --- Taalverwerving. --- Vreemde-talenonderwijs. --- Didactiek. --- Orthopedagogics --- tweede-taalverwerving --- hoogbegaafdheid --- tweetaligheid --- vreemdetalenonderwijs --- basisonderwijs --- didactiek --- 475.3 --- 803.2 --- Interactief taalonderwijs --- Tweedetaalverwerving --- Vreemdetalenonderwijs --- Taalonderwijs; overige talen --- Taalsociologie (Sociolinguïstiek) --- Lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Didactiek --- Coöperatief leren --- Meervoudige intelligentie --- Basisonderwijs --- NT2 --- Taalonderwijs --- Interactief onderwijs --- Taal --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Onderwijs
Choose an application
Basisonderwijs. --- Tweetaligheid. --- Vreemde-talenonderwijs. --- Taalonderwijs --- Taalverwerving. --- Vreemde taal --- Vreemdetalenonderwijs --- Frankrijk. --- Vroegtijd aanleren. --- Didactiek. --- Education, Preschool --- Bilinguisme chez l'enfant --- Education préscolaire --- 372.88 <44> --- psycholinguïstiek --- Taalonderwijs --(niet-universitair onderwijs)--Frankrijk --- 372.88 <44> Taalonderwijs --(niet-universitair onderwijs)--Frankrijk --- Education préscolaire --- taalverwerving --- 803.3 --- psycholinguïstiek, taalverwerving, kindertaal --- Bilingualism in children --- Bilingualism --- Bilinguisme --- Study and teaching --- Etude et enseignement
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|