Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Drama-activiteiten kunnen een belangrijk middel zijn in het agogisch werken met groepen en individuen binnen de hulpverlening. Het is één van de instrumenten die je als hulpverlener in je koffer moet hebben. De opzet van dit boek is het methodisch leren werken met drama-activiteiten. Drama wordt hierbij niet beperkt tot spelactiviteiten. Het omvat ook vertellen, schrijven en bewegen als expressievorm. Om te leren werken met drama is het nodig ervaring op te doen als deelnemer en als begeleider. Binnen de lessen drama ontwikkelen aankomende begeleiders zich aan de hand van dit boek als vertellers, schrijvers, bewegers en spelers. Het boek bevat oefeningen waarin aankomende begeleiders zelf een drama-opdracht kunnen ontwerpen en begeleiden. De theorie en de oefeningen zijn afgewisseld met praktijkvoorbeelden
477.2 --- Basisonderwijs --- Bewegingsspelen --- Dramatische expressie --- Fantasie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Schrijven --- Snoezelen --- Spelen --- Vertellen --- Zintuiglijk spel --- dramatische expressie --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Didactics of the arts --- Didactics of primary education --- Theatrical science --- muzische vorming --- theater
Choose an application
Inhoud: 1. Beschouwingen rond relaxatie; 2. Geschiedenis van de relaxatie; 3. doelstellingen van relaxatie bij dementerenden; 4. Voordelen van relaxatie; 5. Indeling van de relaxatietechnieken; 6. Bespreking van enkele relaxatietechnieken bij dementerenden; 7. De organisatie van relaxerende momenten; 8. De niet-gehaaste zorgverlener;
dementie --- Age group sociology --- Geriatrics --- relaxatie --- Sociology of health --- bejaarden --- Dementie ; hulpverlening --- Ontspanningsoefeningen ; ouderen --- 605.93 --- geriatrie --- 324 --- bejaardenzorg --- gerontologie --- gezondheidszorg --- 613.6 --- geriatrie (gez) --- gerontologie (gez) --- verpleegkunde (gez) --- 613.62 --- 613.98 --- Bejaardenzorg --- Dementie --- Hulpverlening --- Organisatie --- Relaxatie --- 606.5 --- dementie (dementia, dementia senilis) --- haptonomie --- relaxatie (autogene training, ontspanningstherapie) --- sofrologie --- therapeutic touch (aanraking) --- Ontspanningsoefeningen --- Ouderen --- ouderdomsziekten, geriatrie --- Sociale problemen van en zorg voor ouderen; algemeen --- Ouderdomsziekten - Geriatrie --- 612.3 --- 613.64 --- dementia --- geriatrische verpleegkunde --- hulpverlener --- neurologie --- Snoezelen --- Dementie. --- Ontspanningsoefeningen. --- Snoezelen.
Choose an application
Van ganser harte! Ook hier verraadt de titel veel! Van ganser harte voor en door kinderen. Deze bloemlezing staat bol van de aanzetten tot spelen, bewegen, talig bezig zijn, feest vieren, goochelen, muziek en cadeautjes maken? Aanzetten die de kinderen uitnodigen om gevoelens te verkennen en vorm te geven, om te samen te werken. Om zich van ganser harte beter te leren uiten, beter te leren communiceren en om sociaal vaardiger te worden. Van ganser harte voor en door volwassenen. Want heel wat activiteiten dagen ook volwassenen uit om dichter bij kinderen te komen en om iets meer van zichzelf te laten zien. En dát doe je toch van ganser harte? (flaptekst)
mondelinge expressie --- beeldende expressie --- bewegingsopvoeding --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- beeldopvoeding --- kleuters --- thema-activiteiten --- 471.45 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- 471.43 --- 477.3 --- Bewegingsexpressie --- Bewegingsopvoeding --- Circus --- Dansexpressie --- Emoties(Gevoelens) --- Feesten --- Geluid --- Goochelen --- Kastelen(Burchten) --- Kleuteronderwijs --- Knutselen --- Moederdag --- Muziekinstrumenten --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- Poppen --- Poppenkasten --- Ridders --- Sinterklaas --- Snoezelen --- Spelen(Kinderspelen) --- Vaderdag --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- Werken met poëzie (Werken met gedichten) --- Wonen --- Yoga --- 471.4 --- Bouwen --- Didactiek --- Emoties (Gevoelens) --- Handboek/cursus --- Hoekenwerk --- Kastelen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Poppenkast --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- bewegen --- bouwen --- circus --- dansspelen --- emoties --- expressief bewegen --- gevoelens --- goochelen --- huizen --- hutten --- kastelen --- moederdag --- muziek --- muziekinstrumenten maken --- poppenkasten --- poppenkastpoppen --- poëzie --- sinterklaas --- snoezelen --- sociale vaardigheden --- tenten --- vaderdag --- yoga --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- 031620.jpg --- Kleuterschool: didactiek --- didactiek kleuteronderwijs - beeldende opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Beeldende opvoeding --- Handvaardigheid --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Thematisch werken --- Didactics of the arts --- muzische vorming --- socio-emotionele opvoeding --- Speelleerkansen --- Ervaringsgericht onderwijs --- Speelleerkans --- Lager onderwijs --- 477.6 --- didactiek basisonderwijs - tekenen --- 476.6 --- technisch-technologische opvoeding
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|