Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
U kent die ongeregeldheden tijdens de pauzes wel : er wordt een spel gespeeld en er ontstaat ruzie omdat een aantal kinderen niet mee mag doen. Oude vetes worden uitgevochten en kinderen lopen elkaar te duwen en uit te dagen. Maar ... nodigt het schoolplein wel uit tot spelen? Zijn er genoeg voorzieningen die de kinderen uitdagen om spelletjes te gaan spelen? Zijn de pleinwachters actief participerend en zetten ze kinderen aan tot spel? Of lopen ze alleen vakantieherinneringen aan elkaar te vertellen? Bezitten de kinderen de gewenste sociale vaardigheden en houding om zich op een goede manier op het plein te gedragen?
Beweging. --- 458.2 --- schoolinrichting --- speelplaatsen --- 622 --- Relationele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Speelplaatsen --- Spelen(Kinderspelen) --- 477.8 --- Balspelen --- Bewegingsspelen --- Buitenspelen --- Handboek/cursus --- Hinkelen --- Inrichting van scholen --- Knikkeren --- Kringspelletjes --- Tikspelen --- Touwen --- Zangspelen --- 433.4 ) * SOCIALE OPVOEDING EN LEVENSVORMING --- balspelen --- basisonderwijs --- dansspelen --- elastieken --- hinkelspelletjes --- kinderen --- knikkeren --- kringspelen --- lijnspelen --- overloopspelletjes --- schoolplein --- speelplaats --- spelletjes --- tikspelen --- touwtjespringen --- zangspelen --- 371.625 --- Inrichting --- Spelen --- 458.5 --- Speelplaatsen; scholen --- 032218.jpg --- Speelplaats --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- Gezelschapsspelen --- Bewegingsopvoeding --- Didactics of social education --- pedagogiek --- didactiek --- Didactics of primary education --- socio-emotionele opvoeding --- Scholen ; inrichting --- Schoolspeelplaatsen --- sociale vaardigheden --- spelen --- Schoolinrichting
Choose an application
Deze publikatie helpt leerkrachten in de onderbouw de eigen plannings- en organisatievaardigheden te verbeteren. Door een goede klasseorganisatie ontstaat ruimte om de kinderen te stimuleren bij het spelen en werken. Bovendien heeft de leerkracht dan tijd voor zorgverbredingsactiviteiten. Van oudsher kenmerkt het kleuteronderwijs zich door variatie en differentiatie. De leerkracht speelt zoveel mogelijk in op de interessen en behoeften van kinderen. Zij voorziet in een royaal aanbod van werkvorm... Deze publikatie helpt leerkrachten in de onderbouw de eigen plannings- en organisatievaardigheden te verbeteren. Door een goede klasseorganisatie ontstaat ruimte om de kinderen te stimuleren bij het spelen en werken. Bovendien heeft de leerkracht dan tijd voor zorgverbredingsactiviteiten. Van oudsher kenmerkt het kleuteronderwijs zich door variatie en differentiatie. De leerkracht speelt zoveel mogelijk in op de interessen en behoeften van kinderen. Zij voorziet in een royaal aanbod van werkvormen, dat kinderen mogelijkheden biedt om op verschillende manieren eigen initiatieven te ontplooien. Variatie en differentiatie vragen echter om een flexibele organisatie. Door Weer Samen Naar School zullen meer kinderen met leer- en gedragsproblemen in het basisonderwijs blijven. De leerkracht zal nog meer moeten differentiëren, organiseren en plannen.Bron: https://www.goodreads.com/book/show/31446090-klassenmanagement-in-de-onderbouw
klassenmanagement --- Didactic strategies --- kleuterdidactiek --- klasmanagement --- kleuteronderwijs --- klasinrichting --- organisatie --- 471.2 --- kleuterschool: didactiek --- kleuteronderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- Klassenmanagement --- Kleuteronderwijs --- 471.4 --- Hoekenwerk --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Pedagogisch klimaat --- Regels --- Zelfstandig werk --- Didactiek; algemeen --- 071329.jpg --- Klassenmanagement: kleuteronderwijs --- Didactiek --- Schoolinrichting --- Pedagogie --- Dagindeling --- Kringactiviteiten --- Zelfstandig werken --- Spelend leren --- Kringactiviteit --- Afspraak --- Zelfstandig werk (onderwijs)
Choose an application
Sommige kleuters hebben het extra moeilijk als ze bewegen, anderen zijn bijzonder handig. Kleuterstappen in beweging reikt een kader voor bewegingszorg aan, waardoor je deze kleuters optimaal kunt stimuleren in hun bewegingsontwikkeling.
Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs. --- bewegingsopvoeding --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- 372.879.6 --- 612.8 --- 159.92 --- 159.91 --- 616.01 --- Kinderen --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Zenuwstelsel. Zintuigen. Motorische neurowetenschappen --- Lichamelijke opvoeding in het onderwijs, sport op school --- kleuters --- lichamelijke opvoeding --- motoriek --- 471.47 --- 477.8 --- didactiek --- Kleuters --- Peuters --- Bewegingshoeken --- Bewegingsspelen --- Bewegingsstoornissen --- Gooien --- Handboek/cursus --- Kinderpselen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuteronderwijs --- Klimmen en klauteren --- Lateralisatie --- Lopen --- Motoriek --- Schoolinrichting --- Spel --- Springen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 471.47 ) Bewegingsopvoeding --- bewegingszorg --- 796.041 --- Bewegen --- Observatietechnieken --- Ontwikkeling --- 371.7 --- 472.7 --- Bewegingsopvoeding; k.o. --- 031920.jpg --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Bewegingsopvoeding (bewegingstherapie, Sherborne Veronica) --- Kleuteronderwijs (kleuterschool) --- Bewegingsopvoeding; k.o --- Kinderspelen --- spelactiviteiten --- motorische ontwikkeling --- Kinderspel --- Bewegingsspel --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|