Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (3)

KDG (3)

UCLL (3)

VIVES (3)

AP (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

Hogeschool Gent (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2003 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Kinderen en ... : van schoolplein tot speelplaats : een inspirerende aanpak voor de verbetering van het pedagogisch klimaat op de speelplaats
Authors: ---
ISBN: 9057880830 Year: 2003 Publisher: Hilversum Kwintessens

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

U kent die ongeregeldheden tijdens de pauzes wel : er wordt een spel gespeeld en er ontstaat ruzie omdat een aantal kinderen niet mee mag doen. Oude vetes worden uitgevochten en kinderen lopen elkaar te duwen en uit te dagen. Maar ... nodigt het schoolplein wel uit tot spelen? Zijn er genoeg voorzieningen die de kinderen uitdagen om spelletjes te gaan spelen? Zijn de pleinwachters actief participerend en zetten ze kinderen aan tot spel? Of lopen ze alleen vakantieherinneringen aan elkaar te vertellen? Bezitten de kinderen de gewenste sociale vaardigheden en houding om zich op een goede manier op het plein te gedragen?


Book
Klassemanagement in de onderbouw
Author:
ISBN: 9065082581 Year: 2003 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze publikatie helpt leerkrachten in de onderbouw de eigen plannings- en organisatievaardigheden te verbeteren. Door een goede klasseorganisatie ontstaat ruimte om de kinderen te stimuleren bij het spelen en werken. Bovendien heeft de leerkracht dan tijd voor zorgverbredingsactiviteiten. Van oudsher kenmerkt het kleuteronderwijs zich door variatie en differentiatie. De leerkracht speelt zoveel mogelijk in op de interessen en behoeften van kinderen. Zij voorziet in een royaal aanbod van werkvorm... Deze publikatie helpt leerkrachten in de onderbouw de eigen plannings- en organisatievaardigheden te verbeteren. Door een goede klasseorganisatie ontstaat ruimte om de kinderen te stimuleren bij het spelen en werken. Bovendien heeft de leerkracht dan tijd voor zorgverbredingsactiviteiten. Van oudsher kenmerkt het kleuteronderwijs zich door variatie en differentiatie. De leerkracht speelt zoveel mogelijk in op de interessen en behoeften van kinderen. Zij voorziet in een royaal aanbod van werkvormen, dat kinderen mogelijkheden biedt om op verschillende manieren eigen initiatieven te ontplooien. Variatie en differentiatie vragen echter om een flexibele organisatie. Door Weer Samen Naar School zullen meer kinderen met leer- en gedragsproblemen in het basisonderwijs blijven. De leerkracht zal nog meer moeten differentiëren, organiseren en plannen.Bron: https://www.goodreads.com/book/show/31446090-klassenmanagement-in-de-onderbouw


Book
Kleuterstappen in beweging : bewegingszorg voor het jonge kind
Authors: --- ---
ISBN: 9033450674 9789033450679 Year: 2003 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sommige kleuters hebben het extra moeilijk als ze bewegen, anderen zijn bijzonder handig. Kleuterstappen in beweging reikt een kader voor bewegingszorg aan, waardoor je deze kleuters optimaal kunt stimuleren in hun bewegingsontwikkeling.

Keywords

Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs. --- bewegingsopvoeding --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- 372.879.6 --- 612.8 --- 159.92 --- 159.91 --- 616.01 --- Kinderen --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Zenuwstelsel. Zintuigen. Motorische neurowetenschappen --- Lichamelijke opvoeding in het onderwijs, sport op school --- kleuters --- lichamelijke opvoeding --- motoriek --- 471.47 --- 477.8 --- didactiek --- Kleuters --- Peuters --- Bewegingshoeken --- Bewegingsspelen --- Bewegingsstoornissen --- Gooien --- Handboek/cursus --- Kinderpselen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuteronderwijs --- Klimmen en klauteren --- Lateralisatie --- Lopen --- Motoriek --- Schoolinrichting --- Spel --- Springen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 471.47 ) Bewegingsopvoeding --- bewegingszorg --- 796.041 --- Bewegen --- Observatietechnieken --- Ontwikkeling --- 371.7 --- 472.7 --- Bewegingsopvoeding; k.o. --- 031920.jpg --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Bewegingsopvoeding (bewegingstherapie, Sherborne Veronica) --- Kleuteronderwijs (kleuterschool) --- Bewegingsopvoeding; k.o --- Kinderspelen --- spelactiviteiten --- motorische ontwikkeling --- Kinderspel --- Bewegingsspel --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie

Listing 1 - 3 of 3
Sort by