Narrow your search

Library

AP (3)

Arteveldehogeschool (2)

Hogeschool Gent (2)

Thomas More Kempen (2)

UCLL (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2003 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Projecthandleiding SPH : projectgericht leren met de Schijf-van-Vijf
Author:
ISBN: 9024416418 Year: 2003 Publisher: Soest Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

4-1641-8


Book
Procesbegeleiding: het boek voor tutoren 2
Authors: ---
ISBN: 9077333010 Year: 2003 Publisher: Nuenen Onderwijsadviesbureau Dekkers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek richt zich op de procesbegeleiding en is een vervolg op Het boek voor tutoren, gereedschap voor tutoren binnen probleemgestuurd onderwijs en projectgericht leren binnen HBO en MBO. In tal van onderwijsconcepten wordt gewerkt met procesbijeenkomsten waarin studenten met elkaar in gesprek gaan over hun leer- en samenwerkingsproces. De tutor treedt hierbij op als procesbegeleider. Vaardigheden als evalueren en reflecteren, vergaderen, discussierën, besluiten nemen, feedback geven en het hanteren van conflicten zijn vaardigheden die studenten niet van nature bezitten. Zij moeten ontwikkeld worden. Procesbegeleiders hebben daarbij een dubbele opdracht: zij dienen deze vaardigheden niet alleen bij zichzelf te ontwikkelen, maar zij moeten deze vaardigheden ook nog onderwijzen aan hun studenten. In dit boek staan daarom niet de vaardigheden van de student centraal, maar die van de procesbegeleider. In elk hoofdstuk wordt een vaardigheid belicht.1. Frank en zijn tutorgroep2. De groep en de leerstijlen centraal3. Begeleiden door vragen stellen4. Observeren5. Vergaderen, besluiten nemen en discussiëren6. Evalueren en feedback geven7. Conflicthantering8. Bijlagen


Book
Didactisch werkvormenboek voor cultuurwetenschappen
Authors: --- ---
ISBN: 9044114433 9789044114430 Year: 2003 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerkrachten die in de studierichting Humane Wetenschappen cultuurwetenschappen onderwijzen vinden in dit praktijkboek activerende didactische werkvormen die ze meteen in het onderwijsleerproces kunnen integreren. Het ervaringsgerichte leermodel van de Amerikaanse psycholoog David Kolb staat in het theoretische referentiekader centraal. De klemtoon ligt echter op de koppeling van dit referentiekader aan de praktijkgerichte invulling van de zeven profielcomponenten in cultuurwetenschappen. Hiertoe wordt kant-en-klaar lesmateriaal aangeboden, dat ook leerkrachten uit andere vakopleidingen inspiratie biedt. Inhoud: -Didactische werkvormen in een ervaringsgericht leerstijlconcept -Didactische werkvormen voor de verschillende profielcomponenten: Organisatie Interactie en communicatie Identiteit, continuïteit en verandering Samenhang en wisselwerking Expressie Waarden en normen Wetenschappelijke onderzoeksmethodes

Listing 1 - 3 of 3
Sort by