Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
4-1641-8
professionaliteit --- Didactic strategies --- projectonderwijs --- onderwijsmethoden --- Projectonderwijs --- Probleemgestuurd leren --- Didactiek --- 371.39 --- Competenties --- Hulpverlening --- Methodiek --- Probleemgestuurd onderwijs
Choose an application
Dit boek richt zich op de procesbegeleiding en is een vervolg op Het boek voor tutoren, gereedschap voor tutoren binnen probleemgestuurd onderwijs en projectgericht leren binnen HBO en MBO. In tal van onderwijsconcepten wordt gewerkt met procesbijeenkomsten waarin studenten met elkaar in gesprek gaan over hun leer- en samenwerkingsproces. De tutor treedt hierbij op als procesbegeleider. Vaardigheden als evalueren en reflecteren, vergaderen, discussierën, besluiten nemen, feedback geven en het hanteren van conflicten zijn vaardigheden die studenten niet van nature bezitten. Zij moeten ontwikkeld worden. Procesbegeleiders hebben daarbij een dubbele opdracht: zij dienen deze vaardigheden niet alleen bij zichzelf te ontwikkelen, maar zij moeten deze vaardigheden ook nog onderwijzen aan hun studenten. In dit boek staan daarom niet de vaardigheden van de student centraal, maar die van de procesbegeleider. In elk hoofdstuk wordt een vaardigheid belicht.1. Frank en zijn tutorgroep2. De groep en de leerstijlen centraal3. Begeleiden door vragen stellen4. Observeren5. Vergaderen, besluiten nemen en discussiëren6. Evalueren en feedback geven7. Conflicthantering8. Bijlagen
484.21 --- 489.4 --- conflicthantering --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- discussiemethode --- evaluatie --- examinering --- leermethoden --- onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- projectgericht onderwijs --- sociale vaardigheden --- studentenbegeleiding --- waarnemen en observeren --- zelfstandig leren --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- Tutorbegeleidingssystemen --- Procesbegeleiding --- Vaardigheden --- 489.52
Choose an application
Leerkrachten die in de studierichting Humane Wetenschappen cultuurwetenschappen onderwijzen vinden in dit praktijkboek activerende didactische werkvormen die ze meteen in het onderwijsleerproces kunnen integreren. Het ervaringsgerichte leermodel van de Amerikaanse psycholoog David Kolb staat in het theoretische referentiekader centraal. De klemtoon ligt echter op de koppeling van dit referentiekader aan de praktijkgerichte invulling van de zeven profielcomponenten in cultuurwetenschappen. Hiertoe wordt kant-en-klaar lesmateriaal aangeboden, dat ook leerkrachten uit andere vakopleidingen inspiratie biedt. Inhoud: -Didactische werkvormen in een ervaringsgericht leerstijlconcept -Didactische werkvormen voor de verschillende profielcomponenten: Organisatie Interactie en communicatie Identiteit, continuïteit en verandering Samenhang en wisselwerking Expressie Waarden en normen Wetenschappelijke onderzoeksmethodes
Cultuurwetenschappen. --- Ervaringsleren --- Secundair onderwijs. --- Sociology of culture --- cultuursociologie --- cultuurwetenschap --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Philosophy and psychology of culture --- didactiek --- 316.734 --- 378.14 --- S2006307.JPG --- cultuur --- 378.14 Studieprogramma's aan de universiteit --- Studieprogramma's aan de universiteit --- 316.734 Verspreiding van cultuur --- Verspreiding van cultuur --- 008 --- 371.3 --- Kolb; David --- referentiekader --- cultuurwetenschappen --- communicatie --- identiteit --- kunst --- waarden --- onderzoeksmethoden --- probleemgestuurd onderwijs --- Onderwijs --- Didactiek --- Cultuurwetenschappen --- Werkvormen --- 040814.jpg --- Cultuurwetenschappen: didactiek secundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:3 G --- 485.9 --- Pedagogie --- Sociale Wetenschappen: algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|