Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
L'éducation prénatale naturelle.Un espoir pour l'enfant, la famille et la société
Authors: ---
ISBN: 2828907163 Year: 2003 Publisher: Lausanne Editions Favre SA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Return on investment in training and performance improvement programs
Author:
ISBN: 0750676019 9786611024451 1429495340 1136368337 1281024457 0080516254 Year: 2003 Publisher: Amsterdam ; Boston : Butterworth-Heinemann,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The second edition of this bestselling book, 'Return on Investment in Training and Performance Improvement Programs,' guides you through a proven, results-based approach to calculating the Return on Investment in training and performance improvement programs.Jack Phillips has composed user-friendly ROI calculations, plus: *ten post-program data collection methods *ten strategies for determining the amount of improvement that is directly linked to training programs *ten techniques for converting both


Book
Développement des territoires politiques de l'emploi et formation : l'approche territoriale, un enjeu pour l'AFPA
Authors: ---
ISBN: 2747541509 9782747541503 Year: 2003 Publisher: Paris : L'Harmattan,


Book
L'entreprise et les libertés du salarié
Author:
ISBN: 9782878805369 2878805364 Year: 2003 Publisher: Rueil-Malmaison : Éd. Liaisons,


Book
Anders evalueren :assessment in de onderwijspraktijk
Authors: --- --- ---
ISBN: 9020953486 Year: 2003 Publisher: Heverlee LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het onderwijs staat meer en meer de totale persoonlijkheidsontwikkeling centraal en niet alleen de louter cognitieve aspecten. Naast kennis verwerven moeten leerlingen/studenten ook kennis kunnen toepassen, leren samenwerken, leren nadenken, leren de eigen oplossingsstrategieën verwoorden, ... Dit houdt in dat de evaluatie van de leerlingen/studenten ook niet meer kan worden beperkt tot het toetsen van de gereproduceerde kennis. Er moet worden overgestapt van een toetscultuur naar een assessmentcultuur, waarin ook de metacognitieve, de sociale en de dynamisch-affectieve vaardigheden worden geëvalueerd. In dit handboek wordt aangegeven hoe je kan beginnen aan assessment, welke evaluatie- methode(n) het meestgeschikt is (zijn) voor jouw onderwijsbehoeften en visie en hoe je na het evalueren feedback geeft en rapporteert aan derden (ouders, ...). Het is vooral een praktische handleiding, met weinig theoretische concepten maar des te meer concrete richtlijnen, werkschema's, verduidelijkende voorbeelden en modellen van werk- bladen. Het handboek is vooral bedoeld voor leerkrachten in het basis-, secundair en hoger onderwijs en voor leraren in opleiding. Het biedt ook interessante informatie en inzichten aan directies, pedagogische begeleiders, opleidingsverantwoordelijken (ook buiten het reguliere onderwijs), beleidsinstanties, e.d.

Keywords

Evaluatietechnieken --- Onderwijskunde. --- Assessment; hoger onderwijs. --- Evaluatie: onderwijs. --- Evalueren. --- Onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Secondary education --- evaluatie (onderwijs) --- Primary education --- Didactic evaluation --- onderwijspraktijk --- assessments (onderwijs) --- Belgium --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Assessment-center-methode --- 371.3 --- #SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- Assessment Assessment --- Evaluation Evaluatie --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Feedback Feedback --- Formation Opleiding --- #KVHB:Evaluatie --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 37.02 --- Onderwijs ; evaluatie ; assessment --- assessment --- evalueren --- portfolio's --- toetsen --- 454.4 --- evaluatie --- onderwijs --- 450.6 --- Authentieke assessment --- Co-assessment --- Evalueren --- Feedback --- Overall-toetsen --- Peer assessment --- Portfolio's --- Self-assessment --- Vaardighedenassessment --- didactiek --- 474.4 --- 484.4 --- 489.54 --- Assessment --- Basisonderwijs --- Evaluatie (Beoordeling) --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Oudercontacten --- Ouders --- Peer tutoring --- Portfolio --- Rapporteren --- Secundair onderwijs --- Vaardigheden --- 454.4 ) Evaluatie --- Assessments --- authentieke assessment --- co-asessment --- feedback --- overall-toetsen --- peer assessment --- rapporteren --- self-assessment --- vaardighedenasssessment --- 371.26 --- Evaluaties --- assessment centers --- competenties --- onderwijs, evaluatie --- onderwijsmethoden --- Competenties; onderwijs --- Onderwijsevaluatie --- Onderwijsstrategieën --- 032284.jpg --- Chronische patiënten --- evaluatie van leerlingen --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Resultaten en selectie --- Examens --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: teleonderwijs) --- 658.33 --- 371.21 --- 371 --- Didactische evaluatie --- Lager onderwijs --- België --- Onderwijsmethoden --- Onderwijsstructuur --- Persoonlijkheid --- Sociale psychologie --- Examineren --- Kwaliteit --- Didactiek --- 371.39 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Onderwijsmethode --- Psychologie --- Volwassene --- Kwaliteit (proceskenmerk)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by