Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Ce livre fait découvrir au lecteur que l'image et l'information graphique sont deux partie d'un langage qui remplace les mots. Symboles, signes et icones servent de medium. On peut donc y voir un nouveat type d'expression dont le matériel est graphique.
Communication --- Graphisme --- Logotype --- Publicité --- Signalisation --- Typographie --- pictogrammen --- communicatie --- Mass communications --- Michael Evamy --- grafiek --- grafische- en reclamevormgeving --- grafisch design --- grafisch ontwerp --- grafische vormgeving --- informatiedesign --- bewegwijzering --- verkeer --- signalisatie --- openbare ruimte --- 766.02 --- Signalétique
Choose an application
Brand name products. --- Reclame --- Vormgeving --- Brand name products --- 766.01 --- branding --- design --- eenentwintigste eeuw --- grafische- en reclamevormgeving --- merken --- reclame --- twintigste eeuw --- Wally Olins --- Brand names --- Branded merchandise --- Merchandise, Branded --- Name brand products --- Business names --- Commercial products --- Branding (Marketing) --- Trademarks --- China
Choose an application
Detailhandel. --- Merken. --- Detailhandel --- Retailmarketing --- Branding --- Marketingcommunicatie --- Merkbeleid --- Merken --- Michel Van Tongeren ; Foreword by Rodney Fitch --- grafische- en reclamevormgeving --- branding --- merken --- interieurvormgeving --- winkels --- winkelinrichting --- logo's --- communicatie --- gebruiksgrafiek --- design --- reclame --- reclamecampagnes --- 766.01 --- Merk
Choose an application
Mario Pricken --- reclame --- grafische en reclamevormgeving --- advertenties --- reclamecampagnes --- reclamevormgeving --- copywriting --- Lürzer Walter --- Pereira PJ --- Kramer Johan --- Tsang K.C. --- Sagmeister Stefan --- 766.01 --- 766.036 --- Reclame --- Marketing --- Advertising. Public relations --- reclameteksten --- Creativiteit --- Casestudies --- Reclamecampagnes --- Casestudy --- Reclamecampagne --- Musiceren
Choose an application
Het boek behandelt de integrale benadering van corporate identity: de wijze waarop begrippen als echtheid, samenhang, en maatschappelijke rol en verantwoordelijkheid vertaald worden naar identiteitsbeleid. Want net als een persoon ontwikkelt een organisatie daarmee een herkenbare persoonlijkheid met een eigen bewustzijn. Dat zelfoordeel is onderhevig aan continue verandering en vraagt in de huidige maatschappelijke context continue aanpassing. Het boek telt vier hoofdstukken. Deel één zet in essays het denken over identiteit uiteen. Het tweede deel bevat een groot aantal cases die laten zien hoe zowel grote als kleinere organisaties hun identiteit uitdrukken. Deel drie behandelt de dragers van identiteit: de mediamiddelen waarmee organisaties uiting geven aan hun identiteit en deze managen. Deel vier ten slotte gaat over het merkteken, de kortste visuele samenvatting van identiteit. Ook zaken als namen, vormen, kleuren en letters komen hier aan de orde.
Grafische vormgeving. --- Identiteit --- Profiel en imago --- Imagomanagement --- Huisstijl --- Casestudies --- Merkbeleid --- Edsco de Heus, Jan Steinhauser, Hans P; Brandt [et al.] --- grafische- en reclamevormgeving --- twintigste eeuw --- corporate identity --- marketing --- communicatie --- typografie --- logo's --- affiches --- webdesign --- Total Identity --- websites --- Nederland --- 766.071 TOTAL IDENTITY --- Bedrijfsimago. --- Profiel --- Casestudy --- Imago
Choose an application
23
Huisstijl --- Designed by Chris Kelly --- grafische vormgeving --- grafische- en reclamevormgeving --- grafiek --- corporate identity --- huisstijl --- affiches --- typografie --- eenentwintigste eeuw --- 2GD --- Apeloig Philippe --- Bark --- Base --- Cahan Associates --- Epoxy --- Imaginary Forces --- Foundation 33 --- Graphic Thought Facility --- ISO --- The Kitchen --- Open --- Sagmeister Inc. --- Sagmeister Stefan --- Sea --- Segura Inc. --- Spin --- Research Studios --- Tylevich Alexei --- Morey Julian --- Why Not Associates --- 766.042 --- Sagmeister Inc --- Segura Inc
Choose an application
Couvrant une gamme de graphismes de pointe, ce livre offre un vaste panorama des tendances du jour, puisant dans les domaines de la signalisation, l'emballage ou la valorisation de marques et l'infographie. Présentant le travail et la vison de cent graphistes parmi les plus éminents, ce guide unique en son genre examine la création graphique contemporaine en Europe, en Amérique, en Asie ou en Australie. La présentation des créateurs par ordre alphabétique inclut des exemples de leurs travaux les plus récents, des informations biographiques et leurs coordonnées
Art graphique --- Graphisme --- Graphiste --- Graphic design (Typography) --- Graphic arts --- Commercial artists. --- Arts graphiques --- History --- Histoire --- 766 <03> --- (Digitale) grafische vormgevers ; reclame ; naslagwerken --- 766(493) --- Webdesign --- 766.036 --- Charlotte & Peter Fiell --- affiches --- boeken --- boekomslagen --- eenentwintigste eeuw --- flyers --- grafische vormgeving --- grafische- en reclamevormgeving --- platenhoezen --- reclame --- twintigste eeuw --- 754.29 --- 766 <03> Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Naslagwerken. Referentiewerken --- Toegepaste grafische kunsten. Gebruiksgrafiek: Commerciële grafiek--Naslagwerken. Referentiewerken --- Gebruiksgrafiek ; België --- grafische vormgeving, verzamel --- Ontwerpers --- Vormgevers --- Ontwerper --- Vormgever
Choose an application
Ouvrage abondamment illustré sur la signalétique des bâtiments et la typographie dans les espaces publics. Ce livre montre aussi les récents développement dans ce domaine
Enseigne --- Graphisme --- Sémiotique urbaine --- Signalétique --- Signalisation --- Phil Baines & Catherine Dixon --- Typografie en tekst in de stad --- Grafische vormgeving ; visuele instructies ; pictogrammen --- Grafische vormgeving ; iconen ; emblemen ; logo's ; symbolen --- Verkeerswegen ; herkenningstekens ; emblemen ; logo's --- Aanduidingsborden --- Thema's in de architectuur en stedenbouw ; tekens ; naamborden --- Verkeersborden --- 766:655.24 --- signalisatie --- Gebruiksgrafiek ; typografie ; lettertypes --- Semiotics --- grafiek --- grafische- en reclamevormgeving --- grafisch design --- grafisch ontwerp --- grafische vormgeving --- informatiedesign --- reclame --- reclamevormgeving --- bewegwijzering --- verkeer --- openbare ruimte --- 766.02 --- 766.32.044 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; illustratie ; thema's ; infographics
Choose an application
The tools of design research, writes Brenda Laurel, will allow designers "to claim and direct the power of their profession." Often neglected in the various curricula of design schools, the new models of design research described in this book help designers to investigate people, form, and process in ways that can make their work more potent and more delightful. "At the very least," Peter Lunenfeld writes in the preface, "design research saves us from reinventing the wheel. At its best, a lively research methodology can reinvigorate the passion that so often fades after designers join the profession." The goal of the book is to introduce designers to the many research tools that can be used to inform design as well as to ideas about how and when to deploy them effectively. The chapter authors come from diverse institutions and enterprises, including Stanford University, MIT, Intel, Maxis, Studio Anybody, Sweden?s HUMlab, and Big Blue Dot. Each has something to say about how designers make themselves better at what they do through research, and illustrates it with real world examples-case studies, anecdotes, and images. Topics of this multi-voice conversation include qualitative and quantitative methods, performance ethnography and design improvisation, trend research, cultural diversity, formal and structural research practice, tactical discussions of design research process, and case studies drawn from areas as unique as computer games, museum information systems, and movies. Interspersed throughout the book are one-page "demos," snapshots of the design research experience. Design Research charts the paths from research methods to research findings to design principles to design results and demonstrates the transformation of theory into a richly satisfying and more reliably successful practice.
edited by Brenda Laurel --- grafische en reclamevormgeving --- Ontwerpen. --- Science --- Product strategy --- Architecture --- research [function] --- design [discipline] --- Methods in social research (general) --- Applied arts. Arts and crafts --- Engineering design. --- Engineering design --- 300.6 --- data-analyse --- designtheorie --- onderzoek --- onderzoeksmethoden --- onderzoeksontwerp --- 745.01 --- 766.01 --- communicatie --- design --- grafisch design --- grafische vormgeving --- grafisch ontwerp --- kunst en technologie --- productdesign --- productontwikkeling --- visuele communicatie --- Design, Engineering --- Engineering --- Industrial design --- Strains and stresses --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Design --- #SBIB:309H2812 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme
Choose an application
Thimo te Duits ; With Contributions by Philip van Daalen, Lesley Hoskins, Peter van Kester [et al.] --- grafische vormgeving --- typografie --- design --- twintigste eeuw --- grafische- en reclamevormgeving --- meubelkunst --- productontwikkeling --- productdesign --- Morris William --- Lingerer Karl --- Cuypers P.J.H. --- Bogler Theodore --- Colenbrander Th.A.C. --- Berlage Hendrik Petrus --- Wright Frank Lloyd --- Rietveld Gerrit --- Fuller Richard Buckminster --- Kiljan G. --- Gilles Wim --- Crouwel Wim --- Wirkkala Tapio --- Henningsen Poul --- Loewy Raymond --- Panton Verner --- Mendini Alessandro --- de Lucchi Michele --- Roelandt Aart --- Bellini Mario --- Galliano John --- mode --- Dyson James --- Jongerius Hella --- Newson Marc --- Morrison Jasper --- Koolhaas Rem --- Grcic Konstantin --- van Hoff Dick --- 745.036 --- Cuypers P.J.H --- Colenbrander Th.A.C --- Kiljan G
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|