Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Gezichtsverlamming --- Logopedie --- Spraaktherapie --- Spreekvloeiendheidsstoornis --- Multidisciplinair team
Choose an application
In Logopedie voor onderwijsgevenden wordt beknopte theoretische informatie gegeven over de invloed van houding, adem, stem, articulatie en expressieve factoren op het spreken. Daarnaast worden oefeningen en suggesties gegeven ter verbetering van verkeerde spreekgewoonten die een ongunstige invloed hebben op stem en spraak tijdens het lesgeven. Ook vindt de lezer hoe men spraak-, taal-, stem- en gehoorstoornissen bij kinderen kan herkennen, welke verwijsmogelijkheden er zijn, welke punten van belang zijn in het contact met ouders en deskundigen naar wie het kind is verwezen en hoe de onderwijsgevende er zelf in de klas mee kan omgaan. Door de verwerkingsvragen aan het eind van elk hoofdstuk leent het boek zich naast cursorisch gebruik ook voor modulair gebruik en voor zelfstudie. Doelgroep Het boek is in eerste plaats bestemd voor (aanstaande) leerkrachten in het basisonderwijs, speciaal onderwijs en voortgezet onderwijs; daarnaast kunnen ook ouders, school- en huisartsen en iedereen die beroepsmatig met kinderen te maken heeft, er belangrijke informatie in vinden over spraak-, taal-, stem- en gehoorstoornissen bij kinderen.
Orthopedagogics --- 463.4 --- Kinderen --- Logopedie --- logopedie --- Spraak- en taalgebrekkigen --- #KVHB:Algemene logopedie --- 612.6 --- Leraren --- Auditief gehandicapten --- Spraakproblemen --- Stemproblemen --- Taalproblemen --- Spreken : articulatie --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Stemstoornissen --- Slechthorendheid --- Stotteren --- Spreken : techniek --- PXL-Handboeken --- spraaktherapie --- onderwijs --- lesgeven --- docenten --- Kind --- Leraar --- Persoon met een auditieve handicap --- Spraakprobleem --- Stemprobleem --- Taalprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Directie
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|