Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Deze publikatie helpt leerkrachten in de onderbouw de eigen plannings- en organisatievaardigheden te verbeteren. Door een goede klasseorganisatie ontstaat ruimte om de kinderen te stimuleren bij het spelen en werken. Bovendien heeft de leerkracht dan tijd voor zorgverbredingsactiviteiten. Van oudsher kenmerkt het kleuteronderwijs zich door variatie en differentiatie. De leerkracht speelt zoveel mogelijk in op de interessen en behoeften van kinderen. Zij voorziet in een royaal aanbod van werkvorm... Deze publikatie helpt leerkrachten in de onderbouw de eigen plannings- en organisatievaardigheden te verbeteren. Door een goede klasseorganisatie ontstaat ruimte om de kinderen te stimuleren bij het spelen en werken. Bovendien heeft de leerkracht dan tijd voor zorgverbredingsactiviteiten. Van oudsher kenmerkt het kleuteronderwijs zich door variatie en differentiatie. De leerkracht speelt zoveel mogelijk in op de interessen en behoeften van kinderen. Zij voorziet in een royaal aanbod van werkvormen, dat kinderen mogelijkheden biedt om op verschillende manieren eigen initiatieven te ontplooien. Variatie en differentiatie vragen echter om een flexibele organisatie. Door Weer Samen Naar School zullen meer kinderen met leer- en gedragsproblemen in het basisonderwijs blijven. De leerkracht zal nog meer moeten differentiëren, organiseren en plannen.Bron: https://www.goodreads.com/book/show/31446090-klassenmanagement-in-de-onderbouw
klassenmanagement --- Didactic strategies --- kleuterdidactiek --- klasmanagement --- kleuteronderwijs --- klasinrichting --- organisatie --- 471.2 --- kleuterschool: didactiek --- kleuteronderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- Klassenmanagement --- Kleuteronderwijs --- 471.4 --- Hoekenwerk --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Pedagogisch klimaat --- Regels --- Zelfstandig werk --- Didactiek; algemeen --- 071329.jpg --- Klassenmanagement: kleuteronderwijs --- Didactiek --- Schoolinrichting --- Pedagogie --- Dagindeling --- Kringactiviteiten --- Zelfstandig werken --- Spelend leren --- Kringactiviteit --- Afspraak --- Zelfstandig werk (onderwijs)
Choose an application
Het handboek bevat een scala aan activiteiten die de ontwikkeling van kinderen van 5 tot en met 12 jaar stimuleren. Het is geschreven voor iedereen die te maken heeft of krijgt met kinderen in de basisschoolleeftijd. (Bron: covertekst)
622.1 --- 624.9 --- Bewegingsexpressie --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Kleuteronderwijs --- Knutselen --- Lager onderwijs --- Muziek --- Spelen(Kinderspelen) --- Spelend leren --- 477 --- Audiovisuele vorming --- Basisonderwijs --- Beeldende opvoeding --- Bewegingsonderwijs --- Dansante vorming --- Dramatische vorming --- Groepsspelen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Liedjes --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Ontwikkeling van kinderen --- Spelen --- 477 ) * MUZISCHE OPVOEDING - O.N. --- basisonderwijs (ler) --- beeldende vorming --- bewegen --- bewegingsopvoeding (ler) --- bewegingstussendoortje (ler) --- dansen --- drama --- kinderen 5-12 jaar --- kleuters --- liedjes --- muzische vorming --- ontwikkeling van het kind --- spelen --- 379.82 --- Activiteiten --- Drama --- Kinderen --- Ontwikkeling --- Spel --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Handenarbeid - Knutselen; Meer dan één materiaal - Diversen --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Didactics of the arts --- Didactics of sports and games --- spelactiviteiten --- kunstonderwijs --- Didactics of primary education --- Muzikale expressie --- Beeldopvoeding --- Audiovisuele expressie --- 071016.jpg --- Expressievakken ; basisonderwijs --- 477 ) * MUZISCHE OPVOEDING - O.N --- Beeldeducatie --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Karton --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|