Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Audio
VergelijkenderWijs : introductiecursus Nederlands voor Chinezen
Author:
ISBN: 9053529187 Year: 2003 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zoekend lezen
Author:
ISBN: 9001136397 Year: 2003 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zoekend lezen leert de cursist snel informatie opzoeken uit een tekst. Het is in de eerste plaats bedoeld voor cursisten die zich voorbereiden op het staatsexamen NT2-I, maar ook geschikt voor functioneel lezen in de Basiseducatie. De auteur vertelt u over het ontstaan van en het werken met Zoekend lezen.


Object
Pocket ColorCards : shape & size = forme et grandeur = Form und Grösse = torma y tamaño
Author:
Year: 2003 Publisher: Bicester UK Speechmark

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Photographic flashcards for language skills.


Book
Vaktaal : taalontwikkeling in het vakonderwijs
Author:
ISBN: 9001136117 Year: 2003 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek is geschreven voor vakdocenten, taaldocenten en praktijkbegeleiders die anderstalige cursisten en leerlingen succesvol door een beroepsopleiding willen loodsen. De betrokken docenten en begeleiders dienen hiertoe te kunnen beschikken over min of meer dezelfde achtergrondkennis en inzichten in didactische mogelijkheden. Het boek bestaat uit drie delen waarin de volgende onderwerpen behandeld worden: Belangrijkste kenmerken van taalontwikkeling, vaktaalvaardigheid en multiculturele lesgroepen, Aandachtspunten voor de praktijk van taalontwikkeling van anderstaligen binnen de vak- en beroepsopleidingen, Lesvoorbeelden, didactische oplossingen en didactische instrumenten voor zowel de taaldocenten als de vak- en praktijkdocenten.


Book
Welles nietes : didactische grammatica voor NT2-docenten
Author:
ISBN: 9054514744 Year: 2003 Publisher: Amsterdam IntertaaL

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Welles/nietes worden de rol en positie van grammatica in de taalles besproken, ideeën gegeven voor functioneel vormgericht onderwijs, regels uiteengezet en keuzes gemaakt van wat al wel, en wat nog niet geleerd moet worden. In deel A wordt het didactisch kader voor grammaticaonderwijs besproken, in deel B worden regels die van belang zijn voor het NT2-onderwijs gegeven. Daarbij wordt in elk hoofdstuk onderscheid gemaakt tussen beginners, half gevorderden en gevorderden en volgt steeds een verklaring van in dat hoofdstuk gebruikte termen.


Multi
Hippo : deel 2 : werkboek
Authors: --- --- ---
ISBN: 9058191788 9058191745 9058191753 9058191710 9058191761 905819177X 9058191737 Year: 2003 Publisher: Z.p. Partners


Book
Beter Nederlands 2 : grammaticaal hulpboek voor anderstaligen
Author:
ISBN: 9062834531 9062833683 9062834523 Year: 2003 Publisher: Bussum : Coutinho,


Book
Totaal : basiscursus Nederlands voor anderstaligen
Author:
ISBN: 9080545317 9789080545311 9080545325 9080545333 9080545341 Year: 2003 Publisher: 's Hertogenbosch: Efficace,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Basiscursus voor anderstalige volwassenen om de Nederlandse omgangstaal te leren. Totaal is met name bedoeld voor middelbaar en hoger opgeleide anderstaligen. De methode is geschikt voor individueel gebruik en voor groepscursussen. Het boek bevat veel materiaal dat zelfwerkzaamheid mogelijk maakt en bevordert: vocabulaire lijsten en lijst met grammaticale termen in drie talen, ruim 10 uur luister- en oefenmateriaal, sleutel van alle luister- en huiswerkoefeningen en van de toetsen. De methode is geschikt voor zowel absolute beginners als zg. "valse" beginners. Totaal brengt de cursisten tot een taalbeheersingsniveau dat hen in staat stelt te communiceren in dagelijkse taalgebruikssituaties.


Book
Contact ! : actief tweede taal leren
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789074233149 Year: 2003 Publisher: Middelburg Middelburg Regionaal Pedagogisch Centrum Zeeland (R.P.C.Z.) Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over tweedetaalverwerving gesproken - Vijf fundamentele principes - Didactische structuren - Elkaar beter leren kennen - Woordenschat - Woord- en zinvorming - Van praten naar schrijven - Sociale rollen - Klassenmanagement. Contact! actief tweede taal leren : een smakelijk recept - Index Meervoudige Intelligentie - Index Domeinen van Structureel Coöperatief leren - Literatuur

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by