Narrow your search

Library

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

PXL (1)

Thomas More Kempen (1)

UAntwerpen (1)

UCLL (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2003 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Uitkomst 4 : themaboek
Authors: --- ---
ISBN: 9030179244 Year: 2003 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Uitkomst 4 : themaboek
Authors: --- ---
ISBN: 9789030136064 9789030179245 9030179244 9789030174134 9030176040 9030176075 9030176059 9789030183167 9030183160 9030176083 9789030141938 Year: 2003 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Domeinoverschrijdende doelen (afkomstig uit het leerplan) komen aan bod doorheen de verschillende hoofdstukken:
- Schatten
- Wiskundige informatie verwerven en verwerken
- Werken met de zakrekenmachine
- Wiskundige problemen oplossen met behulp van duidelijke stappenplannen
- Functioneel rekenen in praktische situaties die aansluiten bij de leefwereld van de leerling

De duidelijke, overzichtelijke structuur komt nog meer tot uiting:
- Eenvoudige instructietaal met herkenbare iconen
- Het visuele wordt benadrukt door toepasselijke foto's, duidelijke tekeningen en leuke cartoons: dit helpt om de leerstof aanschouwelijk voor te stellen
- Kleurrijke, hedendaagse vormgeving: consequent en functioneel gebruik van kleuren
- Speelse, maar sobere lay-out die de structuur benadrukt zonder overladen te zijn

Aandacht voor verschillende werkvormen zoals hoekenwerk, coöperatief leren, doe-activiteiten, meetopdrachten, spelen leren en integratie van ICT-toepassingen:
- Elk leerstofdeel start met een titelblad. Dit is aangevuld met icoontjes die aangeven welke didactische werkvormen worden gebruikt.
- Sommige hoofdstukken zijn uitgebreid met Doe-bladen. Hiermee kunnen de leerlingen individueel, per twee of in groep aan de slag. Deze Doe-bladen kunnen bovendien gecombineerd worden bij hoekenwerk.
- Na elk leerstofonderdeel volgt een extra werkblad met aandacht voor spelend rekenen. De oefeningen worden op twee niveaus aangeboden: één starterspagina en één voor doorbijters.

Aan het einde van elke opdracht beoordelen leerlingen zichzelf met behulp van zelfevaluatie.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by