Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Vaktaal : taalontwikkeling in het vakonderwijs
Author:
ISBN: 9001136117 Year: 2003 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek is geschreven voor vakdocenten, taaldocenten en praktijkbegeleiders die anderstalige cursisten en leerlingen succesvol door een beroepsopleiding willen loodsen. De betrokken docenten en begeleiders dienen hiertoe te kunnen beschikken over min of meer dezelfde achtergrondkennis en inzichten in didactische mogelijkheden. Het boek bestaat uit drie delen waarin de volgende onderwerpen behandeld worden: Belangrijkste kenmerken van taalontwikkeling, vaktaalvaardigheid en multiculturele lesgroepen, Aandachtspunten voor de praktijk van taalontwikkeling van anderstaligen binnen de vak- en beroepsopleidingen, Lesvoorbeelden, didactische oplossingen en didactische instrumenten voor zowel de taaldocenten als de vak- en praktijkdocenten.


Book
Apprendre et se former pour travailler dans la société du savoir: les vues des mandants : Rapport IV (2)
Author:
ISBN: 922212877X Year: 2003 Volume: *7 Publisher: Genève Bureau international du Travail

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Aan de slag als sportbegeleider : SB 201 t/m SB 205
Authors: --- ---
ISBN: 9076887489 Year: 2003 Publisher: Arnhem Angerenstein


Book
Samen Denken in Beroep : een trainingsprogramma voor beroepsscholen en beroepsopleidingen
Author:
ISBN: 9033451492 9789033451492 Year: 2003 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een student/cursist kan in een school of opleidingscentrum niet alles leren wat later op de werkvloer zal moeten worden uitgevoerd. Ze kunnen zichzelf wel vaardigheden aanleren die hen zullen helpen om nieuwe of complexe problemen op te lossen. Even belangrijk als het aanleren van technische aspecten van een beroep is het ontwikkelen van sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden en van een goede werkhouding. Deze vaardigheden moeten bewust worden getraind, en het liefst binnen de technische beroepsaspecten. 'Samen denken in beroep' is zo'n geïntegreerd trainingsprogramma dat leerlingen/cursisten en leerkrachten/opleiders bewust leert omgaan met hun denken, voelen en handelen tijdens het uitvoeren van hun dagelijkse werk. Het trainingsprogramma kan worden toegepast in opleidingscentra, in het beroepsonderwijs en in het buitengewoon onderwijs waar de leerlingen worden voorbereid voor de gewone werkvloer of de beschermde werkplaats. (Bron: covertekst)


Book
Werken aan leren : over de kwaliteit van leerwerkprojecten (stages)
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 905550338X Year: 2003 Publisher: Leuven HIVA-KULeuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Situering : onderzoek - onderzoeksvragen - methodologie ; Ontwikkeling theoretisch model : CIPO-model ; Zes systemen, zes praktijkvoorbeelden : leerlingenstage - middenstandsleerlingenwezen - industrieel leerlingwezen - VDAB-stage - individuele beroepsopleiding - WEP-plus ; Leren tijdens leerwerkprojecten in kaart gebracht : algemene situering - meerwaarde leerwerkprojecten of output - beschrijving leerprocessen of proces - hefbomen voor kwaliteitsvolle leerwerkprojecten of input - leerwerkprojecten en kansengroepen - context van systemen - aanbevelingen voor beleid en praktijk ; Bijlagen : interviewleidraad stagiair - narratief portret - voorbereiding stage


Book
Perspectives for European e-learning businesses (Markets, technologies and strategies).
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9289602155 9789289602150 Year: 2003 Volume: 47 Publisher: Luxembourg : Office des publications officielles des communautés européennes = Office for official publications of the European communities = OPOCE,


Book
Zelfsturend leren : begeleiden van ervaringsgericht leren in organisaties
Authors: ---
ISBN: 9052613400 Year: 2003 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kansen en bedreigingen voor organisaties dienen zich in een steeds hoger tempo aan. Een noodzakelijke voorwaarde om onder deze toenemende druk optimaal te blijven presteren is een andere inhoud geven aan leren.De methode van Zelfsturend leren sluit aan bij deze voorwaarden. Bij zelfsturend leren geven leidinggevenden en medewerkers zelf actief sturing aan het leerproces. Op basis van directe ervaring en betekenisverlening, formuleren en concretiseren zij persoonlijke en gemeenschappelijke leerdoelen. Zelfsturend leren is effectief en inspirerend omdat het direct ingaat op leervragen en ontwikkelbehoeften van werknemers van hoog tot laag in de organisatie. (Bron: covertekst)


Book
La formation professionnelle continue : l'individu au coeur des dispositifs
Authors: --- ---
ISSN: 13762265 ISBN: 2804143066 9782804143060 Year: 2003 Volume: *6 Publisher: Bruxelles : De Boeck,

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by