Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het boek is geschreven voor vakdocenten, taaldocenten en praktijkbegeleiders die anderstalige cursisten en leerlingen succesvol door een beroepsopleiding willen loodsen. De betrokken docenten en begeleiders dienen hiertoe te kunnen beschikken over min of meer dezelfde achtergrondkennis en inzichten in didactische mogelijkheden. Het boek bestaat uit drie delen waarin de volgende onderwerpen behandeld worden: Belangrijkste kenmerken van taalontwikkeling, vaktaalvaardigheid en multiculturele lesgroepen, Aandachtspunten voor de praktijk van taalontwikkeling van anderstaligen binnen de vak- en beroepsopleidingen, Lesvoorbeelden, didactische oplossingen en didactische instrumenten voor zowel de taaldocenten als de vak- en praktijkdocenten.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Een student/cursist kan in een school of opleidingscentrum niet alles leren wat later op de werkvloer zal moeten worden uitgevoerd. Ze kunnen zichzelf wel vaardigheden aanleren die hen zullen helpen om nieuwe of complexe problemen op te lossen. Even belangrijk als het aanleren van technische aspecten van een beroep is het ontwikkelen van sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden en van een goede werkhouding. Deze vaardigheden moeten bewust worden getraind, en het liefst binnen de technische beroepsaspecten. 'Samen denken in beroep' is zo'n geïntegreerd trainingsprogramma dat leerlingen/cursisten en leerkrachten/opleiders bewust leert omgaan met hun denken, voelen en handelen tijdens het uitvoeren van hun dagelijkse werk. Het trainingsprogramma kan worden toegepast in opleidingscentra, in het beroepsonderwijs en in het buitengewoon onderwijs waar de leerlingen worden voorbereid voor de gewone werkvloer of de beschermde werkplaats. (Bron: covertekst)
Didactics --- beroepsopleiding --- didactiek --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- hoger beroepsonderwijs --- Technical, artistic and vocational education --- Beroepsopleidingen --- Enseignement technique et professionnel --- Formations professionnelles --- Technisch en beroepsonderwijs --- #KVHB:Beroepsonderwijs --- 484.2 --- Beroepsonderwijs --- Trainingsprogramma --- 031976.jpg --- Onderwijsstrategieën --- BSO (beroepssecundair onderwijs). --- Didactics. --- Technical, artistic and vocational education. --- beroepsopleiding. --- didactiek. --- hoger beroepsonderwijs. --- Sociaal-emotionele vaardigheid --- Beroepssecundair onderwijs --- Beroepsopleiding --- Leren leren --- Buitengewoon onderwijs type 1 --- Buitengewoon onderwijs --- Opleidingsvorm 2 --- Opleidingsvorm 3
Choose an application
Situering : onderzoek - onderzoeksvragen - methodologie ; Ontwikkeling theoretisch model : CIPO-model ; Zes systemen, zes praktijkvoorbeelden : leerlingenstage - middenstandsleerlingenwezen - industrieel leerlingwezen - VDAB-stage - individuele beroepsopleiding - WEP-plus ; Leren tijdens leerwerkprojecten in kaart gebracht : algemene situering - meerwaarde leerwerkprojecten of output - beschrijving leerprocessen of proces - hefbomen voor kwaliteitsvolle leerwerkprojecten of input - leerwerkprojecten en kansengroepen - context van systemen - aanbevelingen voor beleid en praktijk ; Bijlagen : interviewleidraad stagiair - narratief portret - voorbereiding stage
Secondary education --- stages --- beroepsopleiding --- deeltijds onderwijs --- Academic collection --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- #SBIB:316.334.1O225 --- #SBIB:316.334.1O213 --- #SBIB:316.334.1O331 --- #SBIB:35H415 --- #A0309A --- 713 Beroepsopleiding en beroepsomscholing --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- Beroepsopleiding 377 --- Deeltijds leren 377.35 --- Kwaliteitszorg 658.56 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Beroepsopleiding (onderneming-school, onderwijs en arbeidsmarkt, onderwijs en bedrijfsleven) --- Deeltijds onderwijs (deeltijds leren) --- Stage --- VDAB (Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding) --- arbeid --- praktijkonderwijs --- Organisatie van het onderwijs: doelmatigheid, effectiviteit, efficiëntie --- Onderwijsbeleid: regionaal --- Doelen en functies van participatieonderwijs voor werkende jongeren --- Beleidscyclus: evaluatie --- Laagopgeleiden --- Onderwijs --- Leerwerkplaatsen --- Stages --- Jeugd --- Organisatie van het onderwijs: doelmatigheid, effectiviteit, efficiëntie --- Laagopgeleide --- Leerwerkplaats --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Taalonderwijs --- Jongere
Choose an application
Computer architecture. Operating systems --- Adult education. Lifelong learning --- European Union --- Internet in education --- Web-based instruction --- Education --- Internet en éducation --- Enseignement sur le Web --- Computer network resources --- Information électronique --- #A0408A --- 713 Beroepsopleiding en beroepsomscholing --- e-learning e-learning --- Europe Europa --- Formation à distance Afstandsonderwijs --- Internet en éducation --- Information électronique --- Internet (Computer network) in education --- Education - Computer network resources --- Formation professionnelle
Choose an application
02 p.
loopbaanontwikkeling --- Personnel management --- assessments (economie) --- HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- personeelsmanagement --- Competentiemanagement --- Personeelsmanagement --- Motivatie --- Managementvaardigheden --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Personeelsbeleid --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Assessment Assessment --- Tests Tests --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- Formation Opleiding --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- competentieontwikkeling --- management development --- opleiding in organisaties --- 658.37
Choose an application
Communication --- Employees --- Occupational training --- Technologies de l'information et de la communication --- Personnel --- Personnel, Effets des innovations sur le --- Formation professionnelle --- Technological innovations. --- Training of. --- Effect of technological innovations on. --- Computer network resources. --- Formation --- Ressources Internet --- Internet Internet --- Matériel didactique Leermiddelen --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Web Web --- Changement Verandering --- Efficacité Efficiëntie --- Gestion des connaissances Kennisbeheer --- e-learning e-learning
Choose an application
Kansen en bedreigingen voor organisaties dienen zich in een steeds hoger tempo aan. Een noodzakelijke voorwaarde om onder deze toenemende druk optimaal te blijven presteren is een andere inhoud geven aan leren.De methode van Zelfsturend leren sluit aan bij deze voorwaarden. Bij zelfsturend leren geven leidinggevenden en medewerkers zelf actief sturing aan het leerproces. Op basis van directe ervaring en betekenisverlening, formuleren en concretiseren zij persoonlijke en gemeenschappelijke leerdoelen. Zelfsturend leren is effectief en inspirerend omdat het direct ingaat op leervragen en ontwikkelbehoeften van werknemers van hoog tot laag in de organisatie. (Bron: covertekst)
Personnel management --- bedrijfsopleidingen --- zelfstudie --- zelfgestuurd onderwijs --- Zelfstudie --- Onderwijs --- Probleemgestuurd leren --- Studiemethode --- Organisatieleer --- Ervaringsleren --- Zelfsturend team --- #SBIB:316.334.2A86 --- #SBIB:316.334.2A500 --- #SBIB:35H300 --- #SBIB:003.IO --- #PBIB:2000.4 --- organisatiepsychologie --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Organisatiesociologie: algemeen --- Organisatieleer: algemene werken --- 65.013 --- 371.21 --- Bedrijfsopleidingen
Choose an application
Occupational training. --- Continuing education. --- Formation professionnelle --- Education permanente --- Occupational training --- Employees --- Continuing education --- Training of --- 374.7 --- Formation continuée Permanente opleiding --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Formation des adultes Opleiding voor volwassenen --- Formation à distance Afstandsonderwijs --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- Chômage Werkloosheid --- BE / Belgium - België - Belgique --- 332.86 --- 658.334 --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Beroepsvorming en -keuze. Kredieturen. --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal. --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Beroepsvorming en -keuze. Kredieturen --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal --- Adaptation sociale --- Occupational training - Belgium --- Employees - Training of - Belgium --- Continuing education - Belgium
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|