Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Competentie-assessment : de ontwikkeling en toepassing van self-, peer- en expertassessments in het hbo; een praktijkvoorbeeld
Authors: --- --- ---
ISBN: 9059310985 9789059310988 Year: 2003 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het competentieleren heeft zich definitief een plaats verworven in het hoger beroepsonderwijs in Nederland. Het blijkt een krachtige onderwijsvisie om de noodzakelijke afstemming tussen opleiding en beroepspraktijk gestalte te geven. Een van de lastigste aspecten van competentiegericht onderwijs is het onderwerpen van toetsvormen die enerzijds recht doen aan de complexiteit van competenties en anderzijds haalbaar zijn in termen van tijd en geld. Compententie-assessment is een praktisch hulpmiddel bij het vormgeven van assessment van compententies. Het geeft een blik in de keuken bij het maken en implementeren van assessments en biedt een groot aantal uitgewerkte assessmentinstrumenten die in principe bruikbaar zijn voor alle hbo-opleidingen. De hier gepresenteerde instrumenten onderscheiden zich doordat ze zijn toegesneden op de leer- en werksituatie van studenten in het hbo en rekening houden met de mogelijkheden en behoeften van hun docent-begeleiders. 1. Definities: competentie-assessment. 2. de ontwikkeling en implementatie van assessments. 3. De rol van assessor 4. Kritische succesfactoren. 5. Instrumenten.

Keywords

competentiemanagement --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- assessments (onderwijs) --- School management --- Educational Measurement --- 371.26 --- #KVHA:Vertaalcompetentie --- #KVHA:Vertaalevaluatie --- #KVHA:Vertaalwetenschap --- assessment --- competenties --- 489.4 --- België --- competentiegericht leren --- didactiek --- hoger onderwijs --- 378.1 --- EVC (elders verworven competenties) --- assessment (beoordeling, vaststelling) --- competentie-assessment --- evaluatie --- examineren --- leerprocessen --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- 371.3 --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Assessment --- Beroepsonderwijs ; basisvaardigheden --- Competenties --- Hoger onderwijs ; Nederland --- 043786.jpg --- Competentie-assessment --- Evaluatie --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Educational Assessment --- Examination, Graduate Records --- Measurement, Educational --- Assessment, Educational --- Graduate Records Examination --- Assessments, Educational --- Educational Assessments --- Educational Measurements --- Examinations, Graduate Records --- Graduate Records Examinations --- Measurements, Educational --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactische evaluatie --- Onderwijsorganisatie --- Peer assessment --- Competentieleren --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Beroepshouding --- Feedback --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Competentie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur


Periodical
Health and quality of life outcomes.
ISSN: 14777525 Year: 2003 Publisher: [London] : BioMed Central,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Sociology of health --- Pharmacology. Therapy --- Outcome assessment (Medical care) --- Quality of life --- Evaluation des résultats (Soins médicaux) --- Qualité de la vie --- Outcome Assessment (Health Care) --- Quality of Life --- Periodicals --- Périodiques --- Quality of Life. --- Quality of life. --- Life, Quality of --- Assessment of outcome (Medical care) --- Outcome evaluation (Medical care) --- Outcome measures (Medical care) --- Outcomes assessment (Medical care) --- Outcomes measurement (Medical care) --- Outcomes research (Medical care) --- Patient outcome assessment --- Health-Related Quality Of Life --- Life Quality --- Health Related Quality Of Life --- Assessment, Outcomes --- Outcome Measures --- Outcome Studies --- Outcomes Assessment --- Outcomes Research --- Assessment, Outcome (Health Care) --- Assessments, Outcome (Health Care) --- Assessments, Outcomes --- Measure, Outcome --- Measures, Outcome --- Outcome Assessments (Health Care) --- Outcome Measure --- Outcome Study --- Outcomes Assessments --- Research, Outcomes --- Studies, Outcome --- Study, Outcome --- health-related quality of life assessment --- evaluation of medical interventions --- medical outcomes --- Economic history --- Human ecology --- Life --- Social history --- Basic needs --- Human comfort --- Social accounting --- Work-life balance --- Medical care --- HRQOL --- Life Style --- Cost of Illness --- Karnofsky Performance Status --- Value of Life --- Evaluation --- Sociologie van de gezondheid --- Farmacologie. Therapie --- Human medicine --- Computer. Automation --- farmacologie --- levenskwaliteit --- Outcome Assessment, Health Care. --- Public Health - General

Clinical pain management.. 4, Practical applications and procedures
Authors: ---
ISBN: 0340809957 9780340809952 Year: 2003 Publisher: London: Edward Arnold,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cancer pain
Author:
ISBN: 0340809949 9780340809945 Year: 2003 Volume: 3 Publisher: London: Edward Arnold,

Chronic pain
Author:
ISBN: 0340809930 9780340809938 Year: 2003 Volume: 2 Publisher: London: Edward Arnold,

Acute pain
Authors: ---
ISBN: 0340809922 9780340809921 Year: 2003 Volume: 1 Publisher: London: Edward Arnold,


Book
Hoe overleef ik een assessment center? : 49 praktische vragen en antwoorden
Authors: --- ---
ISBN: 9077409025 Year: 2003 Publisher: Erpe-Mere 3MI

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op een goed voorbereide en vooral positieve manier omgaan met de proeven van een assessment center om tot juiste resultaten te komen, dat is het doel van dit boekje. Het geeft u een bredere kijk op de achtergrond van assessment centers, maar ook heel wat nuttige tips, gesteund op de ervaringen van duizenden deelnemers. Deze interessante informatie en de praktische adviezen komen iedere deelnemer zeker van pas. Dit boekje lezen is geen waterdichte garantie op een positief eindoordeel. Maar het helpt u wel om beter voorbereid en met een grondig inzicht aan een assessment center te beginnen.

Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by