Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek worden de problemen die leerkrachten ervaren bij het begeleiden van kringgesprekken (zeker in meertalige groepen) op een rijtje gezet. Er worden ook suggesties geboden om ze te overwinnen. De lessuggesties zijn gericht op de groepen vier en vijf en geven expliciete aandacht aan meertaligheid. De lessen beginnen altijd met de introductie van een of meer voorwerpen, wat als uitgangspunt voor een kringgesprek goed blijkt te werken (lage taaldrempel, concrete ervaringen, uitnodiging tot handeling, begripsbevordering voor minder taalvaardige kinderen) . De gebruikte werkvormen zijn afkomstig uit de kunstzinnige disciplines taalvorming en dramatische vorming.
dramatische expressie --- kringgesprekken --- Drama --- meertaligheid --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of languages --- taalverwerving --- Didactics of primary education --- Klassengesprekken --- Dramatische expressie ; basisonderwijs ; didactiek --- 474.21 --- 474.6 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Associëren --- Bloemen --- Didactiek --- Intercultureel onderwijs --- Keukens --- Kringactiviteiten --- Kringgesprekken --- Lager onderwijs --- Marokko --- Muziekinstrumenten --- Schrijven --- Speelgoed --- Taalonderwijs --- Telefoneren --- Vertellen --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Kringspelen --- Meertaligheid --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- 499.4 --- communicatie --- drama --- gesprekstechnieken --- kringgesprek --- secundair onderwijs --- sociale vaardigheden --- taalvorming --- vreemde talen onderwijs --- vreemdelingen --- Mondelinge communicatie --- Dramatische vorming --- Klassengesprek
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|