Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Doelstelling: Nagaan of een tweetalige opvoeding het taalniveau van een kind (3,5 jaar) positief of negatief beïnvloedt. Middelen of methode: Interviews - Spontane taal-analyse (TOAST) - Specifiekgerichte testen: fonologie, syntaxis en semantiek (telkens receptief en productief) (Taaltest voor Kinderen, ECOSSE, ELOLA, Antwerps Articulatie- onderzoek) De resultaten worden eerst met een eentalige normgroep vergeleken. Daarna worden de verschillen tussen het Nederlands en het Frans belicht. Resultaten: Een tweetalige opvoeding heeft geen negatieve invloed op het taalniveau van onze proefpersoon. Ze haalt telkens de norm en er zijn geen merkwaardige verschillen vast te stellen tussen het Nederlands en het Frans.
Fonologisch. --- Interview. --- Nadelen. --- Semantisch. --- Spontane taal. --- Syntactisch. --- Theoretisch onderzoek - taalverwerving. --- Tweetaligheid bij kinderen. --- Voordelen.
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|