Listing 1 - 8 of 8
Sort by
Managing projects : building and leading the team
Author:
ISBN: 0273651285 Year: 2002 Publisher: Harlow Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
AO en ICT
Author:
ISBN: 9039515077 9789039515075 Year: 2002 Publisher: Schoonhoven Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is bestemd voor alle opleidingen waarvan het vak administratieve organisatie (AO) of bestuurlijke informatieverzorging een onderdeel vormt, zowel bedrijfseconomie als bedrijfskundige informatica. Daarnaast is het geschikt voor cursussen waarin aandacht wordt besteed aan AO, procesanalyse en organisatieverandering.


Book
Gids voor management en organisatie : praktijkboek
Author:
ISBN: 9045505851 Year: 2002 Publisher: Antwerpen De Boeck


Book
Strategisch management voor de gezondheids- en welzijnssector
Author:
ISBN: 9020950169 Year: 2002 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoud: Deel I: Soorten managementtaken en algemene trends in managementland - Hoofdstuk 1. Soorten managementtaken - Hoofdstuk 2. Algemene trends - Deel II: Strategisch-managementproces - Hoofdstuk 1. Missie - Hoofdstuk 2. Strategische analyse - Hoofdstuk 3. Strategische keuzes - Hoofdstuk 4. Implementatie - Hoofdstuk 5. Evaluatie - Hoofdstuk 6. De balanced scorecard en het EFQM-model - Deel III: Enekele trends in de gezondheis- en welzijnssector - Hoofstuk 1. Zorgverandering - Hoofdstuk 2. Een actievere rol van de overheid - Hoofdstuk 3. De groeiende afhankelijkheid van de voorzieningen van netwerken van belanghebbende, complementaire en concurrerende organisaties en voorzieningen - Hoofdstuk 4. De toenemende consumentenmacht - Hoofdstuk 5. De toenemende inspraak van het personeel en de vakbondsorganisaties - Hoofdstuk 6. De tonemende aandacht voor principes en regels van goed bestuur - Hoofdstuk 7. De Europese dimensie - Hoofdstuk 8. Aangepaste beheersstructuren en de intrede van lekenbestuurders in voorzieningen opgericht door congregaties - Deel IV: Verantwoordelijke organen voor het strategisch management - Hoofdstuk 1. Raad van Bestuur - Hoofdstuk 2. Algemene Vergadering - Hoofdstuk 3. Directie - Hoofdstuk 4. Rolevolutie

Managing in a business context : an HR approach
Authors: --- ---
ISBN: 0273651749 Year: 2002 Publisher: Harlow Financial Times - Prentice Hall


Book
Organisatiekunde : praktijktheorie voor non-profit organisaties.
Authors: ---
ISBN: 9030172215 Year: 2002 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goed functioneren in welzijnsorganisaties, in de gezondheidszorg, in diensten en in het onderwijs is sterk afhankelijk van de organisatorische context. Organisatiekunde biedt basisinzichten in het geheel van complexe en vaak onoverzichtelijke kenmerken en processen in organisaties. Daarnaast verschaft het boek ook een basis om door methodisch handelen de organisatiedoelstellingen te realiseren. Door de uitvoerige toelichting met voorbeelden uit rele organisaties is het boek sterk verbonden met de concrete realiteit. De bijgevoegde opdrachten achteraan in het boek helpen de lezer om de basisinformatie te leren integreren in de praktijk Inhoudsopgave : "MODULE 1: Het doel van de organisatie Hoofdstuk 1: Doelen van de organisatie 1 Opdrachtverklaring 2 Doelstellingen 3 Organiseren met of zonder winstgevend doel 4 Leidinggeven via doelstellingen (management by objectives) 5 Enkele aansluitende bedenkingen Hoofdstuk 2: Een vzw: hoe begin je eraan? 1 De oprichting van een vzw 2 De leden 3 De Algemene vergadering 4 De raad van beheer 5 Ontbinding 6 Bedenkingen uit de praktijk 7 Controlelijst Hoofdstuk 3: Projectmatig werken 1 Bepaling 2 Onderscheid met andere methoden 3 Organisatie van een project 4 Hoe een project faseren? 5 Beheersaspecten MODULE 2: Organisatiestructuur Hoofdstuk 4: Organisatiestructuren 1 Structuren 2 Typologie van Mintzberg 3 De nieuwe organisatie 4 Netwerken 5 Fasen in de ontwikkeling van een organisatie 6 Slotbedenkingen Hoofdstuk 5: Teamgericht werken 1 Waarom teams? 2 Teams en hun samenstelling 3 Voorwaarden voor succes en mislukking 4 Het teameffectiviteitsmodel 5 Een team observeren 6 Procesbeheersing 7 Groepssamenhang (cohesie) MODULE 3: Organisatieklimaat Hoofdstuk 6: Organisatiecultuur 1 Bepaling 2 Uitingen 3 Sterke en zwakke culturen 4 Het belang van de organisatiecultuur 5 Veranderen van organisatiecultuur? 6 Het model van de concurrerende waarden Hoofdstuk 7: Conflicthantering 1 Wat is een conflict? 2 Analyse van een conflict 3 Oplossingsstrategien 4 De niet-verliesmethode 5 Conflicthantering door een derde partij MODULE 4: Mensen Hoofdstuk 8: Personeel 1 Personeelsvoorziening 2 Personeelsbeheer 3 Personeelsontwikkeling 4 Functioneringsgesprekken Hoofdstuk 9: Leidinggeven 1 Wat is leidinggeven? 2 De trekkentheorie 3 De stijl van leidinggeven 4 De contingentiebenadering 5 De weg-doeltheorie van House 6 Situationeel leidinggeven 7 Participatief leidinggeven 8 Inspirerend leiderschap: charismatische en transformationele leiders 9 Leidinggeven in non-profit organisaties MODULE 5: De middelen Hoofdstuk 10: Financies 1 Werkingsmiddelen 2 Financieel beheer Hoofdstuk 11: Communicatie 1 Wat is communicatie? 2 Interne communicatie 3 Externe communicatie 4 Rapportage en registratie 5 Communicatie van en tussen professionals MODULE 6: Omgeving Hoofdstuk 12: Marketing 1 Wat is marketing? 2 Sociale marketing 3 Marketingbeleid 4 Marketinginstrumenten 5 Optimalisatie van vraag en aanbod 6 Marketing en welzijn, enkele problemen Hoofdstuk 13: Kwaliteit 1 Wat Is kwaliteit? 2 Integrale kwaliteitszorg 3 Kwaliteitskringen 4 De invoering van IKZ 5 Kwaliteitsinstrumenten: het EFQM-model 6 Werken met feiten en cijfers


Book
Organisaties op scherp : hoe slimme managers verandering aansturen
Authors: ---
ISBN: 9020945556 Year: 2002 Publisher: Tielt Lannoo

Listing 1 - 8 of 8
Sort by