Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
The book is written specifically with A-level students in mind, so it presents the information clearly and accessibly. It contains powerful teaching tools designed to enhance student learning. Each chapter begins with an overview of the topics discussed, an introduction and target learning outcomes to help students identify the chapter's objectives. Margin notes throughout the text point out key information, allowing students to review the important points and providing an easy-to-follow structure. The book incorporates numerous action-oriented task assignments that allow students to check their understanding of key concepts. The tasks give students an opportunity to put their education to work in practical applications so that they can see how theoretical issues affect real-life situations. Each chapter concludes with a summary and a list of resources for further information. There are also exam-style questions and answers. Students can use the study questions to test themselves on the material, then check their answers for immediate feedback on their progress. (Bron: covertekst)
030200.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek --- Performance --- Physical education and training --- Competence --- Work
Choose an application
The Leverhulme Primary Project reported here provides for the first time evidence on what is actually happening in teacher education today and on how novice teachers learn their craft. The book looks in detail at the experience of all the student teachers on one post graduate primary teacher training course and of those responsible for them in their university and in schools. It tracks them as they work to acquire the appropriate subject and pedagogical knowledge and as their own beliefs about teaching develop during the course. A final section follows some of the students through their fist y
Choose an application
043356.jpg --- Bewegingsonderwijs: didactiek secundair onderwijs --- Didactics of sports and games --- Didactics of secundary education --- 372.879.6 --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs)
Choose an application
Het programma helpt bij de praktische taken van de leerkracht LO. Het bevat de 3 leerplannen LO van ARGO, OVSG en VVKBaO. Er staan meer dan 100 uitgewerkte lessen op en het biedt de mogelijkheid om zelf lessen uit te werken. Men kan er ook een jaarplan en een agenda mee opstellen. Tenslotte is er ook nog een module met een kindvolgsysteem.
Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- didactiek --- lichamelijke opvoeding --- 616.8 --- Basisonderwijs --- Kindvolgsysteem --- Lichamelijke opvoeding --- Turnen --- 796 --- Leerlingvolgsystemen --- Lesplannen --- Onderwijs --- Lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- Turnen - Atletiek
Choose an application
Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- sportbeleid --- lichamelijke opvoeding --- Didactics of primary education --- spelbegeleiding --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- spelactiviteiten --- sport op school --- SO (secundair onderwijs) --- 372.879.6 --- 486.88 --- Bewegingsonderwijs --- Evaluatie --- Lichamelijke opvoeding --- Motorische ontwikkeling --- Onderwijs --- Voetbal --- Zorgverbreding --- 796 --- Bewegen --- Evaluaties --- Ontwikkeling --- Planning --- Vakconcept --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- (zie ook: teleonderwijs) --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Alternatieve curricula in de LO op maat van een geïntegreerd vakconcept (Lieven Vergauwen)Een toepassing van het Sport Opvoedings Model van Siedentop op basketbal in het secundair onderwijs (Pow Rowe en Mieke Bogaert)Bewegen en inzichtelijk leren. Integratie van kennis in de les LO (Daniël Behets)Ontwikkelen van een positief en realistisch zelfbeeld tijdens de les lichamelijke opvoeding: een visie vanuit de praktijk (Hilde Vits)Samenwerken als aanzet voor sociaal en motorisch leren (Reginald Leper)Piramides bouwen met invalshoek 'motorisch en sociaal leren (Reginald Leper)Samen met jezelf en anderen op de latten: een voorbeeld van een geintegreerd skiproject (Kristl Puylaert, Mark Wouters en Jimi Gantois)Handbal: ruimtelijke en materiële aanpassingen voor de school (Eddy Thomassen)Judo op school: een leerlinggeoriënteerd leerladdermodel (Wim Roels)Het geintegreerd handelen van de leraar (Maïté Schiepers)Toestelturnen: naar een geintegreerd curriculum (Jimi Gantois en Danielle Van lperen)Sociale vaardigheden en ultimate frisbee (Hans Mennes)FOOT-ROBICS, meer dan voetbalcoördinatie? (Michel Bruyninckx)Onderzoek naar het beleefde vakconcept van de leraar Lichamelijke Opvoeding (Daniël Behets)CHESS: Checklist Effectieve Sportstimulering. In 7 stappen naar betere jeugdsportplannen (Berend Brouwer, Chris Mooij, Dic Houthoff en Ger van Mossel)
Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- 372.879.6 --- #SMV:000001 --- #SMV:België --- #SMV:agogiek --- #SMV:sport --- Academic collection --- 477.8 --- 486.880 --- 616 --- Bewegingsopvoeding --- Onderwijs --- 616.6 --- Basketbal --- Bewegen --- Curriculum --- Frisbee --- Handbal --- Jeugdsport --- Judo --- Leren --- Lichamelijke opvoeding --- Motorisch leren --- Secundair onderwijs --- Siedentop --- Skiën --- Sociaal leren --- Sociale vaardigheden --- Sport --- Toestelturnen --- Turnen --- Voetbal --- Zelfbeeld --- 796 --- Bewegingsonderwijs --- Didactiek --- Theorieën --- 456.78 --- Bewegingsopvoeding; s.o. --- 050732.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek --- Basketbal: didactiek secundair onderwijs --- Frisbee: didactiek --- Handbal: didactiek --- Judo: didactiek --- Sport Opvoedings Model --- Toestelturnen: didactiek --- Voetbal: didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding - vakdidactiek --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- Soorten gymnastiek - Gymnastiekoefeningen --- (zie ook: rolstoelbasketbal) --- (zie ook: interactief leren) --- Curriculumontwikkeling --- Sportopvoedingsmodel --- Samenwerken --- Gymnastiek --- Sport stimuleren --- Bewegingsopvoeding; s.o --- Samenwerking --- Ultimate frisbee --- Voetbal (sport)
Choose an application
Dit boek bevat 96 startklare tikspelen, afgooispelen, terugslagspelen en doelspelen op vier, oplopende niveaus. Daarbij wordt het nieuw onwikkelde, en in de praktijk geteste, spelprofiel-instrument gehanteerd. Een spelprofiel is een beschrijving van spelvaardigheden, gerangschikt naar thema's en verdeeld in niveaus. Een praktisch instrument aan de hand waarvan je spel op verschillende niveaus kunt onderscheiden, onderwijzen en evalueren. Werken met spelprofielen biedt zowel de leraar als de leerlingen het noodzakelijke inzicht in spelgedrag. Dit boek is opgebouwd volgens een duidelijk stramien (onderwijzen, evalueren, uitbouwen) en bevat systematische spelbeschrijvingen, tekeningen, observatie- en evaluatieformulieren. (Bron: covertekst)
Didactics of secundary education --- spelactiviteiten --- voortgezet onderwijs --- bewegingsspelen --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- 796.1 --- 796.3 --- 372.879.6 --- 486.88 --- 619 --- Badminton --- Balspelen --- Bewegingsopvoeding --- Secundair onderwijs --- Spelen(Kinderspelen) --- Volleybal --- 622.1 --- Afgooispelen --- Beachvolleybal --- Bewegingsonderwijs --- Didactiek --- Doelspelen --- Golfbal --- Jagerbal --- Lichamelijke opvoeding --- Lijnbal --- Lummelen --- Mikbal --- Muurbal --- Softbal --- Spel --- Spelen --- Spelprofielen --- Sport --- Terugslagspelen --- Tikspelen --- Trefbal --- 796.043 --- Evaluaties --- Spelregels --- 031436.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek secundair onderwijs --- Spel: didactiek secundair onderwijs --- Spelletjes --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- 796.3 Balspelen--(algemeen) --- Balspelen--(algemeen) --- 796.1 Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen --- Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: beachvolleybal) --- Tikspel --- Balspel --- Doelspel
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek. Dit Leerlingvolgsysteem bewegen en spelen is ontwikkeld om de bewegings- en spelontwikkeling van kinderen van 2 t/m 16 jaar te kunnen observeren en registreren. Door het kennen van het vaardigheidsniveau van kinderen, wordt het beter mogelijk om kinderen optimale kansen te bieden zich op het gebied van spelen en bewegen te ontwikkelen. Het systeem bestaat uit vier onderdelen: motorische vaardigheid, spelinzicht, gedrag in spelsituaties en klein-motorische vaardigheid. Als een blijvende achterstand bij een kind zorgt dat het afhaakt bij het spelen en bewegen in de lessen bewegingsonderwijs, op het schoolplein en/of bij het buiten spelen, dan kan extra zorg uitkomst bieden. Het ontwikkelingsniveau van het kind kan - met behulp van de registratieformulieren die bij het Leerlingvolgsysteem bewegen en spelen horen - in kaart worden gebracht. In het boek wordt het gebruik van de registratieformulieren toegelicht. Tevens wordt een aantal werkwijzen beschreven en wordt er ingegaan op de motorische ontwikkeling van het kind en het aanbieden van bredere zorg. De bijbehorende cd-rom - met o.a. alle registratieformulieren - maakt het invoeren van gegevens, het bijhouden en printen van registraties eenvoudig. (Bron: covertekst)
Bewegingsopvoeding. --- Evaluatietechnieken. --- Leerlingbegeleiding. --- Observatietechnieken --- Zorgverbreding. --- Onderwijs. --- leerlingvolgsystemen --- Didactic evaluation --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- observeren --- Orthopedagogics --- Didactics of primary education --- Bewegingsopvoeding ; evaluatietechnieken ; basisonderwijs --- Motorisch remediërend onderwijs --- Leerlingvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- 372.879.6 --- 471.47 --- 616.01 --- Bewegen --- Bewegingsopvoeding --- Extra zorg --- Leerlingen --- Observeren --- Registreren --- Spelen --- basisonderwijs --- evaluatietechnieken --- kleuteronderwijs --- kleuters --- leerlingvolgsysteem --- motorische ontwikkeling --- 477.8 --- Ayres, J --- Bewegingsonderwijs --- Evaluatietechnieken --- Gesell, Arnold --- Leerlingvolgsysteem --- Leerlingvolgsystemen --- MRT (Motorische Remedial Teaching, motorische remediërend onderwijs) --- Mesker --- Motoriek --- Sensomotoriek --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 796 --- Evaluaties --- Gedrag --- Motorische vaardigheden --- Rapporteren --- D40945.jpg --- D40946.jpg --- Leerlingvolgsysteem: bewegen --- Lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Bewegingsproblemen --- Zorgverbreding --- Remediërend onderwijs --- Psychomotorische ontwikkeling --- Onderwijs --- Basisonderwijs --- Evaluatietechniek --- Motorische stoornis --- Beweging --- Spel --- Plezier --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Motorisch remediërend onderwijs
Choose an application
Dit is een werkboek voor leerkrachten Lichamelijke Opvoeding uit het basisonderwijs, maar ook voor de schoolsportgangmaker, de sportieve klassentitularis, de directie, de gemeentelijke sportdienst,... In het boek vindt u per leeftijdsgroep vier uitgewerkte voorbeelden, heel praktisch bekeken, met een beschrijving van de zaken die je vooraf moet regelen, het doel, de timing, de materiaallijst, de begeleiding en het scenario. De ideeën kunnen naar hartelust gecombineerd en aangepast of uitgebreid worden. Zoals de auteur het stelt: bekijk dit als een buffet van voorbeelden, neem op je bord wat je nodig hebt, laat liggen wat je niet lust, kruid en meng en versier naar eigen voorkeur tot een afgewerkt geheel. Een knip-, werk- en plakboekje dus. (Bron: covertekst)
Bewegingsopvoeding --- Sportdagen. --- Basisonderwijs. --- sportdagen --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- lichamelijke opvoeding --- 796.062 --- 372.879.6 --- #smv:sport --- #smv:000001 --- #smv:agogiek --- 458.3 --- 477.8 --- 617.19 --- Balspelen --- Kringspelen --- Lager onderwijs --- Pleinspelen --- Sportdag --- Sportdagen --- Volksdans --- 796.06 --- Jeugdsport --- Oefeningen --- Schoolsport --- Sportorganisaties --- D40386.jpg --- onderwijs --- 796.062 Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Schoolreizen en werkweken --- Sport algemeen; overige onderwerpen
Choose an application
616 --- 3e graad l.o. --- Basisonderwijs --- Basketbal --- Behendigheid --- Bewegen-muziek --- Bewegingsonderwijs --- Circuits --- Doelspelen --- Evenwicht --- Gymnastiek --- Handbal --- Hardlopen --- Hockey --- Jongleren --- Klimmen --- Korfbal --- Kracht --- Lichamelijke opvoeding --- Lopen --- Mikken --- Muziek --- Sport --- Sportdag --- Springen --- Stoeispelen --- Tennis --- Tikspelen --- Voetbal --- Zwaaien --- 031731.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek lagere school --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- (zie ook: rolstoelbasketbal) --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education --- 3e graad l.o
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|